در شهر

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۹۲

   استفاده از بودجه شهرداری در موارد اضطراری

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران از پیش‌بینی اعتبار در بودجه شهرداری تهران در مواقع بحران و اضطرار خبر داد و تاکید کرد که نیروهای شهرداری باحفظ سلامتشان و رعایت اصول بهداشتی، به عنوان خدمت رسان شهروندان آماده انجام وظایف محوله در زمان بحران هستند. به گزارش ایلنا، مظاهریان درباره اختصاص بودجه برای مقابله با کروناویروس در سطح شهر تهران گفت: شهرداری تهران رسیدگی به موارد اضطراری مانند بحران‌ها یا رخدادهایی مانند کرونا ویروس در شهر را وظیفه خود می‌داند که تا در کنار سایر دستگاه‌ها به شهروندان خدمت رسانی کند. به همین منظور در بودجه‌های سالانه اعتباراتی برای موارد اضطراری پیش‌بینی می‌شود. معاون شهردار تهران با بیان اینکه در بودجه سال 1398 شهرداری تهران هم اعتبارات برای این بخش پیش‌بینی شده، گفت: کنترل کرونا ویروس در سطح شهر از سوی مدیریت شهری تهران تا حد وظایف محوله درحال انجام است. به گفته او در تبصره 13 بودجه سال 1398 شهرداری تهران پیش بینی شده که در موارد اضطرار تا چهار درصد از بودجه در اختیار کنترل بحران قرار گیرد. اما استفاده از این اعتبار در شرایطی است که مساله‌ای مانند کرونا ویروس به مرحله بحران برسد که خوشبختانه تا به امروز از بحران فاصله داریم و بودجه فعلی دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخگوی نیازهاست. سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، درباره ابلاغ دستورالعمل برای کارکنان این نهاد مبنی بر دورکاری کارکنان یا شیفت‌بندی هم توضیح دادو گفت: شهرداری تهران هم مانند سایر دستگاه‌ها تابع قوانین کلان کشور است. در موضوع کرونا ویروس هم خط مقدم مسائل بهداشتی و درمانی وزرات بهداشت و درمان بوده و شهرداری تهران در هماهنگی کامل با این وزارتخانه است. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، افزود: برای تداوم کمک و خدمت‌رسانی نیروهای شهرداری تهران به شهروندان، تاکید ما بر سلامت آنان است تا این خدمت رسانی بهتر انجام شود و آنان هم در معرض آسیب نباشند.

   دفن پسماندها نیازمند ابلاغ پروتکل جدید توسط وزارت بهداشت

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه تا این لحظه انتقال پسماند در شهر تهران براساس پروتکل‌های معمولی در حال انجام است، اظهار کرد: برای دفن پسماندها نیازمند پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت هستیم. به گزارش ایلنا، علیپور در خصوص وضعیت نظافت شهر تهران با توجه به شیوع کرونا گفت: رفت و روب شهر بر عهده مناطق است و آنها باید نسبت به این مورد اقدام کنند، سازمان مدیریت پسماند از ۱۱ ایستگاه، پسماند را دریافت و تا کهریزک حمل و نقل می‌کند، اما دستورالعمل جدید به مناطق ۲۲گانه ابلاغ شده است و از شهروندان می‌خواهیم، اگر درباره نظافت شهر موردی را مشاهده کردند به ما اطلاع دهند تا پیگیری شود.

او درباره رعایت نکات ایمنی توسط نیروهای خدمات شهری گفت: کارگران و نیروهای خدماتی براساس دستورالعمل‌های مصوب از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند و براساس دستورالعمل ابلاغی سیستم اسکان کارگری روزی دوبار ضدعفونی می‌شود که اجرای آن توسط ناظران بررسی می‌شود.  علیپور تصریح کرد: مکاتباتی با وزارت بهداشت داشته‌ایم که اگر لازم است، اعلام کند تا تفکیک زباله‌های‌تر و خشک منتفی شود، اما تا این لحظه هنوز دستوری به ما اعلام نشده است.

او با بیان اینکه منتظر پروتکل‌های وزارت بهداشت هستیم، تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت شرایط خاص‌تری را اعلام کند، پروسه تفکیک را حذف می‌کنیم و هر پسماندی را مستقیما به محل دفن انتقال داده و دفن می‌کنیم، اما تا این لحظه به ما چیزی اعلام نشده و براساس پروتکل معمولی انتقال پسماند انجام می‌شود.  علیپور تاکید کرد: براساس پروتکل‌های خودمان سعی می‌کنیم، زباله‌ها را زودتر جمع‌آوری کنیم و از طرفی کارگرانی که با زباله‌ها درگیر هستند، از سیستم حفاظتی مناسب برخوردار باشند. علیپور همچنین درباره دفن زباله‌های بیمارستانی نیز گفت: سایت جداگانه‌ای را برای این منظور پیش‌بینی کرده‌ایم و تلاش ما این است که ناوگان حمل را افزایش دهیم تا زمان ماندن زباله کمتر شود، اما پروتکل جهانی کشورهایی که درگیر ویروس کرونا هستند به گونه دیگری است یا زباله‌ها را نگه‌داری می‌کنند یا می‌سوزانند تا انتقال و جابه‌جایی زباله‌ها کمتر صورت گیرد.

   اقدام مترو برای کاهش سرفاصله قطارها

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران از روند انتخاب مشاور برنامه «عارضه‌سنجی خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در متروی پایتخت» خبر داد.

به گزارش مهر، امام با اشاره به روند انتخاب مشاور «عارضه‌سنجی خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در متروی پایتخت» عنوان کرد: خطوط متروی تهران برای سرفاصله حرکتی ۲ دقیقه طراحی شده است و با این مطالعه به دنبال شناسایی و اولویت‌بندی گلوگاه‌هایی هستیم که مانع رسیدن سرفاصله حرکت قطارها به میزان استاندارد است. او با اشاره به اینکه کاهش سرفاصله حرکتی نتیجه عوامل مختلف از جمله تأمین ناوگان، پارکینگ‌ها، پایانه‌های تعمیراتی، روسازی خطوط مترو، سیگنالینگ، سامانه‌های تهویه، برق و ایمنی است، عنوان کرد: همچنین با اجرای این برنامه قصد بررسی الزامات کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در اجرا و اولویت‌بندی اقدامات مورد نیاز برای این موضوع را داریم.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه در طراحی و اجرای خطوط ۶ و ۷ و نیز توسعه خطوط این موضوع مورد دقت قرار گرفته و پس از بهره‌برداری کامل باید به سرفاصله ۲ دقیقه برسد، عنوان کرد: این برنامه برای قسمت‌های در حال بهره‌برداری خطوط یک تا ۴ متروی تهران انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای این طرح مطالعاتی اولویت‌بندی اقدامات لازم برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارهاست، گفت: بدون شک این امر نه‌تنها منجر به سرعت یافتن اجرای اقدامات مورد نیاز برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها می‌شود، بلکه از اتلاف بودجه و نیز خواب سرمایه جلوگیری می‌کند، زیرا در این صورت ما می‌دانیم چه اقدامی را باید در اولویت قرار دهیم؛ در نتیجه هزینه کرد برای آن به موقع انجام شده و مشمول مرور زمان نمی‌شود.

 

ارسال نظر