ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۰۴

توقف حرکت خطوط دریایی مسافری ایران به کویت و امارات

همگام با شیوع بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور و توصیه وزارت بهداشت به مردم بابت عدم انجام سفر، تقاضای سفر برای روزهای آینده و حتی ایام نوروز در انواع مدل‌های حمل و نقلی کاهش چشمگیری داشته است، از سوی دیگر کشورهای همسایه هم به دلیل نگرانی از ورود ویروس کرونا مرزهای زمینی، هوایی و حتی دربرخی موارد دریایی خود را با ایران بسته‌اند، درتازه‌ترین اقدام کشورهای حاشیه خلیج فارس، حرکت خطوط بین‌المللی مسافربری ایران به سمت بنادر کویت و امارات از سوی این کشورها متوقف شده است. اگر چه سفرهای بین‌المللی دریایی تا پیش از شیوع ویروس کرونا بین بندر «شهیدباهنر» در بندرعباس و «شارجه» در امارات، همچنین بین «بندر لنگه» در استان هرمزگان و «دبی» در امارات و بین «خرمشهر» در استان خوزستان و «کویت» انجام می‌شد اما پس از آن تمام مسیرهای دریایی به دلیل ممانعت کویت و امارات از ورود مسافران ایرانی موقتا متوقف شده است. خط کشتیرانی بندر خرمشهر به کویت هم به دلیل عدم پذیرش کشتی مسافربری ایران از سوی کویت متوقف شده، ‌این در شرایطی است که حرکت کشتی در مسیر بندر خرمشهر به کویت روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ساعت ۱۰ صبح انجام می‌گرفت. همچنین این کشتی از کویت به سمت بندرخرمشهر در روزهای یک شنبه و پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح حرکت داشت.

تعلیق پروازهای بین‌المللی فرودگاه پیام

در شرایطی که چندی پیش دومین دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه‌های کشور ابلاغ شد، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام از تعلیق موقت تمام پروازهای باری خارجی این فرودگاه خبر داد. «نادر ثناگو مطلق» درباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: تردد تمام اتباع خارجی در این مدت به دقت با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط تیم پزشکی مستقر در منطقه کنترل و بررسی شده و تاکنون هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده است. او همچنین با اعلام تعطیلی تمام فعالیت‌های غیرضروری در منطقه ویژه اقتصادی پیام، افزود: تمام کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پیام هم با هدف پایش سلامت توسط تیم پزشکی کنترل می‌شوند. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: هماهنگی لازم با شرکت‌های آرایشی و بهداشتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام برای تولید مواد ضد عفونی‌کننده صورت گرفته است.

اطمینان از ضدعفونی قطارهای برون‌شهری

از زمان تایید رسمی ورود کرونا به کشور، راه آهن و شرکت رجا بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این ویروس خبر دادند، در این میان شرکت حمل و نقل ریلی رجا در پیامی دوباره به مردم اطمینان داد که قطارها و تمامی اقلام مصرفی و ... دایم ضد عفونی و کنترل‌ بهداشتی می‌شوند. به گزارش ایسنا محمد رجبی، مدیرعامل شرکت رجا گفت: با توجه به تأکید رییس‌جمهوری مبنی بر ادامه تمامی فعالیت‌های جاری کشور به خصوص از روز شنبه، این شرکت همانند اقدامات قبل، تمامی کنترل‌ها و مراحل ضدعفونی کردن قطارها را به‌طور جدی دنبال می‌کند. او افزود: از هموطنانی که بلیت قطار را خریداری کرده‌اند و مشکوک به ویروس کرونا هستند تقاضا می‌کنیم، بلیت‌های خود را طبق اطلاعیه‌ای که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده، استرداد کنند یا به تعویق بیندازند تا سایر مسافران با امنیت خاطر با قطار سفر کرده و به امور جاری زندگی خود بپردازند  مدیرعامل شرکت رجا ادامه داد: استفاده از ماسک و دستکش توسط همه ماموران قطار به ویژه مهمانداران در طول سفر الزامی شده، ضمن اینکه ژل‌های ضدعفونی و ضد عفونی شدن تمامی اجسام و ظروف آشپزی و استفاده از ظروف یک‌بار مصرف در توزیع غذا مورد تأکید ویژه قرار گرفته است.

احتمال طغیان رودخانه‌های غرب کشور

رییس سازمان هواشناسی از احتمال طغیان اغلب رودخانه‌های غرب کشور خبر داد و گفت: بحران اصلی در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال‌و‌بختیاری و شمال‌شرق خوزستان خواهد بود. به گزارش تسنیم، سحر تاجبخش اظهار کرد: تمهیدات لازم به‌منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی، توسط دستگاه‌های مسوول، اندیشیده شده باشد. او افزود: در تهران آب‌گرفتگی معابر عمومی را قطعا خواهیم داشت و بر اساس گزارش‌های غیررسمی، در استان البرز و ساوجبلاغ، طغیان رودخانه را داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم در طالقان هم طغیان رودخانه را شاهد باشیم، ضمن اینکه در منطقه دیزین برف خوبی به زمین نشسته است. همچنین بارش‌های سیل‌آسا در ۱۸ استان ادامه دارد و سامانه بارشی اواخر وقت امروز از کشور خارج می‌شود. بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی پنجشنبه 8 اسفند در خراسان رضوی و خراسان شمالی موجب بارش برف و باران و در شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده می‌شود و اواخر وقت به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. روزهای جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود. از بعدازظهر شنبه آینده تا اواسط روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد.

 

ارسال نظر