ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۱۸

افتتاح آزمایشی زیرگذر گیشا

روز گذشته زیرگذر کوی نصر یا همان گیشا به‌طور آزمایشی زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش ایسنا، صفا صبوری‌دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران روز گذشته در مراسم افتتاح آزمایشی زیرگذر گیشا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پروژه عملیاتی‌ زیرگذر کوی نصر یا همان گیشا از سال 1395 متوقف شده بود و تا خردادماه سال 1398 حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

او با بیان اینکه خردادماه سال 1398 پل گیشا جمع‌آوری شد، اظهار کرد: از آن پس انجام عملیات اجرایی زیرگذر گیشا در دستور کار قرار گرفت و براساس برنامه‌ریزی‌های اولیه مقرر شد که در خردادماه سال 1399 این زیرگذر افتتاح شود، اما بنا به توصیه شهردار تهران با برقراری شیفت‌های کاری بیشتر، افتتاح پروژه را به 29 اسفندماه کوتاه کردیم.

او افزود: از آنجایی که ترافیک شب عید برای مردم آزاردهنده است و از نظر ایمنی نیز این پروژه تکمیل شده است، تصمیم گرفتیم این پروژه را به صورت آزمایشی افتتاح کنیم و بعد از احصاء مشکلات در همان زمان از پیش تعیین شده، این زیرگذر را افتتاح رسمی کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود 20 روز زودتر این زیرگذر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: کمتر از 3 درصد از عملیات تکمیلی این زیرگذر باقی‌مانده است که در نظر داریم در کنار مردم این سه درصد عملیات را نیز انجام دهیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تا تکمیل پروژه صبر نکردید، اظهار کرد: از نظر ایمنی این پروژه تکمیل شده است و تنها عملیات‌های ساده همچون یکسری ریزه‌کاری‌ها باقی مانده است که ارتباطی با کیفیت تردد مردم در زیرگذر ندارد و از سوی دیگر ترافیک این منطقه برای مردم آزاردهنده بود و می‌بینید که در دقایق ابتدایی که این زیرگذر افتتاح شده چه حجمی از تردد در آن صورت می‌گیرد.

صبوری‌دیلمی با بیان اینکه براساس طرح اولیه ما باید دو عملیات تکمیلی دیگر روی این زیرگذر انجام دهیم، ادامه داد: پرونده ساخت و بهره‌برداری زیرگذر بسته می‌شود، اما براساس طرح اولیه باید یک روگذر که به پل سبز زندگی شهرت گرفته و همچنین یک دوربرگردان جنوب – جنوب روی بزرگراه شهید چمران برای دسترسی به گیشا احداث کنیم که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فروردین‌ماه سال 1399 عملیات اجرایی این دوربرگردان و پل سبز زندگی آغاز می‌شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد هزینه اجرای این پروژه نیز با بیان اینکه هنوز صورت وضعیت‌های مالی قطعی نشده اما برآورد اولیه 200 میلیارد تومان بود، گفت: با این حال مهندسان ما با مهندسی ارزشی که روی این پروژه انجام دادند و همچنین اصلاحات انجام شده حدود 60 میلیارد تومان از هزینه‌های پروژه کم کردند و برآورد ما این است که مبلغ پروژه از 130 میلیارد تومان بیشتر نمی‌شود.

پرداخت نخستین مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت به مترو

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از پرداخت حدود ۱۲میلیارد تومان برای نخستین مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت به این شرکت خبر داد.

به گزارش فارس، نوبخت درباره پرداخت ۱۲میلیارد تومان برای نخستین مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت به شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اظهار کرد: شورای اقتصاد در خرداد ۱۳۹۶ بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و ۸ کلان‌شهر را تصویب کرده است.

او افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگن‌های جدید به متروی تهران، مبلغ ۹.۸ سنت (حدود ۱۲۰۰ تومان) از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به مترو پرداخت شود که با پیگیری‌های مکرر و دستور وزیر نفت و مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت محقق شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه صورت وضعیت قطارها و سفرهای اضافه شده در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تایید شد و در اولین بخش دولت مبلغ ۱۳حدود میلیارد تومان را تعیین کرد که بعد از کسر کسورات مبلغی حدود ۱۲میلیارد تومان به حساب مستقیم شرکت بهره‌برداری متروی تهران پرداخت کرد.

نوبخت با اشاره به اینکه این مبلغ از صرفه جویی سه ماه دوم سال ۹۸ است تصریح کرد: منابع حاصل از صرفه جویی سوخت مترو برای سه ماه سوم سال ۹۸ سه برابر مبلغی است که در حال حاضر دریافت کرده‌ایم.

او با بیان اینکه ۱۷بهمن ماه ۱۳۹۶ تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت بهره‌برداری متروی تهران انجام‌شد گفت: بر اساس این تفاهمنامه به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴و آیین‌نامه اجرایی آن، طرح «توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلان‌شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم» از سوی وزارت نفت پیشنهاد و پس از تصویب در شورای اقتصاد، به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تکلیف شده و امروز بعد از گذشت چند سال اجرایی شد.

 

ارسال نظر