ایستگاه خبر

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۵۰

  توصیه به مسافران جاده‌ای

در آستانه موج جدید بارش‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، ‌گفت: سامانه جدید بارشی از امروز (یکشنبه) استان‌های کشور را دربرخواهد گرفت، بنابراین به مسافران توصیه می‌شود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد رودباری افزود: با توجه به اطلاعیه هواشناسی به استان‌ها برای انجام عملیات برفروبی، نمک پاشی و همه عملیات راهداری زمستانی، تجهیز و تعمیر ماشین‌آلات و همچنین تجهیز راهدارخانه‌ها به تجهیزات مورد نیاز از جمله شن، نمک و ذخیره سوخت مورد نیاز اعلام آماده‌باش شده است.

او ادامه داد: سازمان هواشناسی اعلام کرده است بارش‌ها در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، ارتفاعات البرز، گیلان و مازندران در روز یکشنبه به صورت برف و باران و در نیمه جنوبی کشور و کرمانشاه و ایلام به صورت باران خواهد بود. رودباری افزود: همچنین در روز دوشنبه بارش برف و باران استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، البرز، گلستان، شمال و شمال شرق خوزستان، تهران و قزوین پیش‌بینی می‌شود.  مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری اظهارکرد: در برخی مناطق استان‌های گیلان، غرب مازندران و ایلام، بارش‌ها به صورت باران خواهد بود که لغزندگی، کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت.

رودباری درباره آخرین وضعیت بازگشایی محورهای استان گیلان اظهار کرد: در برف اخیر گیلان از ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری ۱۱ استان کمک گرفتیم؛ ۶۱ دستگاه ماشین‌آلات مختلف نظیر بلدوزر، لودر، گریدر، برف‌خور، کامیون برف روب، نمک‌پاش و کمرشکن به استان گیلان اعزام شد.

  پایان بارگذاری سنگین ساختمانی در منطقه ۲۲

پیروزحناچی، شهردار تهران تاکید کرد: طبق توافق انجام شده با شورای عالی شهرسازی، دیگر بارگذاری سنگین تراکم ساختمانی در منطقه ۲۲ نخواهیم داشت و روال عادی روند صدور پروانه در این منطقه انجام می‌شود. حناچی در حاشیه ایین افتتاح ۵۵ پروژه شهری منطقه ۲۲ تهران گفت: بخش مسکونی منطقه ۲۲ تهران به شکل بی‌رویه‌ای در سال‌های گذشته توسعه داشته اما موضوع خدمات آن مغفول بوده است.به گفته حناچی، شهر تنها محیط مسکونی نیست و باید به تناسب آن خدمات دهی و همچنین ایجاد اوقات فراغت برای شهروندان مدنظر قرار گیرد.

شهردار تهران با انتقاد از بارگذاری بی‌رویه ساختمان در این منطقه افزود: اتفاقی که بعد از سال ۸۶ در این منطقه افتاد موضوعی است که باید ساعت‌ها درباره آن نوشت و باید بررسی شود که چرا چنین اتفاقی افتاد.

او اظهارکرد: در همه اسناد قبل از آن، منطقه ۲۱ و ۲۲ آخرین فرصت‌های تهران برای تنفس و تفرج بوده است، اما اتفاقی برایش افتاد که نمی‌شود از آن ساده گذشت. یکی از اقدامات شهرداری این بود که طرح تفصیلی منطقه ۲۲ را به کمیسیون ماده ۵ برد و تلاش کردیم تا این منطقه سر و سامانی بگیرد.

او افزود: این منطقه آخرین ذخایر زیست‌محیطی تهران را هم به خود اختصاص داده است و این در حالی است که این منطقه کم‌آب‌ترین منطقه شهر تهران است. یکی از مشکلات این منطقه بارگذاری بیش از حد در سطوح مسکونی است که اگر همه برج‌ها ساکنینی پیدا کند برج‌ها مشکلات خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی گفت: پروژه‌های بزرگ تهران نظیر مرکز همایش‌های رازی، زیرگذر گیشا، پروژه اتوبان رستگار همگی تا پایان سال افتتاح خواهد شد و از سال بعد نسل جدیدی از پروژه‌های شهری را خواهید دید.

 

 

ارسال نظر