ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۴۸۰

پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن تا تابستان 99‌

نایب‌رییس اتحادیه املاک با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، قیمت مسکن تا تابستان 99 ثبات خواهد داشت، گفت: بازار مسکن وارد یک رکود غیر تورمی شده است.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با فارس، درباره احتمال رشد قیمت مسکن در سال 99 با نرخ تورم عمومی بیان کرد: قیمت مسکن تا تابستان سال 99 ثبات خواهد داشت و شرایط بازار مسکن به این شکل نیست که بخواهیم انتظار این را داشته باشیم که قیمت مسکن افزایش یابد.

او با بیان اینکه قدرت خرید متقاضیان مسکن کم است، اظهار کرد: وقتی بازار مسکن وارد یک رکود غیر تورمی و رکود معاملات قرار می‌گیرد و تکانه‌های خاصی در اقتصاد کلان رخ نمی‌دهد، دلیلی بر رشد قیمت مسکن وجود ندارد.این روزها بازار مسکن با یک شرایط جدیدی مبنی بر رشد قیمت تمام شده مسکن مواجه شده است و به نظر می‌رسد این شرایط ناشی از افزایش قیمت برخی نهاده‌های تولید مسکن مثل تیرآهن، میلگرد و برخی مصالح ساختمانی دیگر مثل درب و پنجره است.بنابراین اگر دولت قصد این را دارد که از افزایش قیمت مسکن جلوگیری کند باید از هم‌اکنون به فکر راهکاری برای ایجاد تعادل قیمت در بازار مصالح ساختمانی باشد.

کارنامه پروازی ایرلاین‌های داخلی در دی ماه

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در دی‌ ماه سال جاری از مجموع ۱۶ ایرلاین داخلی، ۵ هزار و ۲۲۰ پرواز انجام گرفته که ۲ هزار و ۴۰۹ پرواز آن یعنی نیمی از پروازها تقریباً با تأخیر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آماری که سازمان هواپیمایی کشوری از عملکرد خطوط هوایی کشور در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در دی‌ماه منتشر کرده

ایران‌ایر با ۹۰۷ پرواز بیشترین تعداد پروازها را به خود اختصاص داده است. ایران‌ایر در این ماه بیشترین تعداد پروازها را با انجام ۹۰۷ پرواز داشته که از این تعداد، ۴۹۶ پرواز با تأخیر انجام شده است.شرکت هواپیمایی زاگرس نیز با ۵۷ درصد تاخیر بیشترین میزان تاخیرها را داشته است.همچنین شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۵۸ پرواز در رتبه دوم بیشترین تعداد پروازها قرار گرفته که از این تعداد۳۱۴ پرواز به موقع و ۳۴۴ پرواز آن با تأخیر همراه بوده است.همچنین شرکت ماهان نیز با ۶۴۸ پرواز رتبه سوم بیشترین پروازها را به خود اختصاص داد که از این تعداد ۴۰۱ پرواز به موقع و ۲۴۷ پرواز تاخیر داشته است.بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی زاگرس با ۵۰۵، آتا ۴۲۴، کاسپین ۳۴۷، قشم ایر ۳۳۳،

ایران ایرتور ۲۶۸، وارش ۲۳۷، کیش ایر ۲۳۱، تابان ۱۷۰، کارون ۱۴۹، معراج ۱۴۵ پرواز به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. شرکت هواپیمایی پویا ایر با ۴۳ پرواز، ساها با ۶۶ و سپهران با ۸۹ پرواز به ترتیب کمترین میزان پروازها را داشته‌اند.

وجود ۱۲۰ گود پرخطر در تهران

مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران از پایش مداوم گودهای پایتخت خبر داد و گفت: ۱۲۰ گود پرخطر در شهر وجود دارد که به صورت مداوم کنترل می‌شود.

به گزارش ایسنا، صالحی درباره وضعیت گودهای پایتخت با بیان اینکه بررسی‌های شهرداری تهران نشان داده است که ۳۱۸ گود در تهران وجود دارد که عملیات اجرایی در آن انجام نمی‌شود، اظهارکرد: از این میان ۱۲۰ گود با خطر بالا شناسایی شده است که به صورت مداوم این گودها پایش و رصد می‌شود.

او با بیان اینکه گودهای تهران تنوعی از مشکلات دارند و نمی‌توان یک علت خاص را برای رها شدن آنها عنوان کرد، گفت: این گودها برای اجرای پروژه‌های ساختمانی ایجاد شده‌اند؛ اما ممکن است در میان راه مالک با مشکلات حقوقی یا بحران‌های مالی یا علت‌های دیگر روبرو شود به همین دلیل عملیات ساخت‌وساز در این گودها انجام نمی‌شود و عمدتا این گودها تنوعی از مشکلات را دارد.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه ما گود رها شده به این معنا که نظارتی بر آن نمی‌شود، در تهران نداریم، ادامه داد: علاوه بر شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی و... نیز به صورت مداوم وضعیت گودهایی که عملیات اجرایی در آنها انجام نمی‌شود را پیگیری می‌کنند، اما واقعیت این است که تا زمانی که این گودها به تراز صفر - صفر نرسند خیال ما راحت نمی‌شود و باید آنها را به صورت مداوم پایش کنیم.

صالحی در پاسخ به اینکه چرا برخی از این گودهای پرخطر پر نمی‌شوند، اظهارکرد: واقعیت این است که پر کردن یک گود راه‌حل قطعی رفع خطر نیست؛ چرا که شرایط هر گود متفاوت است و باید دستورالعمل‌های رفع خطر بسته به شرایط هر گود باشد و باید بگویم که حتی پر کردن گود با خاک اگر بدون رعایت شرایط کلی گود باشد می‌تواند خطرسازتر شود و البته دقت داشته باشید که رقم‌های زیادی برای پر کردن گودها باید صرف کرد و شاید پر کردن گودها، از بودجه عمرانی یک سال شهرداری نیز بالاتر برود.

او با بیان اینکه تمامی گودهای پایتخت را تحت نظر و پایش داریم، اضافه کرد: براساس پایش انجام شده بیشترین گودها در مناطق یک تا پنج، ۱۸ و ۲۲ است.

 

ارسال نظر