ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۰۴۵

مخالفت استانداری با افزایش عوارض در تهران

محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که با مصوبات شورای شهر مبنی بر افزایش عوارض در تهران موافقت نشود.محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح کاهش که در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران اجرایی شد، برای سال آینده تغییری خواهد کرد، گفت: این موضوع همچنان در دست بررسی‌های کارشناسی است و تا زمانی که نتایج ارزیابی اعلام نشود، نمی‌توان در این خصوص تصمیم‌گیری کرد. او ادامه داد: به فرمانداری تهران نیز اعلام شده است که در کمیته تطبیق با هیچ مصوبه‌ای که باعث افزایش عوارض در تهران می‌شود، موافقت نکند. وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح کاهش، تغییراتی در نحوه طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در شهر تهران ایجاد شد که از مهرماه سال جاری تاکنون این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و اگر نتایج آن برای کاهش آلودگی هوا مثبت نباشد، قطعاً تغییراتی در این طرح انجام خواهیم داد.  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران یادآوری کرد: در سال 98 تاکنون بیش از 60 روز ناسالم داشتیم و باید منابع آلاینده هوا نیز مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد.

درآمد جدید برای مترو

مدیر فنی و مهندسی شرکت مترو تهران گفت: تمام درآمدهای حاصل از صدور پروانه برای زمین‌های اطراف ایستگاه‌های مترو و اتوبوس باید برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوه‌بر هزینه شود. به گزارش فارس، محمد شیری مدیر فنی و مهندسی شرکت مترو تهران درباره تهیه نقشه یو تی‌ام (U T M) اظهار کرد: یو‌تی‌ام (U T M) نقشه‌هایی است که مختصات یک ملک را با دقت سانتی‌متر بر روی کره زمین مشخص می‌کند. به همین دلیل امکان جابه‌جایی و تعارض ملکی در ارتباط با این زمین‌ها وجود ندارد. او با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه شماره ۲۷ سال ۹۸ شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این مصوبه تمام درآمدهای حاصل از صدور پروانه برای زمین‌های اطراف ایستگاه‌های مترو و بی‌آر تی باید برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوه‌بر توسط شهرداری تهران هزینه شود. شیری با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴۰ هزار پارسل موجود در شهر تهران ۷۵ هزار و ۵۵۰ پارسل در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مصوبه باعث شد مکاتباتی برای اختصاص ردیف درآمدی جداگانه جهت املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند، انجام شود. مدیر فنی و مهندسی شرکت مترو تهران تصریح کرد: در صورت موافقت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درآمد حاصل از این زمین‌ها به صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه واریز می‌شود.

26 درصد معاملات مسکن در سامانه املاک ثبت نمی‌شود

مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه آمار صحیحی در کشور در خصوص وضعیت بخش مسکن یا قیمت آن وجود ندارد، گفت: سامانه املاک و مستغلات کشور 26 درصد پرت معامله دارد. ‌قلی خسروی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه اخیراً مرکز آمار گزارشی ارایه کرده که نشان می‌دهد قیمت مسکن در دی‌ماه 3 درصد افزایش داشته است آیا رشد قیمت مسکن صحت دارد، اظهار کرد: در سال‌های خیلی دور یکی از نمایندگان مجلس به صراحت اعلام می‌کردند که قیمت مسکن افزایش یافته است. بعد از کنکاش مشخص شد که این افراد خودشان بساز و بفروش بودند و قصد داشتند با این اظهارات قیمت مسکن را افزایش دهند.  وی تأکید کرد: مشاوران املاک کف بازار هستند و وقتی همین امروز از برخی همکاران در اکثر نقاط شهر تهران پرسیدیم که آیا قیمت مسکن افزایش داشته است، اعلام کردند: خریداری در بازار وجود ندارد که قیمت مسکن بخواهد افزایش یابد. خسروی با اشاره به اینکه چرا برخی قصد دارند اقتصاد را فلج کنند، گفت: اقتصاد باید گردش پول و تراکنش مالی داشته باشد. مسکن به‌طور مستقیم با بیش از 174 شغل ارتباط دارد پس وقتی بخش مسکن رونق بگیرد اقتصاد کلان نیز می‌تواند از وضعیت مناسبی برخوردار شود. وی تصریح کرد: آمار صحیحی در بخش مسکن وجود ندارد که حتی سامانه املاک و مستغلات کشور 26 درصد پرت معامله دارد. رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به اینکه سامانه املاک پرت معامله دارد یعنی چه، گفت: در برخی معاملات برخی قراردادها بنابه دلایلی ثبت نمی‌شود به همین منظور ما بازرسان را به برخی بنگاه‌های املاک فرستادیم تا وضعیت را بررسی کنند. به هر حال به نظر می‌رسد شاید این اقدام برای فرار از مالیات باشد. خسروی در پاسخ به اینکه آیا سال آینده قیمت مسکن افزایش خواهد یافت، گفت: سال آینده قیمت مسکن رشدی در حدود زیر نرخ تورم عمومی خواهد داشت.

 

ارسال نظر