ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۹۶۱

حناچی: چراغ خاموش در‌‌حال پس گرفتن املاک هستیم

پیروز حناچی، شهردار تهران از شناسایی ۱۳۰ ملک جدید در جریان بررسی املاک در اختیار غیر شهرداری تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، حناچی درباره اقداماتی که شهرداری تهران برای بازپس‌گیری املاک در اختیار غیر انجام داده است، گفت: در شهرداری به صورت چراغ خاموش در حال پس‌گرفتن املاک هستیم و با هیچ کس هم شوخی نداریم. کار سختی است، چرا که باید املاکی که استفاده درستی از آنها می‌شود را از املاکی که انحراف کاربری دارند، تفکیک کنیم. برای مثال خیریه‌ها، تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌هایی که فعالیت اجرایی آنها مغایرتی با حضورشان در املاک ندارد، را باید بررسی و تفکیک کرد. شهردار تهران با تاکید بر اینکه این مساله توسط شهرداری با جدیت در حال پیگیری است، گفت: آمار املاک در اختیار غیر ۱۴۰۰ عدد بوده که به شورای شهر تهران ارایه شده است و ۱۳۰ ملک دیگر نیز وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده بودند و آنها را شناسایی کردیم. حناچی تصریح کرد: روند بازپس‌گیری املاک یک کار دایمی است که توسط شهرداری تهران در حال تعقیب است و این مساله را خبری نکردیم، چرا که لزومی برای این کار وجود ندارد. شهرداری در حال بازپس‌گیری املاکی است که به صورت غیرقانونی واگذار شده‌اند و بسیاری از املاک را هم پس گرفته است. شهردار تهران درباره بررسی تخلفات دوره پیشین مدیریت شهری و نتایج آن گفت: پرونده‌های دوره پیشین مدیریت شهری در حال پیگیری قضایی است و اگر کسی حرفی درباره پیگیری نشدن آن زده، اطلاعی از این قضیه ندارد. او در پاسخ به این سوال که آقای هاشمی می‌گوید شهرداری جسارت حل مسائل شهر را ندارد، گفت: ما جسارت داریم، نشان نمی‌دهیم. محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران چندی پیش عملکرد شهرداری تهران در پیگیری حقوقی و قضایی تخلفات دوره پیشین کمتر از حد انتظار دانست و گفته بود: آقای نجفی در دوره مسوولیت خود تنها تعدادی نامه به قوه قضاییه نوشت و شکایتی طرح نکرد و پس از آن نیز تا دی‌ماه، شکایتی از شهرداری در جهت احیای حقوق از دست رفته طرح نشده بود، به‌ همین خاطر شورا با تصویب طرح تحقیق و تفحص از املاک شهرداری، راسا به موضوع ورود کرده است. وی همچنین تصریح کرده بود، اینکه چقدر از فرصت حضور شهردار در هیات دولت برای حل مسائل شهر استفاده می‌شود، بستگی به سماجت و جسارت ما دارد که رودروی وزرا و مسوولان اجرایی در موقعیت انجام دادن کارها قرار‌گیریم.

نرخ طرح ترافیک 99؛ روزانه از 16 هزار تا 54 هزار تومان

مار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی درباره رزروی شدن طرح ترافیک در پایتخت ارایه کرد. به گزارش فارس، سعیدیان‌فر درباره رزروی شدن طرح ترافیک در پایتخت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی کردن طرح ترافیک سال ۱۳۹۹در حال انجام است و اقداماتی در این زمینه خواهیم داشت. او افزود: رزروی شدن طرح ترافیک به صورتی بوده که شهروندان می‌توانند از چهارشنبه هر هفته برای هفته بعد طرح ترافیک رزرو کنند و تا 6 صبح هر روز امکان حذف و کنسلی آن وجود دارد. مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اگر شهروندان به هر علتی طرح ترافیک خود را رزرو نکنند و وارد طرح شوند تا ساعت 24 همان روز فرصت دارند رزرو لازم را انجام دهند البته به شرطی که سقف رزرو‌ها در آن روز پر نشده باشد.همچنین باید توجه داشت اگر به سقف رزرو در روز رسیده باشیم بیشترین رقم ورود به محدوده طرح ترافیک از شهروندانی که ورود به طرح ترافیک (بدون رزرو) انجام داده باشند اخذ می‌شود. پس بهترین شرایط، رزرو قبلی طرح ترافیک قبل از ورود به طرح ترافیک خواهد بود. سعیدیان‌فر افزود: رزروی شدن طرح ترافیک قبلا به صورت عملیاتی و پایلوت در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ انجام شده است و موضوع رزرو در سال ۱۳۹۹ سیاست جدیدی نیست.

   امکان رزرو 40 هزار طرح ترافیک روزانه

او تصریح کرد: طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک شهر تهران امکان رزرو 40 هزار طرح ترافیک به صورت روزانه برای سال 99 وجود خواهد داشت و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تهران من در این زمینه اقدام کنند. همچنین اپلیکیشن تهران من تا پایان سال ۱۳۹۸ رونمایی و به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران در مورد بیشترین و کمترین نرخ طرح ترافیک در پایتخت گفت: ‌در صورتی که شهروندان معاینه فنی برتر برای خودروهایشان داشته باشند کمترین مبلغ برابر با 16 هزار و 464 تومان از آنها بابت ورود به طرح ترافیک اخذ می‌شود و بیشترین میزان نرخ طرح ترافیک در صورتی که شهروندان فاقد معاینه فنی برتر باشند 54 هزار و 400 تومان خواهد بود. او تصریح کرد: رانندگان دارای معاینه فنی برتر برای خودروها 30 درصد تخفیف نسبت به رقم پایه طرح ترافیک خواهند داشت که این میزان تخفیف نسبت به سال 98 حدود 5 درصد بیشتر شده و به عبارتی تعرفه تردد در طرح ترافیک برای دارندگان معاینه فنی برتر 13.5درصد و برای کسانی که معاینه فنی عادی دارند 21 درصد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

 

ارسال نظر