ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۰۰

علت افزایش قیمت مسکن در مناطق شمالی پایتخت

عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران درباره علت افزایش قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران طی دو ماه اخیر اظهار کرد: سازندگان به تدریج با مراحل صدور جواز مواجه می‌شوند و می‌بینند که هزینه‌ها بالا رفته است، بسیاری از واحدها که هم‌اکنون در بازار ارایه می‌شود با قیمت تمام شده قبل است. سعید آسویار در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سازندگان تا این واحدها را تبدیل به نقدینگی نکنند نمی‌توانند پروژه جدید تعریف کنند. قیمت تمام شده ساختمان‌های جدید با قیمت فروش آپارتمان‌های فعلی برابری نمی‌کند، هم‌اکنون در بعضی مناطق شمال شهر، مجموع هزینه‌های ناشی از قیمت زمین، عوارض، مصالح و دستمزد، قیمت تمام شده را به بالای ۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع رسانده و سازنده نمی‌تواند پایین‌تر از این رقم بفروشد. او تاکید کرد: افزایش پی‌درپی قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران به کمبود زمین، طرح تفصیلی و عدم توجیه اقتصادی مربوط می‌شود. هم‌اکنون ساخت و ساز در قواره‌های کوچک و متوسط در مناطق شمالی تهران نه امکان‌پذیر است و نه صرفه اقتصادی دارد.  آسویار ادامه داد: در جنوب تهران هم در جایی که زمین‌های هکتاری موجود است مجوز ساخت نمی‌دهند. بنابراین شهر به شکل افقی توسعه پیدا می‌کند و ساکنان اطراف تهران مجبورند برای اشتغال به پایتخت بیایند که منجر به چند برابر شدن هزینه خانوارها و مصرف سوخت می‌شود.

آسمان کشور تا جمعه آبی است

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آسمان کشور تا جمعه صاف است، ‌گفت: روز سه‌شنبه افزایش دما در نیمه شمالی کشور، اردبیل و غرب سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود و این افزایش دما بین 5 تا 10 درجه خواهد بود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: امروزدریای عمان و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.  او با بیان اینکه امروز در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است، گفت: روز سه‌شنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است، ضمن آنکه فقط در جنوب‌شرق بارش پراکنده داریم.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه شاهد بارش پراکنده در برخی نقاط آذربایجان غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال کردستان خواهیم بود.  ضیاییان افزود: روز جمعه سامانه بارشی از شمال‌غرب کشور وارد می‌شود و سبب بارش برف و باران در نوار غربی کشور خواهد شد، همچنین بعدازظهر جمعه شاهد کاهش دما و بارش در استان‌های مازندران، اردبیل و گیلان خواهیم بود.  اودر تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما امروز در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود.

۵۲ درصد مالیات کشور را تهرانی‌ها می‌پردازند

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا گفت: بودجه فرهنگی- اجتماعی شهر تهران افزایش قابل قبولی داشته و تلاش شده پروژه‌های قابل توجهی از جمله ایجاد دو گرمخانه مجهز و ... در آن پیش‌بینی شود. به گزارش مهر، مظاهریان در یک نشست خبری با موضوع «تبیین لایحه بودجه سال ۹۹» گفت: ما در شهرداری تهران و شورای شهر به این توافق رسیده‌ایم که از پروژه‌های بزرگ به‌سمت پروژه‌های درون محلات بازگردیم تا به واسطه آن مشارکت محلی و توجه به شاخص‌های زیست محیطی را مد نظر قرار دهیم.در بودجه سال ۹۹ تلاش کردیم تا بتوانیم به نیازهای محله پاسخگو باشیم که این موضوع نیازمند ایجاد دیالوگ در سطح خرد است که بخشی از آن با تعامل با شورایاری‌ها فراهم خواهد شد. سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به تخصیص 2 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های محلی عنوان کرد: اهمیت مباحث پروژه‌های محلی از این جهت است که کل میزان بودجه پروژه‌های عمرانی پایتخت در سال ۹۸، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. مظاهریان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با وجود وضعیت اقتصادی موجود امکان تحقق درآمدها در شهرداری وجود دارد، گفت: اقتصاد کلان مجموعه کل کشور را در بر می‌گیرد و شهر تهران نیاز نیست از همه این شاخص‌ها تبعیت کند. به عنوان مثال ۵۲ درصد کل مالیات کشور را تهرانی‌ها می‌پردازند در حالی که تنها ۱۰ درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص می‌دهند. او در ارتباط با اینکه تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس در شهر تهران میزان پایینی است، بیان کرد: آنچه در بحث حمل و نقل عمومی مورد اتفاق نظر است، این است که موارد مطرح شده باید تحقق پذیر باشند. آنچه ما در سال ۹۹ مد نظر قرار داریم این است که در طرح جامع حمل و نقل میدل باس و مینی بوس در خطوط کوتاه‌تر جایگزین اتوبوس شود و همچنین از ظرفیت شرکت‌های داخلی در تأمین اتوبوس استفاده شود. وی عنوان کرد: این بودجه افزایش قابل قبولی داشته و با رقم مطرح شده روزانه 1.5 میلیارد تومان هزینه بودجه فضاهای اجتماعی خواهد شد که این میزان به جز مباحث حقوق و نیروی انسانی آن است. وی در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی از جمله خطوط ۶ و ۷ مترو و برج میلاد جزو پروژه‌هایی هستند که به دلیل تعجیل در زمان افتتاح کامل نشده بودند. به ظاهر این پروژه‌ها به فعالیت ادامه می‌دادند ولی کامل نبودند که ما مجبور شدیم در مدیریت شهری جدید هزینه‌های دیگری را در این پروژه‌ها انجام دهیم.به تفکیک هزینه‌های که در بخش مترو انجام خواهد شد خط ۶، ۸۰۰ میلیارد تومان خط ۷، ۵۰۰ میلیارد تومان و خطوط آنتنی ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

 

ارسال نظر