ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۴۳۷

‌سیاست ایران؛ بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در کشور

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه، بررسی‌های سانحه بوئینگ اوکراینی ادامه دارد، گفت: زمان انتشار گزارش سوم در این باره منوط به انجام بررسی‌های بیشتر است حسن رضایی‌فر ‌در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین جزییات بازخوانی جعبه‌سیاه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی درباره این سانحه تاکنون در قالب دو گزارش‌ ارایه شده است.

او در پاسخ به این سوال که تیم‌های کانادایی و اوکراینی هم کماکان در این روند بررسی حضور دارند؟ گفت: بررسی‌ها را انجام می‌دهیم و بررسی سانحه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی ادامه دارد. رضایی‌فر گفت: مردم جهت اطلاع از آخرین وضعیت وقوع این سانحه به دو گزارشی که تا پیش از این روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری درج شده است، مراجعه کنند. همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس از بازخوانی و بررسی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توسط ایران و در داخل کشور خبر داد. فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی درصدد آن است که جعبه سیاه را در ایران بخواند. او ادامه داد: ‌سیاست بر این است که جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران بماند و در همین جا بازخوانی شود.

مسافران ورودی از چین معاینه و کنترل می‌شوند

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه تمام مسافران ورودی از چین در فرودگاه معاینه می‌شوند، گفت: در هیچ جای دنیا در فرودگاه‌ها، بیماران مشکوک را قرنطینه نمی‌کنند. حسن خوشخو در گفت‌وگو با مهر در خصوص استقرار مرکز قرنطینه بیماران مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهارکرد: مقررات وزارت بهداشت این نیست که مسافر وقتی وارد فرودگاه شد، قرنطینه شود؛ اما اگر وزارت بهداشت و ماموران بهداشت مرزی به مسافری مشکوک شود که ممکن است مبتلا به این ویروس باشد، مستقیما به بیمارستانی که مشخص شده، منتقل خواهد شد. او افزود: احیاناً اگر مشکلی در تسهیلات فوریت‌های پزشکی باشد یا آمبولانس در دسترس نباشد، این بیمار در اتاقی به مدت کوتاه نگهداری می‌شود تا آمبولانس خود را به فرودگاه برساند. از این فضاها در فرودگاه امام خمینی (ره) به اندازه کافی داریم. معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) ادامه داد: روزانه ۴ پرواز از مبدأ چین به ایران داریم که از روز نخست فراگیر شدن این بیماری، تمهیداتی برای مقابله با آن اندیشیده‌ایم و پروازهای ورودی از چین به صورت ۱۰۰ درصد معاینه می‌شوند که پس از تأیید سلامت آنها، اجازه ورود به کشور به آنها داده می‌شود؛ اگر مورد مشکوکی هم دیده شود، بلافاصله به اورژانس اطلاع می‌دهیم تا مسافر مشکوک به کرونا مستقیماً به بیمارستان منتقل شود. خوشخو گفت: از مسافران سایر کشورهایی که در آنها گزارش‌هایی دال بر مشاهده بیماری کرونا وجود دارد نیز به صورت تصادفی نسبت به معاینه مسافران ورودی از این کشورها اقدام می‌کنیم، اما در خصوص مسافران ورودی از چین به صورت خاص و ۱۰۰ درصدی و ۲۴ ساعته، معاینه انجام می‌شود.

کاهش ۲۶ درصدی صدور پروانه‌ ساختمانی در تهران

مرکز آمار ایران از کاهش ۲۶ درصدی صدور پروانه‌ احداث ساختمان در تهران و افزایش ۴ درصدی این شاخص در شهرداری کل کشور خبر داد.

به گزارش مرکز آمار ایران، در تابستان امسال تعداد 14540 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود 3.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 30.9 درصد کاهش داشته است، متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان 6.9واحد بوده است. بر این اساس 2116 پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در تابستان گذشته صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود 4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 26.8 درصد کاهش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در مدت یاد شده حدود 2667 هزار مترمربع بوده که نسبت به فصل گذشته حدود 4.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 31.3 درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره مورد بررسی حدود 1260 مترمربع بوده است. همچنین در فصل تابستان 98 تعداد 98659 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 3.1درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 3.9درصد افزایش داشته است، متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان 2.6 واحد بوده است‌. تعداد 38393 پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در تابستان امسال صادرشده که نسبت به فصل گذشته حدود 5.1درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 14.8درصد افزایش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌ در فصل تابستان حدود 17773 هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته 1.3درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 0.6 درصد افزایش داشته است.

 

ارسال نظر