ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۱۶۹

ورود یکی از دو دستگاه تشخیص «بو»

رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به ورود یکی از دو دستگاه خریداری شده برای تشخیص علت انتشار بوی نامطبوع از ورود دستگاه دوم تا هفته آینده خبر داد. به گزارش فارس رضا کرمی محمدی درخصوص سرانجام خرید دو دستگاه تشخیص بو و گازهای منتشر شده گفت: همانطور که وعده داده شده بود دو عدد از این دستگاه‌ها توسط سازمان مدیریت بحران خریداری شد.دستگاه دوم نیز تا پایان این هفته و نهایتا اول هفته آینده وارد کشور شده و به سازمان مدیریت بحران شهر تهران تحویل داده خواهد شد. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: با نصب این دو دستگاه می‌توان تا بخش قابل توجهی از علت انتشار بوی نامطبوع و گازها را در سطح شهر تهران تشخیص داد.

برف و باران در بسیاری از استان‌ها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در بسیاری از استان‌ها گفت: امروز (پنجشنبه) در استان‌های زیادی نظیر کردستان، کرمانشاه، تهران، البرز، کرمان، خوزستان، ‌خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان و فارس‌ بارش برف و باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان ‌در گفت‌وگو با فارس، افزود: در مناطقی که ذکر شد لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، تلاطم در دریا و آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی ‌و توصیه می‌شود خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و مردم در صورت امکان از ترددهای غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

او در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: امروز خلیج‌فارس مواج است و تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج‌فارس مواج و توفانی خواهد بود. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز همچنین سامانه مذکور در نیمه شرقی کشور فعال است و روز جمعه در جنوب شرق موجب بارش می‌شود.

ضیاییان گفت: از اوایل وقت روز جمعه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا شمال غرب و غرب کشور را در برمی‌گیرد و روز شنبه در جنوب غرب کشور و زاگرس مرکزی سبب ایجاد بارش می‌شود. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: شدت فعالیت سامانه بارشی مذکور روز جمعه در استان‌های ایلام و کرمانشاه و روز شنبه در شمال خوزستان، کرمانشاه و لرستان خواهد بود.

او گفت: در سواحل خزر روز جمعه و شنبه وزش باد، کاهش دما، بارش باران، مواج شدن دریا و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز آسمان تهران ابری و در برخی ساعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما روز پنجشنبه در تهران 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

کمک دولت برای کاهش نرخ عوارضی آزادراه تهران- شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی از کمک دولت برای کاهش نرخ عوارضی پیشنهاد شده در آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد رقم پیشنهاد شده که مبلغ بالایی است را کاهش دهد. به گزارش ایرنا، خیراله خادمی اعلام کرد: که قبل از بهره‌برداری رسمی از قطعه یک آزادراه تهران- شمال، تردد در این مسیر چند روزی به صورت آزمایشی انجام شود تا با شناسایی کمبودها قبل از بهره‌برداری رسمی، رفع نقص شود. اوگفت: برای تردد آزمایشی از این مسیر هیچ ثبت نامی انجام نمی‌شود. خادمی پیش‌بینی کرد که در شرایط اوج ترافیک در دو نقطه اتصال آزادراه به جاده چالوس و همچنین بزرگراه همت با ترافیک سختی مواجه باشیم و گفت: برای جلوگیری از پس زدن ترافیک در این دو نقطه باید در ساعاتی محدودیت ترافیکی خاصی را اعمال کنیم و به همین دلیل در خصوص نحوه عبور از آزادراه امروز تصمیم‌گیری می‌شود. به گفته خادمی تردد در آزادراه تهران- شمال بدون مشکل و مانع است اما در دو نقطه بزرگراه شهید همت در تهران و جاده فعلی چالوس در شهرستانک باید با پلیس و سازمان راهداری برای اعمال محدودیت‌های ترافیکی مشورت کنیم.

او درخصوص نرخ پیشنهاد شده برای عبور از این آزادراه افزود: نرخ عوارض پیشنهاد شده در کمیته بررسی می‌شود اما هنوز رقم نهایی، مشخص نیست. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته با توجه به میزان سرمایه هزینه شده در آزادراه، نرخ عوارض، مبلغ بالایی خواهد بود، اما دولت تلاش دارد با کمکی که قرار است انجام دهد از رقم پیشنهاد شده، بکاهد. او همچنین خبر داد که پرداخت عوارض در این آزادراه الکترونیکی است و هیچگونه توقفی برای دریافت عوارض در این محور نداریم. این محور ۳۲ کیلومتر است و با توجه به کوهستانی بودن مسیر، آزادراه ترکیبی از پل، تونل و دیوارهای حایل به طول ۲۸ کیلومتر است و طولانی‌ترین تونل‌های کشور نیز در این منطقه واقع شده که طولانی‌ترین آن ۵ کیلومتر است. منطقه یک، تاثیر بسزایی در کاهش طول مسیر دارد و فاصله تهران تا چالوس را ۶۲ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و در حالت عادی زمان سفر را 1.5 تا ۲ ساعت کاهش می‌دهد.

 

 

ارسال نظر