وقتی ارزش خانه‌های معمولی تهران میلیاردی می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۷۸۳
وقتی ارزش خانه‌های معمولی تهران میلیاردی می‌شود

گروه راه وشهرسازی|

قیمت مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و بررسی قیمت‌ها در هر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل آن هم این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد، البته افزایش قیمت هرمترمربع واحد مسکونی طی 10 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 97 همواره رو به رشد نبوده و نوسانی بوده اما همواره بالاتر از سال گذشته بوده است.

تداوم افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته موجب شده که حجم معاملات نسبت به سال 97 کاهش یابد و بازار رکود چشمگیرتری را تجربه کند، در این میان بررسی قیمت مسکن در 5 منطقه مختلف پایتخت (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) حکایت از آن دارد که برای خرید یک واحد مسکونی متوسط متراژ (بین 75 تا 101 متر) در تهران باید حداقل 500 میلیون تومان داشته باشید تا در یکی از مناطق جنوبی و ارزان‌قیمت پایتخت بتوانید صاحب ملک شوید اگرچه روند حاکم بربازار مسکن در مناطق دیگر پایتخت، نشانگر آن است که با کمتر از یک میلیارد تومان نمی‌توان یک واحد مسکونی متوسط در تهران خریداری کرد. بررسی‌های میدانی «تعادل» نشان می‌دهد که قیمت مسکن در مناطق شمالی و غربی پایتخت بالاست و برای خرید یک واحد مسکونی متوسط باید حداقل 2 میلیارد تومان به صاحب ملک بپردازید در حالی که این شرایط در مرکز، شرق و جنوب پایتخت متفاوت است و با سرمایه‌ای کمتر از 2 میلیارد تومان هم می‌توان خانه خرید.

    شمال پایتخت

تحلیل بازار مسکن در شمال تهران حاکی از آن است که قیمت‌ها در این منطقه لوکس، همچنان در صدرقرار دارد. به عنوان نمونه قیمت کل برای خرید یک واحد مسکونی 90 متری نوساز در محله نوبنیاد که امکاناتی مثل سالن ورزشی، مسترروم، لابی و ... دارد، 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است چون هرمترمربع آپارتمان نوساز در این محله حدود 30 میلیون تومان است.

برای خرید یک آپارتمان 92 متری نوساز در محله ازگل باید 2میلیارد و 200 میلیون تومان داشته باشید چون قیمت هر مترمربع آپارتمان در این منطقه 23 میلیون و 913 هزار تومان است.

درصورتی که خواهان خرید یک ملک 88 متری نوساز در دربند هستید باید 2میلیارد و 50 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 23 میلیون و 295 هزار تومان است. خرید یک واحد مسکونی 97 متری نوساز در محله هروی تهران، 2میلیارد و 182 میلیون و 500 هزار تومان برای شما هزینه دارد و قیمت هر مترمربع از این آپارتمان، 22میلیون و 500 هزار تومان است.

    غرب پایتخت

برای خرید ملک در مناطق غربی پایتخت هم باید بیش از 2 میلیارد تومان داشته باشید، برای مثال برای خرید یک واحد آپارتمان 100 متری نوساز در محله ستارخان تهران باید 2 میلیارد و 170 میلیون تومان داشته باشید چون قیمت هر مترمربع آپارتمان در این منطقه حدود 21 میلیون و 700 هزار تومان است.

قیمت کل یک واحد مسکونی 90 متری نوساز در خیابان آیت‌الله کاشانی پایتخت 2 میلیارد و 70 میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 23 میلیون تومان است.

درصورتی که خواهان خرید یک واحد آپارتمانی 100 متری نوساز در شهرک آپادانا هستید باید برای هر مترمربع واحد مسکونی دراین شهرک، 32 میلیون تومان بپردازید، قیمت کل این واحد آپارتمانی3 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

قیمت کل یک واحد مسکونی 92 متری نوساز در محله گیشای تهران، 2 میلیارد و 538 میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع از این آپارتمان، 27 میلیون تومان است.

    مرکز پایتخت

وضعیت قیمت‌ها در محلات مرکزی تهران نشان می‌دهد که شما با بیش از یک میلیارد تومان و کمتر از 2 میلیارد تومان هم می‌توانید خانه بخرید، مثلا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نوساز در محله فاطمی تهران، 20 میلیون تومان است و برهمین اساس قیمت کل یک آپارتمان 76 متری در این محله، یک میلیارد و 520 میلیون تومان می‌شود. درصورتی که خواهان خرید یک واحدآپارتمانی در محله یوسف آباد با متراژ 82 متر هستید باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این محله، 23 میلیون و 100 هزار تومان هزینه کنید و قیمت کل این واحد یک میلیارد و 900 میلیون تومان است. برای خرید یک آپارتمان 89 متری نوساز در خیابان سمیه هستید باید هر مترمربع واحد مسکونی را 16 میلیون و 500 هزارتومان خریداری کنید و قیمت کل هم یک میلیارد و 468 میلیون و 500 هزار تومان است. خرید یک واحد مسکونی 97 متری نوساز در خیابان ولیعصر تهران، 2میلیارد و 910 میلیون تومان هزینه دارد چون قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی، 30 میلیون تومان است.

    شرق پایتخت

قیمت‌ها در شرق تهران منصفانه‌تر است، به عنوان نمونه خرید یک واحد مسکونی نوساز 100 متری در محله شمس آباد تهران، 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه دارد چون قیمت هرمترمربع از این آپارتمان 22میلیون تومان است.  اگر قصد خرید ملک نوساز در محله نارمک تهران را دارید باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه حدود 16 میلیون و 500 هزار تومان بپردازید برهمین اساس قیمت کل یک آپارتمان 90 متری در نارمک، 1میلیارد و 485 میلیون تومان می‌شود. درصورتی که خواهان خرید یک واحد 86 متری در محله گلبرگ تهران که 7 سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، هستید باید یک میلیارد و 200 میلیون تومان داشته باشید چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی، 13 میلیون و 953 هزار تومان است.

قیمت خرید یک واحد مسکونی 100 متری نوساز در محله پیروزی تهران، 1میلیارد و 300 میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع از این واحد، 13 میلیون تومان است.

    جنوب پایتخت

درحالی که قیمت کل یک واحد مسکونی متوسط متراژ در مناطق شمالی گاه به بالای 3 میلیارد تومان هم می‌رسد در مناطق جنوبی شاهد فروش واحدهایی با قیمت حدود 500 میلیون تومان هم هستیم. به عنوان مثال قیمت یک واحد مسکونی 90 متری نوساز در محله شهرری که قیمت هر مترمربع آپارتمان در آن 9 میلیون و 500 هزار تومان است، 855 میلیون تومان است. برای خرید یک واحد مسکونی نوساز 80 متری در خزانه باید 640 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید، چون قیمت هرمترمربع از این آپارتمان 8 میلیون تومان است. درصورتی که محله شادآباد تهران را برای سکونت انتخاب کرده‌اید، باید برای هر مترمربع واحد آپارتمان در این محله 8 میلیون و 875 هزار تومان و قیمت کل یک واحد 80 متری، 710 میلیون تومان می‌شود.

خرید یک واحد آپارتمانی 80 متری نوساز در محله مولوی تهران، 510 میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی 6 میلیون و 375 هزار تومان است.

Taadol-08

ارسال نظر