وضعیت واحدهای اداری در بهترین لوکیشن تهران

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۳۶

اگر به دنبال دایر کردن دفتر کار شخصی یا حقوقی هستید حتماً به خیابان انقلاب سری بزنید. این محدوده به علت داشتن حمل‌ونقل آسان، ساختمان‌های مورد اجاره نامحدود، قیمت مناسب برای رهن و اجاره و همچنین خرید است.این خیابان به لحاظ داشتن فضای بسیار مطلوب برای احداث دفاتر اداری و کار یکی از علاقه‌مندی‌های مدیران باسابقه است. در حال حاضر چهار نوع دفتر کار در محدوده انقلاب وجود دارد. این چهار دفتر شامل دفاتر کار با سند اداری، دفاتر کار با سند مسکونی و موقعیت اداری، دفاتر کار با سند مسکونی و موقعیت مسکونی و دفتر کار اشتراکی است که مالکان هرکدام از این دفاتر شرایط و ضوابط خاصی برای ملک خود در نظر می‌گیرد.

   دفاتر کار با سند اداری

مطابق دستورالعمل وزارت کشور با عنوان «دستورالعمل نحوه محاسبه عوارض پذیره واحدهای اداری، تجاری و صنعتی» واحد تجاری عبارت است از تمام ساختمان‌هایی که برابر تبصره ذیل بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها باهدف استفاده کسب، پیشه و تجارت ساخته‌شده یا واحدهای صنعتی تحت پوشش قانون نظام صنفی یا واحدهای تابع قانون تجارت فعالیت داشته باشد. ماده ۲ قانون تجارت که معاملات تجاری را تعریف کرده و ماده ۲ قانون نظام صنفی که فعالیت‌های فرد صنفی را برشمرده است مصادیق فعالیت‌های مربوط به کسب و پیشه و تجارت هستند؛ به‌عبارت‌دیگر، کاربری تجاری مربوط به مراکزی است که اشخاص حقیقی و حقوقی طبق قانون تجارت عملیات تجاری انجام می‌دهند و معاملات و دادوستد می‌کنند.اجاره دفاتر با سند اداری گران از دو گزینه دیگر است. در حال حاضر، بر اساس قوانین کشور ما برخی از مشاغل مانند وکالت و پزشکی نیاز به اجاره دفتر با سند اداری ندارند و این موضوع بسیاری از هزینه‌های آنها را کاهش می‌دهد. در حال حاضر، اجاره این دفاتر در خیابان انقلاب به‌صورت ماهانه از 3 میلیون ‌تا 60 میلیون تومان و رهن کامل آن از 100 تا 400 میلیون تومان است.

    دفاتر کار با سند مسکونی و موقعیت اداری

بیشتر واحدهای محدوده انقلاب شامل دفاتر کار با سند مسکونی و موقعیت اداری هستند، این املاک نسبت به گزینه بالاتر رهن و اجاره ارزان‌تری دارد.به‌طور مثال هزینه اجاره ماهانه واحد 80 متری در محدوده انقلاب وحید نظری بر خیابان اصلی 4 میلیون اجاره و هزینه رهن آن 15میلیون تومان با سند شخصی است.همچنین هزینه اجاره واحد 60 متری در انقلاب نرسیده به خیابان رشتچی حدود یک‌میلیون تومان و ودیعه آن 90 میلیون تومان است.اجاره ماهانه واحد 110 متری واقع در انقلاب بین چهارراه ولیعصر و چهارراه کالج حدود 4 میلیون و هزینه رهن آن 35 میلیون تومان است. اجاره ماهانه واحد 80 متری در خیابان انقلاب خیابان 12 فروردین نیز 2 میلیون و 400 و هزینه رهن آن 30 میلیون تومان است. این واحد 20 ساله بوده و سند آن شخصی است.

    دفاتر کار  با  سند مسکونی و موقعیت مسکونی

در حال حاضر برخی از واحدهای مسکونی با سند مسکونی برای ایجاد دفاتر کار اجاره داده می‌شود که این مورد از لحاظ قانونی کاملاً اشتباه است. و بر اساس تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری که در سال ۱۳۵۲ به این قانون الحاق شده، مقرر کرده است: «شهرداری در شهرهایی که نقشه جامع شهر تهیه‌شده مکلف است طبق ضوابط نقشه مذکور در پروانه‌های ساختمانی نوع استفاده از ساختمان را قید کند. درصورتی‌که برخلاف مندرجات پروانه ساختمانی در منطقه غیرتجاری محل کسب یا پیشه یا تجارت دایر شود، شهرداری مورد را در کمیسیون مقرر در تبصره یک ماده ۱۰۰ این قانون مطرح می‌کند و کمیسیون در صورت احراز تخلف مالک یا مستأجر با تعیین مهلت مناسب که نباید از دو ماه تجاوز کند در مورد تعطیل محل کسب یا پیشه یا تجارت ظرف مدت یک ماه اتخاذ تصمیم می‌کند.این تصمیم به‌ وسیله مامورین شهرداری اجرا می‌شود و کسی که عالما از محل مزبور پس از تعطیل برای کسب و پیشه یا تجارت استفاده کند به حبس جنحه‌ای از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی محکوم خواهد شد و محل کسب نیز مجدداً تعطیل می‌شود.»

   دفتر کار اشتراکی

اگر شرکت یا دفتر شما هنوز نو پا است و بودجه زیادی برای رهن و اجاره دفتر موردنظر ندارید نگاهی به آگهی‌های دفتر کار اشتراکی داشته باشید. در صورت اجاره این واحدها شما دیگر نیاز به خرید تجهیزات اداری، استخدام منشی و نیروی خدماتی، خرید خط تلفن و دستگاه‌های ارتباطی مجزا ندارید بنابراین با یک رفتار مسالمت‌آمیز می‌توانید دفتر اداری مناسبی را برای خود دایر کنید.قیمت این واحدها توافقی بوده و توسط مالک یا صاحب فعلی دفتر اداری تعیین می‌شود.

   خرید دفتر اداری در انقلاب

اگر جزء آن افرادی هستید که بودجه مالی مطلوبی دارید و به دنبال خرید ملک اداری با سند اداری در محدوده انقلاب هستید باید برای هر متر آن 10 تا 15 میلیون تومان بپردازید. البته شما می‌توانید در محدوده‌های فرعی انقلاب ملک موردنظر خود را باقیمت پایین‌تر خریداری کنید.در حال حاضر قیمت هر مترمربع از واحد 128 متری واقع در انقلاب، دانشگاه بعد از سینما سپیده حدود 10 میلیون و قیمت کل آن‌یک میلیارد و 380 میلیون تومان است. این بنا 25 ساله و دارای سند اداری است.همچنین قیمت هر مترمربع از واحد 130 متری واقع در انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه حدود 12 میلیون و قیمت کل آن‌یک میلیارد و 560میلیون تومان است. این ملک 30 ساله بازسازی‌شده و دارای 370 متر زمین است.قیمت هر مترمربع از واحد 53 متری واقع در انقلاب نرسیده به خیابان شریعتی با سند اداری حدود 15 میلیون و قیمت کل آن نزدیک 800میلیون تومان است.

 

ارسال نظر