ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۳۹

اعلام وضعیت قرمز برای جاده‌های برفی

مدیر بحران و ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه روزهای پایانی این هفته در برخی استان‌ها و محورهای مواصلاتی آنها برف می‌بارد، تدابیر لازم برای کنترل و مدیریت شرایط اندیشیده شده و وضعیت قرمز را برای این مناطق اعلام خواهیم کرد. به گزارش ایسنا، محمد رودباری افزود: البته محدودیت تردد تریلرهای تک محور و ماشین‌های سنگینی که با مشکل نقص فنی مواجه هستند، در چنین محورهایی وظیفه راهداری نیست و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد. او با اشاره به پیش‌بینی بارش برف در استان‌های کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، استان‌های شمالی و محورهای منتهی به آنها و دیگر استان‌ها ادامه داد: هم‌اکنون هیچ مشکلی در محورهای مواصلاتی به استان‌های مختلف وجود ندارد و وضعیت کاملا در کنترل است همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل و مدیریت این محورها صورت گرفته است.

افت کیفیت ساخت با افزایش قیمت مصالح ساختمانی

رییس انجمن مهندسی سازه ایران با اشاره به اینکه رشد قیمت مصالح ساختمانی در دو سال گذشته منجر به استفاده مصالح ساختمانی با کیفیت پایین از سوی برخی سازنده‌ها شده، گفت: وزارت راه، شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی مسوول کیفیت ساخت و ساز هستند. غلامرضا هوایی در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه آیا افزایش قیمت مصالح ساختمانی می‌تواند دلیل محکمی بر کاهش کیفیت ساخت و ساز باشد، افزود: کیفیت ساخت و ساز در ایران هنوز به نمره قبولی نرسیده است، اما اگر مسوولیت ساخت و ساز کشور را وزارت راه و شهرسازی بدانیم باید گفت که این وزارتخانه باید وصل‌کننده حلقه و متصل‌کننده رابطه شهرداری‌ها و سازمان‌های نظام مهندسی با یکدیگر برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز باشد. او با اشاره به اینکه آیین‌نامه و مقررات زیادی برای ساخت‌وساز در کشور وجود دارد و کشور از لحاظ ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های فنی غنی است، گفت: عوامل زیادی موجب افزایش کیفیت ساخت و ساز می‌شود که اولین عامل آن ضوابط و مقررات، دومین عامل نیروی انسانی شامل مهندس و نیروی کار ماهر (فصلی و غیرفصلی و غیربومی) و سومین عامل تولید استاندارد مصالح ساختمانی (شامل میلگرد، آهن، شن، ماسه، سیمان) است.

تداوم رکود غیرتورمی بازار مسکن تا نیمه اول سال آینده

حسام عقبایی، نایب‌رییس اتحادیه املاک با اشاره به اینکه بازار مسکن یک بخش اقتصادی دیر تاثیرپذیر است، گفت: تا پاییز سال آینده رکود غیرتورمی بر بازار مسکن حاکم است. عقبایی در گفت‌وگو با تسنیم با یادآوری اینکه در نیمه اول امسال رکود تورمی بر بازار مسکن حاکم بود، اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری همواره میزان معاملات مسکن کاهشی همراه با افزایش قیمت‌ها بود. او ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته نیمه دوم بازار مسکن وارد رکود غیرتورمی شد که شاهد رکود معاملات هستیم و دیگر خبری از افزایش قیمت‌ها نیست و در واقع نرخ‌ها در بازار مسکن ثبات دارد. عقبایی با بیان اینکه رکود غیرتورمی بازار مسکن تا پایان سال همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بازار مسکن یک بخش دیر تاثیرپذیر است و بر این اساس نیمه اول سال آینده نیز رکود غیرتورمی برای این حوزه پیش‌بینی می‌شود. نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: از این رو در شش ماه اول سال 99 میزان معاملات رشد چشمگیری نخواهد داشت و قیمت‌ها با ثبات نسبی همراه خواهد بود.

۳۰درصد شهرنشینان ساکن بافت فرسوده هستند

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری از سکونت ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور در بافت‌های ناکارآمد خبر داد. به گزارش مهر، سیدمسلم سیدالحسینی با بیان اینکه می‌خواهیم توان رقابتی بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم، گفت: این بافت‌ها به هر دلیلی از رقابت جا مانده‌اند و از نظر کالبدی، خدمات، سرانه‌های اقتصادی نسبت به میانگین شهری پایین‌تر و مردم ساکن در این بافت‌ها ناامید هستند، خودباوری ندارند، تسلیم وضع موجود شده‌اند و از بیرون نیز انگ‌هایی به این بافت‌ها چسبیده می‌شود. او مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را حدود ۱۴۱ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در برخورد با مشکلات اقتصادی بافت فرسوده باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی این بافت‌ها استفاده کنیم و بتوانیم توان رقابتی بافت را افزایش دهیم، به این صورت که باید خواسته مردم ساکن این بافت‌ها را درک کرده و به جست‌وجو و کشف دارایی‌های بافت بپردازیم تا ببینیم کدام‌یک از این دارایی‌ها، قابلیت محسوب می‌شوند و کدام‌یک دارای شایستگی است.سیدالحسینی از دیگر مولفه‌های نوسازی بافت را تغییرات پویا دانست و تصریح کرد: به عبارت دیگر باید میان بافت‌های مختلف شهری رقابت ایجاد کنیم یعنی همان‌گونه که رقابت و پیامدهای رقابتی در بین کشورها وجود دارد، در مقیاس ملی همین رقابت را می‌توان بین شهرها و در سطح شهرها هم بین محلات و نواحی مختلف مشاهده کرد.  این مقام مسوول ادامه داد: در این رقابت درون شهرها و مراکز شهری برخی محلات عقب می‌مانند که به بافت‌های جامانده از توسعه یا ناکارآمد تبدیل می‌شوند، این محلات مجبور هستند، مزیت رقابتی خود را آشکار کنند، روی پای خود بایستند و این مزیت‌ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنند.

 

ارسال نظر