ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۵۴

 

برف و باران از چهارشنبه در سراسر ایران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در روزهای پنجشنبه و جمعه در بسیاری از مناطق و شهرها خواهد شد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده اظهارکرد: امروز تا ظهر چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم که این موجب می‌شود در مناطق صنعتی و پرجمعیت آلودگی‌های جوی افزایش یابد. ضیاییان افزود: بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که موجب می‌شود بارش باران در استان‌های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه زاگرس مرکزی و اواخر وقت چهارشنبه استان‌های قزوین، تهران و کرج بارش باران داشته باشیم، ضمن آنکه در ارتفاعات مناطقی که ذکر شد بارش برف خواهیم داشت. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز چهارشنبه در استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود. او افزود: روز پنجشنبه بارش‌ها در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب غرب و مرکز ادامه دارد، ضمن آنکه کاهش دما را در سواحل خزر خواهیم داشت. ضیاییان گفت: روز جمعه رگبار باران و رعدوبرق‌ در استان‌های فارس، کرمان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه بارش برف و باران را در خراسان شمالی و استان‌های سه‌گانه واقع در سواحل خزر خواهیم داشت؛ همچنین روز جمعه در غرب و شمال غرب کشور باران و در مناطق مرتفع برف خواهیم داشت. او هشدار داد: در مناطقی که ذکر شد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی محتمل است که توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد مناطق کوهستانی و پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه‌ها در دستور کار باشد. او  گفت: آسمان تهران امروز صاف پیش‌بینی می‌شود، روز چهارشنبه نیز آسمان تهران کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و پنجشنبه بارش برف و باران در برخی ساعات در تهران پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر پنجشنبه مجددا کاهش ابر در تهران داریم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود.

تغییر  نام ۴  زیرساخت حمل‌و‌نقل کشور

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از تغییر نام چهار زیرساخت حمل‌و‌نقل کشور به‌نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش تسنیم، سیدقاسم بی‌نیاز با اشاره به تغییر نام چهار زیرساخت حمل‌ونقل کشور به دستور وزیر راه و شهرسازی به‌نام شهید سرافراز سپاه اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی اهواز یکی از پنج فرودگاه پرتردد کشور، آزادراه تهران-ساوه-سلفچگان، پایانه مرزی مهران از پرترددترین پایانه‌های مرزی و پل کیلومتر 214 آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان مرتفع‌ترین پل آزادراهی کشور، از جمله زیرساخت‌های مهم در حوزه راه و شهرسازی هستند که به‌نام سپهبد شهید، قاسم سلیمانی، نام‌گذاری شدند و این زیرساخت‌ها از این پس با این نام شناخته خواهند شد.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی از نامگذاری پایانه مرزی مهران به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داده و گفته بود: پیش بینی‌های لازم در بخش حمل و نقل جاده‌ای برای استقبال از پیکر مطهر شهدا انجام شده است.

فروش امتیاز طرح ملی مسکن پردیس متوقف شد

مدیرعامل شرکت عمران پردیس از توقف خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن با ورود جدی وزیر راه و شهرسازی، دادستان و فرماندار این شهر خبر داد.

مهدی هدایت در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: امروز هیچ خرید و فروشی در بحث امتیاز طرح ملی مسکن نداریم و با یک برنامه‌ریزی مناسب هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته که حتی یک واحد از طرح ملی مسکن به دست دلالان نخواهد افتاد. مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه پالایش ثبت‌نام‌کنندگان به خوبی در حال انجام است و پروسه مذکور به‌طور کامل در مسیر درستی پیش می‌رود، گفت: هدف وزارت راه و شهرسازی از اجرای طرح ملی مسکن، خانه‌دار کردن اقشار متوسط و رو به پایین جامعه است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد این واحدها به دست دلالان بیفتد تا با آن به دنبال سودجویی و بر هم زدن بازار باشند. مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس به تازگی با تاکید بر اینکه قطعا یکی از اولویت‌های اصلی حکومت و دولت در برنامه‌ریزی برای تولید مسکن، توجه به طبقات محروم جامعه اقشار کم درآمد است، رویکردی که در 7 سال اخیر به آن توجه زیادی نشده است، اظهار کرد: وزارت راه اعلام کرد طرح ملی مسکن با هدف تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه عملیاتی می‌شود، اما در اجرا شاهدیم تنها اقشار پردرآمد قادر به تأمین تعهدات مالی این طرح هستند. او افزود: در شرایط کنونی شاهدیم که عده‌ای دلال در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده و امروز به دنبال فروش امتیاز خود هستند. اوایل ماه جاری و پس از اتمام مرحله اول ثبت‌نام طرح ملی مسکن در تهران (شهرهای جدید پردیس، ایوانکی، هشتگرد و پرند)، عده‌ای آگهی فروش امتیاز این طرح در پردیس را از طریق سایت دیوار منتشر کردند. امتیازاتی که به قیمت 130 تا 150 میلیون تومان برای فروش بارگذاری شده بود. بلافاصله پس از این اتفاق، طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران پردیس خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن را غیرقانونی اعلام و بر پیگیری برای توقف آن تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر