ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۷۹۳

۴ نقطه احتمالی برای بوی نامطبوع تهران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران چهار نقطه احتمالی منشأ بوی نامطبوع در پایتخت را اعلام کرد. به گزارش ایسنا رضا کرمی محمدی در مورد بررسی‌های انجام شده برای منشأ بوی نامطبوع در پایتخت گفت: برابر بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های موجود 4نقطه احتمالی برای منشأ بوی نامطبوع در پایتخت اعلام شده است و البته بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.  او در مورد این چهار نقطه تصریح کرد: یک نقطه تصفیه خانه فاضلاب در جنوب شهرری است، مورد دیگر پالایشگاه، دیگری آرادکوه و آخرین نقطه نیز دامداری‌های پایین آراد کوه است. البته این نقاط هنوز قطعی نشده است و احتمال دارد که نقاط دیگری هم باشد که به نظر من برخی از صنایع هم می‌توانند منشأ این بو باشند. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مورد اینکه آیا مدیریت بحران گزارشی در این زمینه به شهرداری تهران ارایه کرده است، گفت: ما نظراتمان را در این خصوص ارایه کرده‌ایم، شهردار تهران تاکید دارند که مساله‌ بوی تهران به شکل علمی مطرح شود و در مواردی هم که فرضیاتی مطرح شد حناچی تاکید کرد که حتما استدلال‌ها و دلایل با پشتوانه علمی و منطق علمی همراه باشد.

هنوز علت مرگ دلفین مشخص نیست

زهرا صدراعظم‌نوری رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران نامه‌ای به سازمان دامپزشکی و محیط زیست ارسال کرده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش فارس زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره آخرین بررسی‌های انجام گرفته در مورد مرگ یک دلفین در مجموعه دلفیناریوم برج میلاد، اظهار کرد: شورای شهر در حال بررسی ابعاد این موضوع است تا جزییات بیشتری در این زمینه به دست ‌آید. او افزود: از سوی کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران را تکلیف کردیم که طی نامه‌ای رسمی به سازمان محیط زیست و دامپزشکی در مورد علت مرگ و شرایط جسمی دلفین قبل از مرگش و اینکه آیا مجموعه دلفیناریوم مجوز داشته یا خیر و همچنین چه زمان‌هایی نظارت انجام گرفته، توضیح بخواهد.  رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از سازمان‌های دامپزشکی و محیط زیست پاسخی به نامه ارسال شده از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران نداده‌اند.او تاکید کرد که در صورت حصول نتیجه آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

شناسایی 101 پد بالگرد در برج‌های تهران

مهدی صالحی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از برگزاری جلسات مختلف با سازمان هواپیمایی کشور در مورد احصاء شاخص‌های ایجاد و نصب پدهای بالگرد ساختمان‌های بلندمرتبه خبر داد. به گزارش ایسنا، صالحی در مورد وضعیت پدهای بالگرد در ساختمان‌های پایتخت گفت: نصب پدهای بالگرد برای ساختمان‌های بالای 45 متر الزام است و این مساله به عنوان یکی از الزامات آتش‌نشانی در تأیید ساختمان‌های بلند‌مرتبه پیگیری می‌شود؛ چراکه در حال حاضر وسایل اطفای حریق برای ساختمان بلندمرتبه با بیش از 45متر ارتفاع جوابگونیست. به همین علت داشتن پد بالگرد الزم است. او با بیان اینکه در مورد شاخص‌های استاندارد برای طراحی پد، ابعاد و وزنی که باید این پدها تحمل کنند، نیازمند نظرات فنی و ایمنی سازمان هواپیمای هستیم، اظهار کرد: در مورد پدهای بالگرد نیازمند یک اقدام مشترک بین شهرداری و سازمان هواپیمایی کشور هستیم که برهمین اساس طی جلسات مشترک در حال تدوین این شاخص‌ها هستیم. صالحی در پاسخ به اینکه وضعیت پدهای بالگرد موجود چگونه است گفت: نمی‌توانیم بگوییم چند درصد پدهای احداث شده، می‌توانند کارایی لازم را داشته باشد چرا که تاکنون مانوری در این زمینه برگزار نشده اما قطعا با احصای شاخص و معیارهای جدید تولیدات آتی کنترل شده و حتی می‌توان نسبت به اصلاح پدهای گذشته نیز اقدام کرد. مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران 101پد بالگرد شناسایی شده است، افزود: جلسات مشترک با سازمان هواپیمایی در‌حال برگزاری است تا بتوانیم به یک آیین‌نامه مشترک در این زمینه برسیم.

کاهش آلودگی صوتی در پایتخت

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، در حال حاضر فقط در ۷ نقطه، آلودگی صوتی در مرحله خطرناک قرار دارد. به گزارش مهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده از ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، آلودگی صوتی در ۷ نقطه در مرحله خطرناک قرار دارد.ایستگاه‌های صنعت، حکیم، افسریه، تهرانسر، شهید گمنام، همت، آذری ایستگاه‌هایی هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک است. همچنین ۱۴ نقطه دارای شاخص آزاردهنده و پنج نقطه نامناسب برای کودکان و بیماران است و از میان ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران ۴ نقطه وضعیت مناسب و سالم دارند که ایستگاه‌های شهید محلاتی و گلبرگ هستند.

 

ارسال نظر