ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۷۰

هوای تهران از فردا غبارآلود می‌شود

هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از یکشنبه شب تا صبح سه‌شنبه به دلیل سکون نسبی جو و نوزیدن باد مناسب شرایط کاهش کیفیت هوا و افزایش غبار وجود دارد. بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تهران، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده شاهد آسمانی صاف تا کمی ابری در استان خواهیم بود. همچنین برای امروز کاهش نسبی دما (نواحی شهری به‌طور میانگین ۳ تا ۵ درجه و در ارتفاعات استان ۵ تا ۸ درجه) پیش بینی می‌شود و از عصر دوشنبه افزایش ابر و از اوایل وقت سه شنبه بارندگی از نواحی شمالی و شمال غربی استان شروع و از بعد ازظهر سه شنبه با وزش باد شاهد بهبود کیفیت هوا خواهیم بود. این گزارش می‌افزاید: بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای یکشنبه (۱۲ و ۲)، سه‌شنبه (۱۱ و ۱)، چهارشنبه (۱۱ و ۰) و پنجشنبه (۱۰ و ۱-) درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. ورامین با ۱۵ درجه و فیروزکوه- امین‌آباد با منفی ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی 48 ساعت گذشته بودند.

شرط شورای شهر برای راه‌اندازی تراموا در پایتخت

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: راه‌اندازی تراموا باید توسط بخش خصوصی انجام شود و شهرداری توسعه مترو را در دستور کار خود قرار دهد. به گزارش فارس، محمد علیخانی، درباره افزوده شدن تراموا به حمل و نقل عمومی پایتخت اظهار کرد: حناچی شهردار تهران هفته‌های پیش در جلسه‌ای که با اعضای شورای شهر برگزار شد پیشنهاد راه‌اندازی تراموا را در پایتخت داد که پس از آن از کمیسیون عمران و حمل و نقل درخواست داده شد نظر خود را اعلام کنند. او افزود: ما پس از بررسی این مساله اعلام کردیم که مخالف احداث و راه‌اندازی تراموا در پایتخت نیستیم ولی باید بخش خصوصی به این حوزه ورود کند و با این شرط با راه‌اندازی تراموا موافق هستیم. منابع شهرداری محدود است و باید همین میزان اعتبار و منابع مالی را برای تکمیل خطوط فعلی مترو اختصاص دهد و این موضوع بسیار منطقی است. علیخانی تصریح کرد: راه‌اندازی LRT و قطار شهری نیازمند جذب بخش خصوصی است که البته حناچی اعلام کرد که سرمایه‌گذارانی قرار است به این موضوع ورود کنند. او با اشاره به اینکه ورود تراموا به پایتخت قطعی نیست، گفت: این تصمیم هنوز نهایی نشده و باید توجه داشت که شهرداری نمی‌تواند چون مترو تهران کامل نیست به این موضوع وارد شود.باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا در شرایط کنونی سرمایه‌گذار خصوصی اعلام آمادگی می‌کند یا خیر که البته حناچی گفته است برخی برای این موضوع از بخش خصوصی آماده‌اند.

«انتخاب مدیران محلات» غیرقانونی است

اعضای شورای شهر تهران معتقدند، فراخوان انتخاب مدیران محلات از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری غیرقانونی است، چرا که مصوبه شورای شهر را ندارد. به گزارش ایلنا، شهرداری تهران این‌بار در انتخاب مدیران محلات رویکرد جدیدی در پیش گرفته است؛ پیش از این مدیران محلات شهر تهران با معرفی از سوی شهردار ناحیه، توسط هیات امنای محله که دبیر شورایار‌ان رییس آن بود، انتخاب می‌شد‌، در حالی که این‌بار تصمیم برآن شد تا از طریق برگزاری یک فراخوان مدیران محلات انتخاب شوند. مهدی شیرزاد، رییس ستاد مدیریت محلات معتقد است؛ این کار در راستای مردمی کردن اقدامات در محلات است و باعث می‌شود تا زد و بندها در شهردای کمتر شود. او می‌گوید: نباید اینگونه باشد که افراد به دلیل رفاقت با برخی در شهرداری شانس مدیر محله شدن را پیدا کنند و باید بیشتر به سمتی حرکت کنیم که کارها به خود مردم سپرده شود. به گزارش ایلنا، حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران می‌گوید: این اقدام غیرقانونی است، چرا که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصویب نشده است. او فراخوان انتخاب مدیران محلات را یک اقدام تبلیغاتی می‌داند و معتقد است: مدیران قبلی حضور دارند و به علاوه با این کار امنیت شغلی عده‌ای به هم می‌خورد.من این کار را یک حرکت نمایشی می‌دانم، چرا که سرای محلات مدیر دارند و در حال فعالیت هستند. جوانانی به عنوان مدیر محله در حال فعالیت هستند که نه بیمه‌ای برای آنها رد می‌شود و نه حقوق درستی دریافت می‌کنند. با این کار ما امنیت شغلی آنها را تهدید می‌کنیم و می‌گوییم قرار است جای شما افراد جدیدی را انتخاب کنیم، در حالی که بهتر است همین افرادی که اکنون در حال فعالیت هستند و مردم و شورایاری‌ها از آنها راضی‌اند را سازمان‌دهی و تثبیت کنیم. خلیل‌آبادی معتقد است: ضرورتی ندارد امنیت شغلی عده‌ای را مخدوش کنیم تا بگوییم به فکر محله محوری هستیم. این جوانانی که اکنون امنیت آنها را به خطر انداخته‌ایم هم از همین محلات هستند. اگر گزارشی از ناکارآمدی مدیران قبلی دارند به ما ارایه دهند و مجوز قانونی دریافت کنند و بعد برای آن فراخوان دهند. خلیل‌آبادی به هزینه‌های تبلیغات و شیوه‌ای که برای فراخوان مدیران محلات استفاده شده نیز انتقاد دارد و می‌گوید: مدیران محلات باید با مشارکت مردم، مشارکت شورایاری‌ها و براساس نیازهای محلات باشد، اصلا اقدام تبلیغاتی آنها با شعاری که در نظر دارند در تضاد است؛ تبلیغات در بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و سراسری است، در حالی که اگر قرار است تبلیغی باشد، باید در دل محلات انجام شود.

 

ارسال نظر