افتتاح اولین خیابان کامل در پایتخت

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۶۶۳

فرهاد افشار، شهردار منطقه 20 از افتتاح 40 پروژه شهری در این منطقه خبر داد و گفت: اولین خیابان کامل در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در راستای اولویت‌دهی به حمل و نقل انسان‌محور و توسعه حمل و نقل پاک 30 آذر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، افشار در تشریح پروژه‌های در دست افتتاح شهرداری منطقه 20 گفت: 40 پروژه شهری در زمینه ارتقای سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی روز شنبه (30 آذر) با حضور شهردار محترم تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: 40 پروژه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس شهری از قبیل احداث بوستان و فضای سبز، فضاهای ورزشی، تعریض معابر و اقدامات ترافیکی، پیاده رو‌سازی، احداث پل‌های عابر پیاده، پروژه‌های زیرساختی مسیل‌ها، زیباسازی شهری، پروژه‌های مشارکتی و... با هزینه‌ای بیش از 63 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 20 پروژه فرا منطقه‌ای پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب را یکی از طرح‌های مهم برای این منطقه دانست و عنوان کرد: این پروژه با مساحت 5 هزار و 500 متر مربع به عنوان بزرگ‌ترین پایانه پهنه جنوب شهر تهران به منظور ساماندهی ترافیکی و حمل و نقل عمومی در نزدیکی ایستگاه مترو جوانمرد قصاب در دو بخش پایانه و پارک سوار احداث شده است.  افشار با اشاره به اینکه 5 بوستان شاخص در این منطقه افتتاح می‌شود، تصریح کرد: با احداث و بهره‌برداری بوستان‌های بانوان، توسکا، خانواده، مینیاتور و زنبق در مجموع 23 هکتار به سرانه فضای سبز منطقه 20 اضافه شده و سرانه فضای سبز از 16.97 به 17.59 متر مربع افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در این برنامه اولین بوستان بانوان در منطقه 20 به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری و بهره مندی بانوان از فضاهای اختصاصی امن و مفرح، بوستان بانوان با امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه سوتاری، تجهیزات بدنسازی، آلاچیق و المان‌های پارکی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه 20 از بوستان توسکا با مساحت 79 هزار متر مربع به عنوان یکی از پروژه‌های ویژه این منطقه نام برد و افزود: بوستان مینیاتور با وسعت 12 هزار متر مربع و بوستان زنبق به وسعت 4500 متر مربع از دیگر پروژه‌های مهم است. همچنین بوستان تفرجگاهی خانواده با کاربری شهربازی با مساحتی بیش از 3 هکتار با امکاناتی نظیر وسایل مدرن بازی، آمفی‌تئاتر، محوطه کارتینگ، کسیر ریل قطار، آبنما، برکه مصنوعی و... نیاز شهروندان منطقه را مرتفع خواهد کرد.

 

ارسال نظر