ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۵۸۵

کمک 10 هزار میلیارد تومانی به شهرداری‌های کشور

علی‌اکبر اسدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شهرداری‌ها با اشاره به تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری‌های کشور  گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها کمک می‌شود.

به گزارش مهر، علی‌اکبر اسدی ضمن بیان اینکه لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همت نمایندگان مجلس و هیات دولت مصوب شد، اظهار کرد: این لایحه در هفته آینده تصمیم‌گیری نهایی می‌شود و سپس به شورای نگهبان ارسال می‌شود.او با بیان اینکه در این طرح برآورد سازمان شهرداری‌ها کمک ۱۰ هزار میلیارد تومانی به شهرداری‌ها به‌ویژه شهرهای کوچک است، افزود: این قانون در حوزه درآمد، هزینه و آیین‌نامه استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای شهرداری‌ها پیش‌بینی‌شده است.مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شهرداری‌ها با اشاره به اینکه امیدواریم در قانون بودجه سنواتی رفع شود، تصریح کرد: در قانون بودجه سنواتی سهم دولت از اعتبارات ارزش‌افزوده کاهش می‌یابد و به همان نسبت به شهرداری‌ها افزوده می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی این سهم به ۵۰ درصد برسد.اسدی بابیان اینکه سهم شهرداری‌ها از اعتبارات ارزش‌افزوده به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تحقق این امر تحول عظیمی را در اعتبارات شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.

نوبت ثبت‌نام مسکن ملی به تهرانی‌ها رسید

با اتمام ۶ مرحله از ثبت‌نام مسکن ملی در بیش از ۲۸ استان تا روز جمعه، ثبت‌نام هفتمین فاز از مسکن ملی برای مردم استان‌های تهران، قزوین و البرز از روز شنبه ۳۰ آذر آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، مردم پایتخت می‌توانند از روز شنبه ۳۰ آذر با ورود به سامانه

 https: //tem.mrud.ir در این طرح ثبت نام کنند. سایت مسکن ملی فعلا برای مردم تهران، شهرهای پرند و پردیس را به عنوان محل ساخت خانه‌های طرح اقدام ملی معرفی کرده است، اما این احتمال وجود دارد که در شهرهای اندیشه، دماوند، اسلامشهر و شهریار نیز مسکن ملی ثبت نام شود.پروژه‌هایی که اکنون از متقاضیان خانه تحت عنوان مسکن ملی ثبت نام می‌شود بر اساس فروش اقساطی است و با شرایط ایده‌آل واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله از متقاضیان ثبت نام می‌شود و برای دهک‌های متوسط است.

در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث شود.

مرحله اول ثبت‌نام مسکن‌ ملی از روز ۱۶ آذر آغاز شد و تا پایان همین ماه ادامه دارد و همزمان مرحله دوم برای استان‌هایی که زمین‌های جدیدی در آنها آماده‌سازی شده است آغاز می‌شود.متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است، البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

هوای شهرهای بزرگ  چند روز آلوده می‌شود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، گفت: از امروز (پنجشنبه) تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور جو آرام است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به تدریج آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بارش پراکنده خواهیم داشت.

او افزود: از پنجشنبه تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور جو آرام است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به تدریج آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

ضیاییان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف خواهد بود، همچنین طی 4 روز آینده آسمان تهران صاف و غبارآلود است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران  11 و 2 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز در 19 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

 

ارسال نظر