عذرخواهی از تاخیر در افتتاح آزاد راه تهران- شمال

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۲۱
عذرخواهی از تاخیر در افتتاح آزاد راه تهران- شمال

گروه راه و شهرسازی|

درحالی که براساس وعده وزیر راه و شهرسازی قرار بود، قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان سال جاری افتتاح شود اما با توجه به گفته‌های چندی پیش رییس بنیاد مستضعفان راه‌اندازی این بخش از آزادراه به دهه فجر موکول شد، البته تاخیر چند باره در افتتاح آزادراه تهران - شمال طی سه چهار سال اخیر موجب شد که وزیرراه و شهرسازی بابت تاخیر به وجود آمده از مردم عذرخواهی کند. محمد اسلامی در مراسم آغاز به کار چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته ضمن عذرخواهی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پرداخت عوارض آزادراهی طبق پیمایش گفت: بدین‌ترتیب میزان عوارض عبور براساس پیمایش خواهد بود، همچنین به کسانی که در ماه تردد زیادی در آزاد راه داشته باشند، تخفیف داده می‌شود.به گزارش فارس، محمد اسلامی اظهار کرد: در ابتدای دی‌ماه امسال متروی هشتگرد افتتاح می‌شود و همچنین آزادراه تهران- شمال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. ادامه آزاد راه همت تا کرج هم تا پایان سال زیر بار عبور می‌رود.وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت عوارضی آزادراه تهران- شمال شناور است و قیمت‌ها بسته به ساعت عبور تغییر می‌کند.او بیان کرد: خیلی تلاش کردیم. سه هزار نفر شبانه‌روز فعال بودند اما بالاخره این مسیر آزادراهی در منطقه یک دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کمیته نظافت در آزاد راه تهران- شمال شکل گرفته است تا این مسیر برای دهه فجر آماده شود، گفت: در حال انجام فعالیت‌های پایانی نظیر رنگ‌آمیزی و خط کشی در این آزاراه هستیم.او با بیان اینکه در منطقه 2 آزادراه تهران- شمال فعالیت پیمانکاران ادامه دارد، ‌گفت: تلاش می‌کنیم حداقل محور رفت این منطقه تا پایان سال 99 باز شود تا عبور از کندوان و مناطق پرترافیک در جاده قدیم کاهش یابد. وزیر راه و شهرسازی گفت: در منطقه سه هنوز با سرمایه‌گذاری وارد مذاکره نشدیم.اسلامی افزود: تکمیل آزاراه تهران- شمال در منطقه یک از چندین سال پیش آغاز شد. منطقه دو و سه آزادراه تهران- شمال 20هزار میلیارد منابع مالی نیاز دارد که رقم هنگفتی است و 56 کیلومتر طول دارد.وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام بتوان نظام حمل و نقل هوایی کشور را از وضعیت تهران محور به 6 هاب افزایش دهیم.اسلامی گفت: خط‌آهن چابهار ـ زاهدان در حال تکمیل است و امیدواریم با تخصیص رقم 300 میلیون دلاری صندوق توسعه این خط تا پایان سال 1400 افتتاح شود.او گفت: 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان ریلی 16 شرکت مسافری و 9 شرکت سازنده از محل تبصره 18 اختصاص می‌یابد.اسلامی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت هوشمندسازی با توجه به طرح جامع حمل و نقل و توجه به فرودگاه‌های پیشرفته رو به رشد است، گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام بتوان نظام حمل و نقل هوایی کشور را از وضعیت کشنده تهران‌محور به 6 هاب افزایش داد و پروازهای بین‌المللی در این هاب‌ها داشته باشیم.

    مصرف روزانه 50 میلیون لیتر گازوئیل

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی هم در چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته گفت: ‌در بخش حمل و نقل درون و برون شهری و ریلی روزانه 50 میلیون گازوئیل مصرف می‌شود، در حالی که این رقم باید 40 میلیون لیتر باشد بنابراین نظام توزیع کشور باید اصلاح شود.شهرام آدم‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 50 میلیون لیتر گازوئیل در بخش حمل و نقل درون شهری، ‌برون‌شهری و ریلی مصرف می‌شود.معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: هاب توزیع بار باید اصلاح شود و ظرفیت کامل ناوگان مورد استفاده قرار گیرد و بارهای ریل‌پسند به سمت خودش برود. آدم‌نژاد افزود: ‌راهبردی در حال تهیه است تا 10 میلیون لیتر مازاد مصرف روزانه گازوئیل باید اصلاح شود و این موضوع باید در ستاد سوخت دنبال شود.معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال برای اولین‌بار بودجه سال 99 بر اساس طرح جامع حمل ونقل طرح‌ریزی شده است، ضمن اینکه همچنین پنجره واحد صدور مجوز شرکت‌های لجستیک دنبال شد.آدم‌نژاد ادامه داد: جریان جابه‌جایی بار را در منطقه کاملا رصد می‌کنیم، ایران در تقاطع شمال- جنوب و شرق- غرب دارد و باید به این مساله توجه داشت. اوگفت: دو ویژگی مهم این کریدور اتصالات از شمال- جنوب و غرب- شرق به این کریدور است.همچنین میزان کالا از افغانستان وصادرات به ترکیه را رصد می‌کنیم.معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیریت واحد مرزها هنوز به سازمان راهداری داده نشده است، اضافه کرد: متاسفانه به این دلیل یکپارچگی را از دست داده‌ایم و میزان تعلل و خواب در مرزها افزایش یافته است.

آدم‌نژاد اظهارکرد: از هفته گذشته سامانه تخلیه عادلانه بار در بندر شهید رجایی راه‌اندازی شد.او با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم حداقل‌های حقوق مسافر رعایت شود، ‌گفت: ‌باید حقوق مسافر را اصلاح کنیم. معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر تجاری‌سازی پروژه‌های حمل و نقلی در کشور انجام نشود نمی‌توان برقی کردن و شبکه‌های آزادراهی و غیره را مدنظر قرار داد.آدم‌نژاد بیان کرد: امسال 5 و نیم درصد افزایش ترانزیت ریلی داریم که امیدواریم این رقم افزایش یابد. او گفت: همچنین در حوزه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دو هدف دنبال می‌شود که اول قطب اول بار و دوم قطب دوم مسافر است. به هر حال سود فرودگاه بین‌المللی از ترانزیت است و فرودگاه امام این نقش را دارد.معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: درحوزه تعیین سطح خدمات از بهمن‌ماه امسال در همه مدل‌های حمل و نقل به صورت فرآیند سیستمی تعیین سطح خدمات انجام می‌شود.آدم‌نژاد افزود: حمل و نقل سهم 9 درصدی در تولید ناخالص ملی دارد و نقش مهمی در اشتغال ایفا می‌کند.

    صرفه‌جویی 61 میلیارد تومانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هم که در نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته حضور داشت، گفت: با تکیه بر توان داخل 61 میلیارد صرفه‌جویی در تامین قطعات موردنیاز بندری محقق شد.

محمد راستاد ادامه داد: رویکردی که سازمان بنادر و دریانوردی در پیش گرفته است، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.او اظهارکرد: همچنین در کنار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سایر نیازمندی‌های بخش دریایی و بندری کشوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کرده‌ایم تا از این طریق سازندگان داخلی را برای تولید و تامین این نیازها ترغیب کنیم.راستاد افزود: سازندگان و تولیدکنندگان داخلی تاکنون 768 قطعه مورد نیاز سازمان بنادر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کرده‌اند.

 

ارسال نظر