ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۹۸۰

تکذیب افزایش 50 درصدی حق کمیسیون بارنامه تانکرها

مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: کمیسیون بارنامه تانکرهای حمل سوخت هیچ افزایشی نداشته است و انتشار اخباری مبنی بر افزایش 50 درصدی این کمیسیون کذب است. غلامحسین دغاغله در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: خبری مبنی بر افزایش کمیسیون بارنامه تانکرهای حمل سوخت منتشر شده بود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این موضوع را تکذیب می‌کند. وی با تأکید براینکه هیچگونه افزایشی در کمیسیون برنامه‌ تانکرهای حمل سوخت اعمال نشده است، گفت: کمیسیون شرکت‌ها عدد مشخصی است و پروسه خاصی دارد و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه کمیسیون شرکت‌ها بخشنامه مشخص به استان‌ها ابلاغ کرده است. مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: پس از طرح خبر اشتباه افزایش 50درصدی کمیسیون بارنامه تانکرها موضوع را به سرعت از 6 استان بزرگ نفتی کشور پیگیری کردیم که به ما اعلام شد این خبر صحت ندارد و ما به عنوان متولی حمل‌ونقل بار جاد‌ه‌ای این افزایش قیمت را تکذیب می‌کنیم. دغاغله اظهار کرد: روزانه 90 هزار تا 100 هزار برگ بارنامه صادر می‌شود و جابه‌جایی کالاها در جاده‌ها انجام می‌شود.  وی توضیح داد: این رقم در 6 روز هفته همان 90 تا 100 هزار برگه بارنامه است و فقط جمعه‌ها به دلیل تعطیلی 40درصد این رقم بارنامه کاهش می‌یابد. مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: ظرف دیروز و امروز موضوع بارنامه‌ها را بررسی کردیم و شرایط عادی است و حمل‌ونقل کالا طبق روال و برنامه در کشور به صورت منظم در حال انجام است.

کاهش زباله‌های خانگی در پی کاهش قدرت خرید مردم

زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از کاهش میزان زباله‌های خانگی در پی کم‌شدن قدرت خرید مردم خبر داد. به گزارش ایلنا، نوری در خصوص کاهش میزان زباله در شهر تهران گفت: یکی از اقدامات خوبی که در حوزه مدیریت پسماند انجام گرفته‌، راه‌اندازی 4سامانه برخط و مکانیزه است که می‌تواند اطلاعات را دقیقا به صورت آنلاین بدهد و همچنین دقت کافی در زمینه میزان زباله ایجاد می‌کند. او افزود: این 4 سامانه به صورت توزین هستند، به این معنا که زباله‌ها وقتی از محل‌های تولید دریافت می‌شوند به ایستگاه‌های میانی وارد و در این ایستگاه وزن می‌شود و به دلیل آنکه وزن شدن به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد، هیچ دخل و تصرفی در آن انجام نمی‌شود و میزان زباله کاملا دقیق است. صدراعظم نوری با بیان اینکه میزان کاهش زباله در بخش خانگی و عادی بوده است، تصریح کرد: بعد از آنکه زباله به آرادکوه می‌رود، میزان زباله عادی یا خانگی کاملا مشخص است و این حجم از زباله که برآورد آن دقیق‌تر شده است به استثنای زباله بیمارستانی و زباله‌های ویژه و همچنین زباله‌های عمرانی است، اما درخصوص ‌زباله‌های خانگی از آنجایی که از طریق این سامانه وزن می‌شود، رقم دقیقی است که نشان می‌دهد حداکثر در حدود 6 هزار تن زباله در روز ایجاد می‌شود. رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به نکته دیگری در خصوص کاهش توان اقتصادی خانواده‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: اکنون در شرایط اقتصادی خاصی به سر می‌بریم که به دلیل محدودتر شدن وضعیت معیشت مردم، میزان مصرف شهروندان کاهش یافته و متعاقب آن دورریز و پسماند نیز کمتر شده است که یک بخش از کاهش میزان زباله تهرانی‌ها را باید به این دلیل نسبت داد. در دوره‌ای که از آن باید به عنوان دوره ریاضت اقتصادی نام برد، این شرایط باید به ما کمک کند تا تغییر رفتار داده و الگوهای مصرف را تغییر دهیم. او در پاسخ به اینکه آیا فرهنگسازی از سوی مدیریت شهری در کاهش تولید زباله تاثیر داشته است یا خیر، گفت: فرهنگسازی بی‌تاثیر نبوده، ‌اما نمی‌توان میزان دقیقی برای سهم فرهنگ در کاهش میزان زباله در نظر گرفت. عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که از عدد ۱۸ هزار میلیاردی بودجه شهرداری بخش قابل توجهی به موضوع پسماند اختصاص پیدا می‌کند، گفت: اگر بتوانیم فرایند چرخه پسماند را متحول کنیم، می‌توانیم بودجه صرفه جویی شده را در جای دیگری مثل مترو و توسعه فضای سبز هزینه کنیم.

سامانه بارشی جدید  از جمعه کشور را  دربر می‌گیرد

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ۶ استان، اعلام کرد: روز جمعه سامانه بارشی جدید کشور را در بر می‌گیرد. به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نیمه جنوبی کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق روی می‌دهد و در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز مرکزی باران و برف و در سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی شده است.

 روز پنجشنبه در شمال‌شرق و از اواخر وقت در مناطقی از غرب و جنوب‌غرب کشور بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود. روز جمعه سامانه بارشی در غرب و جنوب‌غرب تقویت و از بعدازظهر در اکثر مناطق کشور فعال می‌شود؛ این سامانه، بارش باران و برف را در مناطق سردسیر و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را در مناطق جنوبی در پی دارد. روز شنبه هفته آینده در شمال‌شرق و بخش‌هایی از غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر