ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۸۲۱

پیشنهاد استفاده از تراموا در 3 مسیر پایتخت

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران از پیشنهاد پیروز حناچی، شهردار تهران برای استفاده از تراموا در سه مسیر پایتخت جهت کاهش ‌آلودگی هوای شهر خبر داد. به گزارش فارس، هاشمی در حاشیه یک صد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث سه انتصاب در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، همچنین مساله حمل‌ونقل ریلی و عمومی نیز ارزیابی شد. اعضای شورا در کنترل آلودگی هوا حساس هستند و معتقدند باید از حمل‌ونقل عمومی دیزلی به سمت برقی پیش رویم. او ادامه داد: بین استفاده از اتوبوس‌های برقی و تراموا اختلاف‌نظر بود و حناچی شهردار تهران پیشنهاد استفاده از تراموا را در سه مسیر ولیعصر(عج) از تجریش تا راه‌آهن، خیابان امام خمینی(ره) تا میدان امام خمینی و دور بازار داشت و این مساله مورد بحث و گفت‌وگو میان اعضای شورا و شهردار قرار گرفت.

    پاسخ به ادعای قالیباف

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قالیباف اخیرا اعلام کرده که در زمان آقای هاشمی طی 20 سال تنها 70 کیلومتر مترو ساخته شده و ما در 12 سال توانسته‌ایم 200 کیلومتر خط مترو بسازیم، گفت: من در این زمینه خیلی وقت پیش پاسخ داده‌ام، قبلا ما با هم همکار بوده‌ایم و منظورشان این بود که آن 200 کیلومتر را هم من ساخته‌ام (زمان هاشمی) . رییس شورای شهر تهران گفت: من تنها دو سال در مترو نبوده‌ام و کار مترو بر اساس یک فعالیت قدیمی شکل گرفته، قبل از انقلاب کلنگ آن زده شده خیلی‌ها زحمت کشیده‌اند و این نیست که کسی آن را مصادره کند. خودم هم در زمان آقای قالیباف مدیر مترو بوده و فعالیت داشته‌ام.

واگذاری ۲۵ بندر کوچک به بخش خصوصی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی از هفته‌های آینده خبر داد و گفت: در این واگذاری‌ها که حدود ۲۵ بندر را شامل می‌شود، قابلیت‌های تجاری و گردشگری بیشتر مد نظر بوده و تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش خصوصی در اولویت برای ارزیابی و واگذاری هستند. محمد علی حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد بنادر کوچک در ایران بین ۴۸ تا ۵۲ بندر است که البته دلیل اختلاف‌ نظر درباره تعداد بیشتر به تعاریف مختلف از این بنادر بر می‌گردد. در این میان، حدود نیمی از آنها در اختیار سازمان بنادر و برخی زیر مجموعه سازمان شیلات و گمرک است. او با بیان اینکه بسیاری از تصدی‌گری‌ها در بنادر بزرگ از سال‌های دور به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: در راستای واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، هم‌اکنون فرآیندها و چگونگی واگذاری‌ها از نظر کمی و کیفی نهایی شده و منتظریم در جلسه هیات امنای سازمان بنادر مصوب شود تا آن را به استان‌های جنوبی و به ادارات کل برای واگذاری ابلاغ کنیم. حسن‌زاده یادآورشد: بخش‌های غیردولتی به ویژه تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش خصوصی در اولویت برای ارزیابی قرار دارند و نهایتا این طرح پس از ارزیابی و بررسی پارامترهای مختلف به ارایه‌دهنده بهترین طرح واگذار می‌شود. معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر ادامه داد: قابلیت‌ها و کاربردهای بنادر کوچک، بندر به بندر متفاوت است که البته عمدتا تجاری هستند و برخی از آنها کاربری‌ها و جاذبه‌های گردشگری هم دارند اما عمده بنادر در اختیار سازمان شیلات کاربرد غیر تجاری و گردشگری دارند که برخی از آنها از شیلات به سازمان بنادر در حال انتقال تصدی‌گری است که پس از این انتقال، آنها را هم به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

ایمن‌سازی پل طبیعت در برابر خودکشی

میثم اخباری، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل اراضی عباس‌آباد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تا قبل از پایان سال ضریب ایمنی و جلوگیری از خودکشی روی پل طبیعت اجرا خواهد شد که البته طرحی باید اجرا شود که به زیبایی بصری پل لطمه‌ای وارد نکند. به گزارش تسنیم، اخباری با اشاره به ایمن‌سازی پل طبیعت اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که روی پل طبیعت رخ داده است به همین منظور ایمن‌سازی این مجموعه در نظر گرفته شده است. در حال حاضر نیز دو الی سه پیشنهاد در اداره معماری مجموعه اراضی عباس‌آباد در دست بررسی و پیگیری است. او تصریح کرد: البته از آغاز بهره‌برداری پل طبیعت موارد ایمن‌سازی نیز رعایت شده بود اما برای افزایش ایمنی پل طبیعت مدل‌هایی در دست بررسی است که البته این مدل‌ها نباید به سازه پل طبیعت بار اضافی اضافه کند. همچنین زیبایی بصری پل نباید تحت‌الشعاع قرار بگیرد و ما نیز باید بتوانیم ضریب ایمنی پل طبیعت را افزایش دهیم. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل اراضی عباس‌آباد گفت: در حال حاضر به جمع‌بندی برای اجرای طرح در رابطه با افزایش ضریب ایمنی پل طبیعت نرسیده‌ایم و پس از تایید طرحی در اداره معماری مجموعه اراضی عباس‌آباد اقدامات عملیاتی انجام خواهد شد.قطعا طرح افزایش ضریب ایمنی پل طبیعت قبل از پایان سال روی سازه پل طبیعت نصب خواهد شد، اما نباید طرحی اجرا شود که زیبایی بصری پل طبیعت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

 

ارسال نظر