ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۸۷۵۶

برف و باران در اکثر مناطق کشور تا آخر هفته

سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران ۵ روزه در اکثر مناطق کشور از ورود ۲ سامانه بارشی طی هفته جاری به کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی کشور از دیروز یک سامانه بارشی جدید در نیمه غربی کشور فعال شده است. ازهمین رو، در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان بارش برف و باران و در جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی شده است.بارش باران در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و جزایر خلیج فارس و بارش برف در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب اصفهان، همدان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.سازمان هواشناسی با اعلام فعال بودن سامانه بارشی طی روز یکشنبه در کل کشور تاکید کرده در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان مرکزی و قزوین بارش‌ها شدت خواهد داشت. بعدازظهر یکشنبه از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کاسته شده و در نیمه شرقی بارش پراکنده روی می‌دهد و در اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.روز دوشنبه سامانه دیگری از جنوب و غرب کشور وارد شده و باعث بارش باران، گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب شرق، شرق و بارش پراکنده باران و برف در دامنه‌های زاگرس مرکزی در نوار غربی کشور می‌شود. در این روز در جزایر شرق خلیج فارس، جنوب بوشهر و جنوب فارس بارش‌ها شدت دارد.روز سه‌شنبه با گسترش فعالیت این سامانه به غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارش در نیمه جنوبی تشدید می‌شود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر شرق خلیج فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان همچنین در کرمانشاه، شمال ایلام و لرستان بارش شدت بیشتری دارد.

روز چهارشنبه به تدریج از فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کاسته شده و در کل نیمه شرقی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود، این سامانه اوایل چهارشنبه شب از شرق کشور خارج می‌شود. بعدازظهر پنجشنبه سامانه بارشی جدید غرب و جنوب غرب را فرا خواهد گرفت.

انتشار آگهی معاملات شهرداری در سایت شفافیت

بهاره آروین، رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: با راه‌اندازی درگاه واحد انتشار آگهی‌های معاملات، متقاضیان شرکت در مزایده‌ها و مناقصه‌های شهرداری تهران، می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شفاف، علاوه بر اینکه از آگهی‌ها به صورت روزانه با خبر شوند، اسناد مزایده و مناقصه را نیز دریافت ‌کنند.

به گزارش ایسنا، آروین در مورد سرانجام راه‌اندازی درگاه واحد انتشار آگهی‌های معاملات شهرداری تهران با بیان اینکه پیش از این دریافت اسناد مناقصه و مزایده به صورت دستی و غیرسیستمی انجام می‌شد، گفت: به همین دلیل متاسفانه دیده شده که در برخی موارد از ارایه اسناد مناقصه یا مزایده به متقاضیان خودداری می‌شد.

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: به دلیل عدم دسترسی افراد به اسناد مناقصه و مزایده شاهد آن بودیم که میانگین تعداد شرکت‌کنندگان در مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری کم بود و حتی در مواردی مشاهده شده بود که بسیاری از معاملات مهم و بزرگ شهرداری به جای انتشار عمومی در نشریات مهم، در نشریات دسته چندم که تیراژ بالا ندارند منتشر می‌شد و به همین دلیل اساسا کسی از برگزاری مزایده یا مناقصه مطلع نمی‌شد.

آروین ادامه داد: متاسفانه واگذاری مجموعه «بام‌لند» نیز بدین شیوه بود، به گونه‌ای که آگهی مزایده این مجموعه به عنوان یکی از مهم‌ترین معاملات شهرداری تهران در سال‌های گذشته در یک هفته‌نامه دست چندمی منتشر شد. حالا با راه‌اندازی درگاه واحد انتشار آگهی‌های شهرداری تهران دو اتفاق مهم در حوزه شفاف‌سازی معاملات در شهرداری تهران رخ می‌دهد. در گام اول، همه افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت، فهرست تمامی آگهی‌های مزایده و مناقصه در شهرداری تهران را ببینند و درگام دوم متقاضیان می‌توانند، تمامی اسناد مناقصه و مزایده را به صورت الکترونیک از این درگاه دانلود کنند.او با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی درگاه واحد انتشار آگهی‌های معاملات، متقاضیان شرکت در مزایده‌ها و مناقصه‌های شهرداری تهران می‌توانند با مراجعه به وب سایت شفاف، علاوه بر اینکه از آگهی‌ها به صورت روزانه با خبر شوند، اسناد مزایده و مناقصه را نیز دریافت ‌کنند، افزود: با راه‌اندازی این درگاه، تبعیضی که در گذشته وجود داشت، رفع می‌شود و شاهد رقابتی‌تر شدن فضای مزایده‌ها و مناقصه‌ها در شهرداری خواهیم بود.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر در مورد زمان راه‌اندازی تالار معاملات نیز گفت: مقرر شد تمام الکترونیکی شدن فرایند انجام معاملات در شهرداری در اولویت قرار گیرد و بعد از آن اگر لازم بود نسبت به افتتاح فیزیکی تالاری برای انجام معاملات اقدام شود. صفحه واحد انتشار آگهی‌های معاملات شهرداری شامل مزایده‌ها و مناقصه‌ها به عنوان گامی ابتدایی در تمام‌الکترونیکی کردن فرایند معاملات، آماده شده و به زودی روی وب سایت شفاف رونمایی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر