ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۵۱

قیمت مسکن ملی در پرند اعلام شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه قیمت هر متر مربع طرح ملی مسکن در شهر جدید پرند حدود ۳.۵ میلیون تومان خواهد بود، گفت: به محض آغاز ثبت نام در استان تهران آمادگی نام‌نویسی برای ۲۵۰۰ واحد داریم.

محسن وطن‌خواهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سهمیه شهر جدید پرند در طرح اقدام ملی مسکن ۲۶ هزار واحد است که ۵۰۰۰ واحد با پیشرفت حدود ۵۰ درصد در حال ساخت است.

او ادامه داد: ۷۴۰۰ واحد در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارد که به زودی وارد عملیات اجرایی می‌شود. وطن خواهی درباره قیمت واحدهای طرح اقدام ملی در شهر جدید پرند گفت: درخصوص قیمت‌ها تابع وزارتخانه هستیم که اعلام کرده‌اند باید بر اساس قیمت تمام شده باشد. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اظهار کرد: ۱۰۰ میلیون تومان از هزینه خرید واحد مسکونی، وام با نرخ سود ۱۸ درصد است و مابقی احتمالا در چند مرحله از متقاضیان دریافت خواهد شد.

افزایش ۲۳۶ درصدی قیمت مسکن در ۵ سال گذشته

بررسی جدیدترین آمار مربوط به قیمت مسکن حاکی از آن است که در ۵سال منتهی به آبان‌ ۹۸ متوسط قیمت مسکن تهران ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، براساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن درآبان‌ماه سال 92 متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران 3 میلیون و 821 هزار تومان بود. در ماه مورد اشاره 7032 فقره قرارداد در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شده بود.

این درحالی است که به دنبال افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن در اواخر سال 96 و سال 97 متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در مناطق 22 گانه در آبان‌ماه سال گذشته به 9 میلیون و 185 هزار تومان افزایش یافت. به عبارت دیگر در یک بازه زمانی 5 ساله قیمت مسکن در پایتخت 140.3 درصد افزایش یافت.

طبق گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن متوسط قیمت هر مترمربع در آبان ماه امسال، 12 میلیون و 848 هزار تومان بود، مقایسه این قیمت با متوسط قیمت مسکن در آبان‌ماه سال 92 حکایت از افزایش 236.2 درصد دارد.

درحالی قیمت مسکن در بازار مسکن تهران کاهش یافته که تعداد قراردادهای صحیح در دومین ماه پاییز نسبت به مهرماه با رشد 18.3درصدی به 3466 فقره افزایش یافته است.

بیشترین متوسط قیمت مسکن همچنان متعلق به منطقه یک با 24میلیون و 986 هزار تومان است. این قیمت در مقایسه با قیمت ماه پیش (28میلیون و 172هزار تومان) 11.3درصد کاهش یافته است. کمترین میزان متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه 18 با 5 میلیون و 836 هزار تومان بوده است؛ البته این قیمت جدید در مقایسه با قیمت ماه پیش (مهرماه 98) کمی بیش از 1.6درصد افزایش یافته است.

3 تفاوت بودجه ۹۹ شهرداری تهران

مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تغییرات بودجه سال ۹۹شهرداری تهران اعلام کرد که ارایه لایحه سرمایه‌گذاری، احداث پروژه‌های محلی و اجرای اولویت‌های شورای شهر سه تغییر عمده بودجه سال ۹۹ شهرداری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فراهانی درباره تغییرات بودجه سال ۹۹ با بیان اینکه همواره الزامات و سیاست‌های بودجه در شورای شهر مشخص می‌شود، گفت: الزامات و سیاست‌های بودجه ۹۹

نسبت به قبل چند تفاوت عمده داشته است که در بودجه ۹۹ شهرداری تهران، با توجه به تاکید شورای شهر به موضوع سرمایه‌گذاری، نگاه ویژه‌ای در این زمینه خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه برای سال آینده دو بودجه سنواتی به شورای شهر ارایه می‌شود، افزود: در قالب اول بودجه منابع و مصارف و در لایحه دو که بودجه خاص سرمایه‌گذاری است. به روش‌های جذب و احترام به سرمایه‌گذاران، برای تکمیل و ساخت پروژه توجه شده که برهمین اساس شهرداری علاوه بر لایحه بودجه، ‌باید لایحه جداگانه سرمایه‌گذاری ارایه کند.

فراهانی ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری تهران، به موضوع الزام شهرداری برای احداث پروژه‌های کوچک مقیاس در راستای توسعه محلی توجه شده و سعی داریم با کمک شورایاران و نخبگان محلی، در بودجه سال آینده علاوه بر پروژه‌های بزرگ، پروژه‌های محلی را نیز برای رضایت شهروندان تعریف کنیم؛ به عبارت دیگر هم راستا با توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و توسعه اتوبوس و واگن‌ها، توسعه پلازاهای محلی را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

رییس کمیته بودجه شورای شهر با تاکید بر اینکه لایحه بودجه ۹۹ شهرداری تهران براساس برنامه سوم توسعه شهرداری تدوین خواهد شد، گفت: شورای شهر در حال احصاء اولویت‌های شهری، در راستای تدوین برنامه عملیاتی تحقق پذیر است تا براساس آن در دو سال باقی مانده، فعالیت خود را ادامه دهد.

 

ارسال نظر