ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۱:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۵۷۶۹۸

کاهش یک ساعته زمان اجرای طرح ترافیک

از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاری، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر می‌یابد. به گزارش مهر، روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاری، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر می‌یابد. کاهش یک‌ساعته زمان اجرای طرح شامل هر دو محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا می‌شود. این تصمیم با توجه به کوتاه شدن طول روز و به دلیل تخلیه سریع‌تر ترافیک بزرگراه‌های شهر در ساعات شبانگاهی، برابر اختیارات قانونی شهرداری تهران و بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته با پلیس راهور تهران اتخاذ شده است.»

انتشار صورت‌های مالی واحدهای تابعه شهرداری تهران

بهاره آروین، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری روی وبسایت شفاف خبر داد.

به گزارش ایلنا، آروین با اعلام این خبر گفت: علاوه بر صورت‌های مالی، ترازنامه و سود و زیان واحدهای تابعه شهرداری تهران نیز در قالب استاندارد اکسل روی وبسایت شفاف قرار گرفت. همچنین اساسنامه و آیین‌نامه مالی و معاملاتی این واحدها از دیگر اطلاعاتی است که در این سایت منتشر شد. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اطلاعات منتشرشده مربوط به سال‌های 1390 تا 1397 است، تصریح کرد: این نخستین‌بار است که صورت‌های مالی سازمان‌ها منتشر می‌شود. صورت‌های مالی شرکت‌ها نیز پیش از این در برخی سال‌ها روی سامانه کدال منتشر شده بود که به‌روزرسانی شد و لینک اطلاعات سامانه کدال به همراه اساسنامه و آیین‌نامه مالی و معاملاتی آنها روی وبسایت شفاف قرار گرفت. رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با بیان اینکه انتشار این اطلاعات اولین گام مهم در راستای شفافیت‌بخشی به واحدهای تابعه است، اظهار کرد: متاسفانه این واحدها در سال‌های گذشته به حیاط خلوت مدیریت شهری تبدیل شده بودند. داده‌های منتشرشده زمینه مناسبی را برای تحلیل‌های سیاست‌گذارانه و ارایه پیشنهاد درجهت بهبود سیاست‌گذاری و حکمروایی شرکتی در این واحدها ایجاد می‌کند. آروین با اشاره به اینکه اطلاعات مالی منتشرشده عمدتا مربوط به واحدهای تابعه نسل اولی شهرداری تهران است، گفت: واحدهای نسل اولی، آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌هایی هستند که به صورت وابسته به شهرداری تهران تاسیس شدند و واحدهای تابعه نسل دومی یا نسل سومی، شرکت‌هایی هستند که به یکی از واحدهای تابعه شهرداری وابسته هستند. رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تاکید کرد: در تلاش هستیم که به زودی اطلاعات مالی نسل‌های دوم و سوم شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران هم منتشر شود و امیدواریم تحلیل این داده‌ها به تصمیم‌گیری برای ادغام، انحلال و عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه کمک کند و چابک‌سازی شهرداری تهران و بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان از طریق حکمروایی شرکتی محقق شود.

تعلیق ثبت‌نام طرح  ملی  مسکن تا عادی شدن اینترنت

معاون وزیر راه از تعلیق ثبت‌نام طرح ملی مسکن تا بعد از عادی شدن سرعت اینترنت خبر داد و گفت: در مرحله اول ۳۲ هزار و ۶۰۰ نفر در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام طرح ملی مسکن، اظهار کرد: در 10 استان اول 32 هزار و 600 نفر در مرحله اول در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، مجموع استان‌ها و شهرهای جدید در این مرحله حدود 178 هزار واحد آماده ثبت‌نام است و در مرحله اول تقریبا 46 درصد ثبت‌نام‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائل موجود در ادامه ثبت‌نام سرعت اینترنت است. در صورتی که ثبت‌نام از سر گرفته شود سرعت اینترنت در شهرهای مختلف متفاوت است و باعث ایجاد فرصت‌های نابرابر برای متقاضیان می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای اینکه برابری برای همه وجود داشته باشد، تصمیم گرفته شد ثبت‌نام وقتی که سرعت اینترنت به معدل لازم رسید مجددا آغاز شود. محمودزاده با بیان اینکه از زمان رسیدن سرعت اینترنت به معدل‌های لازم بی‌خبر هستم در پاسخ به این پرسش که «گویا اختلاف نظری در خصوص نحوه ثبت‌نام طرح ملی مسکن در شهرهای جدید وجود داشته است»، اضافه کرد: یک سامانه بیشتر برای ثبت‌نام طرح ملی مسکن نداریم. همه ثبت‌نام‌ها هم روی همین سامانه انجام خواهد شد و شهرهای جدید نیز مستقل از این سیستم نیستند.

وی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در شهرهایی که امکان تامین زمین را نداریم یا کلان‌شهرها، متقاضیان پالایش شوند و یک سامانه یکپارچه هم بیشتر نداریم. وی از آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در شهرهای جدید همزمان با آغاز ثبت‌نام در استان مربوطه خبر داد.

 

ارسال نظر