ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۱۸

موج‌های 2 متری در خزر و سرما در شمال‌شرق

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به پایداری هوای سرد در شمال شرق کشور، گفت: ‌دریای خزر تا شنبه مواج است، ضمن اینکه به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا در نواحی مرکزی و غربی خزر از امروز، پیش‌بینی می‌شود که امواج با ارتفاع1.5 تا 2 متر تشکیل شو‌د که توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و صیادی جلوگیری شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس اظهارکرد: امروز در نوار شرقی کشور و همچنین استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.  ضیاییان گفت: روز جمعه در سواحل شمالی کشور، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، همچنین جنوب سیستان و بلوچستان و البرز شرقی بارش خواهیم داشت.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در سواحل غربی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز شرقی و روز یک‌شنبه در گیلان بارش پیش‌بینی می‌شود.  او افزود: روز پنج‌شنبه در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و ارتفاعات یزد و کرمان و همچنین اردبیل و ارتفاعات البرز شرقی بارش برف داریم و روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروزصاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری است که این شرایط روزهای شنبه و یک‌شنبه هم حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما امروز در تهران 10 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیاییان گفت: امروز بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. همچنین امروزدر 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

طرح ارایه کارت‌بلیت 300هزار تومانی به سربازان

افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از تصویب اختصاص 2 هزار سهمیه کارت‌بلیت 300 هزار تومانی به سربازان برای استفاده در مترو و اتوبوس در این کمیسیون و در فاز اول این طرح خبر داد. به گزارش ایسنا، حبیب‌زاده با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در جلسه‌ای موضوع ارایه کارت‌بلیت تخفیف‌دار به سربازان را مورد بررسی قرار داد، گفت: در این جلسه کمیسیون حمل و نقل به این جمع‌بندی رسید که می‌تواند با کمک ستاد کل نیروهای مسلح کارت‌بلیت تخفیف‌دار به سربازان بدهد. وی با بیان اینکه با توجه به سهمیه‌ای که برای کارت‌بلیت‌های تخفیف‌دار در نظر گرفته شده می‌توان نسبت به صدور اقدام کرد، گفت: بر همین اساس فعلا در فاز اول برای 2000 نفر سرباز تا سقف هر کارت 300 هزار تومان صادر می‌شود. رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه بر این اساس نیروهای مسلح، سربازان را به شهرداری معرفی می‌کنند، گفت: کارت‌بلیت‌های سربازان 300 هزار تومان شارژ می‌شود اما از این میان 20 درصد مبلغ را ستاد کل نیروهای مسلح و 80 درصد را نیز شهرداری تهران پرداخت می‌کند. حبیب‌زاده افزود: این مهم در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مورد تایید قرار گرفته و باید در صحن شورا نیز تصویب شود.

تصویب کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بعد از ۳۷سال کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصویب شد. به گزارش مهر، جمالی نژاد افزود: بررسی شناخت منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید از اهداف تدوین لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده است. در این راستا کوشش شده تا با بررسی و شناخت علمی ساختار درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با بهره‌گیری از نظریات اقتصادی، مقررات و قوانین و ضوابط حقوقی، تجارب سایر کشورها، برنامه‌های توسعه‌ای کشور و پتانسیل‌های موجود در شهرها و روستاهای کشور با توجه به حفظ و ارتقای کیفی فضاهای شهری و روستایی به سوالات اساسی در زمینه چگونگی تأمین منابع درآمدی پایدار پاسخ داده شود. او با اشاره به اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این لایحه گفت: علاوه بر تحکیم احکام قبلی و ساماندهی عوارض محلی، تامین منابع جدید درآمدی، شفاف‌سازی و نظام مند کردن وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی شهرها از مهم‌ترین دستاورد تصویب کامل لایحه است.

افزایش روزهای آلوده تهران در دومین ماه پاییز

هوای دومین ماه پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش آلوده‌تر بود و تهرانی‌ها در آبان حدود 10روز هوای آلوده داشتند. به گزارش فارس، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت از ابتدای آبان ماه ۱۸ روز در شرایط سالم و ۱۱ روز به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.  این آمار نسبت به مدت مشابه سال پیش متفاوت بود و روزهای آلوده‌‌تری داشت به‌طوری که آبان سال گذشته هوای پایتخت 4 روز در شرایط پاک، ۲۲ روز سالم و چهار روز نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

 

 

ارسال نظر