ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۱۰

یخبندان و کاهش دما تا منفی 13 درجه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری دمای هوا در شمال‌شرق و شرق کشور بین 7 تا 12 درجه کاهش می‌یابد، گفت: فردا شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه در نوار غربی کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در غرب فارس و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز این شرایط ادامه دارد و در نیمه شرقی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و سواحل شمالی، بارش‌ها ادامه دارد.  ضیاییان بیان کرد: در استان‌های همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت. وی افزود: روز پنج‌شنبه در نوار شرقی کشور، ارتفاعات البرز شرقی و سواحل شمالی کشور و اردبیل بارش پیش‌بینی می‌شود. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز جمعه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و سواحل خزر، همچنین ارتفاعات البرز شرقی بارش خواهیم داشت و این شرایط روز شنبه در سواحل غربی خزر و اردبیل حاکم است.  وی اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری دمای هوا در شمال‌شرق و شرق کشور بین 7 تا 12 درجه کاهش می‌یابد، ضمن آنکه طی این دو روز خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه نیمه‌ابری تا ابری و در برخی ساعات بارش پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت آسمان تهران نیمه‌ابری و مه‌آلود خواهد بود. بیشینه و کمینه دما چهارشنبه در تهران 8 درجه و 2 درجه زیرصفر پیش‌بینی می‌شود.

واکنش شهردار به لایحه «درآمد پایدار شهرداری‌ها»

پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به اینکه تصویب لایحه «درآمد پایدار شهرداری‌ها» نقطه عطفی برای دولت و مجلس است، گفت: تصویب این لایحه اولین گامی است که شهرداری‌ها املاک خود را نفروشند و در شهرها به کیفیت فکر کنند.

به گزارش ایسنا، حناچی در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره لایحه «درآمد پایدار شهرداری‌ها» که روز دوشنبه مواد یک تا چهار آن در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: تصویب این لایحه یکی از زیربنایی‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای شهرداری‌های کشور انجام داد. تصویب این لایحه اولین قدمی است که شهرداری‌ها املاک خود را نفروشند و در شهرها به کیفیت فکر کنند.  شهردار تهران با بیان اینکه لایحه «درآمد پایدار شهرداری‌ها»  از دوره اصلاحات در حال بررسی است، عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته این لایحه بارها تا مرحله تصویب پیش رفته اما به تصویب نرسیده است.  حناچی  گفت: بررسی مجدد این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصمیم جسورانه‌ای است که نتیجه آن اختصاص بخشی از مالیات به شوراها و شهرداری‌های کشور است.

سهمیه بنزین تاکسی‌ها قابل انتقال به ماه بعد نیست

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: پیگیر تامین بسته‌های حمایتی و معیشتی برای رانندگان تاکسی هستیم تا اختلاف قیمت بنزین را از این طریق حل کنیم.

مرتضی ضامنی در پاسخ به اینکه آیا پس از افزایش قیمت بنزین گزارشی در خصوص افزایش قیمت تاکسی‌ها اعلام شده است، اظهار کرد: در چند روز ابتدایی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین افزایش قیمتی در حوزه تاکسیرانی اعلام نشده است، اما اگر افزایش قیمتی از سوی شهروندان یا بازرسان حوزه تاکسیرانی در هر شهری مشاهده و اعلام شود، قطعا در کارگروه‌های انضباطی سازمان‌های تاکسیرانی بررسی و با آن برخورد خواهد شد. او در پاسخ به اینکه طی دو روز گذشته تاکسی‌های فرودگاه‌ امام مسافران را جابه‌جا نکردند و مشکلاتی برای مسافران ایجاد شد، گفت: در صورتی که تاکسیرانان در هر نقطه‌ای از کشور مسافران را سوار و جابه‌جا نکنند یا کرایه‌ای بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند، این موضوع تخلف و قابل پیگیری است. عوامل بازرسی سازمان‌ها و شهرداری‌ها محدود هستند و شهروندان نیز باید مشارکت و اگر با مواردی اینچنینی مواجه شدند، حتما شکایت خود را اعلام کنند. ضامنی در این خصوص که تاکسی‌ها افزایش قیمت نداشتند، اما رانندگان شخصی قیمت را افزایش دادند، گفت: متاسفانه رانندگان شخصی تحت نظارت نیستند و مشارکت شهروندان و استفاده از سامانه‌های رسمی شاید بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند. او تاکید کرد: نظارت روی تاکسی‌ها به اندازه کافی وجود دارد و رانندگان نیز همراهی می‌کنند، از طرفی مجموعه تاکسی‌های اینترنتی نیز با توجه به سهمیه سوختی که برای آنها در نظر گرفته شده، قول مساعد دادند افزایش قیمت نداشته باشند، اما افرادی که می‌خواهند از خودروهای غیررسمی استفاده کنند، دیگر برای آنها جای گله و شکایت نیست.  ضامنی در پاسخ به اینکه آیا در صورت عدم استفاده از سهمیه این میزان به ماه بعد منتقل می‌شود و قابل استفاده برای رانندگان است یا خیر اظهارکرد: رانندگان در صورتی که از سهمیه استفاده نکنند در پایان ماه سهمیه اضافی حذف خواهد شد و قابل انتقال به ماه بعد نیست.

 

ارسال نظر