ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۴۱

اسلامی: سهمیه‌بندی بنزین بر قیمت مسکن تاثیری ندارد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: سهمیه‌بندی بنزین بر افزایش قیمت خانه تاثیری ندارند و بخش خصوصی و دولتی نمی‌تواند به این بهانه بر قیمت حمل کالا اضافه کند. اسلامی روز دوشنبه در حاشیه مراسم ششمین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای تغییر اقلیم، در پاسخ به ایرنا در خصوص تاثیر احتمالی سهمیه‌بندی بنزین بر قیمت حمل مصالح ساختمانی و نهایتا افزایش قیمت خانه گفت: این اقدام هیچ تاثیری بر قیمت مسکن ندارد.وی افزود: اینکه در پی این تصمیم‌گیری، رفتارهای هیجانی دیده شود و کسی بخواهد با تشخیص خود افزایش قیمت اعمال کند حتما از سوی نهادهای نظارتی مورد برخورد قرار می‌گیرد. اسلامی با بیان اینکه سهم بنزین در قیمت کالای تمام شده زیاد نیست، افزود: حتما باید تعزیرات و سازمان‌های مربوطه نظارت‌های لازم را داشته باشند؛ نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی اجازه افزایش قیمت حمل به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه تعرفه خدمات مهندسی اعلام و ابلاغ شده است، گفت: تعرفه خدمات مهندسی به نسبت هر ساختمانی متفاوت می‌شود. به گزارش فارس، فرج‌الله رجبی در پاسخ به این سوال که آیا تعرفه خدمات مهندسی ابلاغ شده و چرا ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی همواره با تاخیر ابلاغ می‌شود، گفت: هزینه ساخت که مشخص شود تعرفه خدمات مهندسی نیز استخراج و ابلاغ می‌شود. اودر پاسخ به این سوال که چرا تعرفه خدمات مهندسی سال 97 در سال 98 ابلاغ شد، گفت: تعرفه خدمات مهندسی سال 97 در پایان همان سال ابلاغ شد اما تعرفه خدمات مهندسی سال 98 ابتدا قرار بود در آغاز سال اعلام شود اما با توجه به تحولاتی که در وزارت راه و شهرسازی رخ داد تأیید تعرفه خدمات مهندسی به تأخیر افتاد اما به مجرد اینکه معاونت جدید مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مستقر شد تعرفه خدمات مهندسی ابلاغ شد. رجبی ادامه داد: تعرفه خدمات مهندسی اعلام شده است و هر ساختمانی نسبت به قیمت‌ها این تعرفه دارای ضرایب و متفاوت می‌شود.

احتمال یخ‌زدگی معابر  در مناطق شمالی استان تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه‌ای با پیش‌بینی بارش برف در استان اعلام کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و یخ‌زدگی در مناطق شمالی وجود دارد و توصیه می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود. به گزارش ایرنا، این اداره کل همچنین توصیه کرد که در عبور و مرور از جاده‌های کوهستانی به علت کاهش دید و لغزندگی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. این اداره کل وضعیت جوی استان تهران را تا روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات مه‌آلود و همراه با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی کرد که در ارتفاعات استان گاهی کولاک برف همراه خواهد بود.همچنین بارش‌ها در بعدازظهر سه‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار است. از روز پنج‌شنبه با بروز جوی پایدار روند افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، ‌پنج‌شنبه و ‌جمعه به ترتیب (۷ و۲)، (۸ و۲)، (۱۱ و۳) و (۱۰ و۲) درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

لغو طرح تعریض محورهای وحدت اسلامی، شوش و ولیعصر

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از لغو طرح تعریض محورهای وحدت اسلامی، ولیعصر(عج) و شوش در کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، سالاری و در تشریح مصوبات کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۵ لغو طرح تعریض محورهای تاریخی ولیعصر(عج)، وحدت اسلامی و شوش مصوب شد. این تصمیم براساس مطالبات شهروندان بوده که در بازدیدهای میدانی نیز به این نتیجه رسیده بودیم. لذا بررسی تعریض این محورها در جلسه کمیسیون ماده ۵ در دستور کار قرار گرفته بود. وی افزود: این سه محور در شمال محورهای تاریخی شهر تهران قرار گرفته و به نوعی در درون و حاشیه تهران تاریخی قرار داشتند و هسته تاریخی تهران را به بافت‌های جدید و توسعه یافته شهری تهران مرتبط می‌کردند. بررسی موقعیت سه محور ولیعصر، وحدت اسلامی و شوش نشان داد بخش قابل توجه امتداد این سه محور در حصار ناصری قرار گرفته که به موجب مصوبه سال ۱۳۹۵ اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به دلیل وجود ابنیه تاریخی و دارای ارزش میراثی اجرای طرح تعریض در آنجا مجاز نیست؛ لذا در این راستا و به منظور حفاظت بناهای واجد ارزش تاریخی تصمیم بر آن شد که در کمیسیون ماده ۵، این سه محور طرح تعریض‌شان مطرح و در قبال آنها تصمیم‌گیری شود. سالاری ادامه داد: محور حافظ تا خیابان وحدت اسلامی از قدیمی‌ترین محورهای تهران است که محدوده‌هایی همچون پارک شهر در آنجا قرار گرفته است. این محور دارای عرض ۳۰متر است که براساس مفاد طرح تفصیلی قبلی تهران به عرض ۳۵ متر باید تعریض آنها صورت می‌گرفت. در این محدوده میدان وحدت و غرب حصار ناصری و همچنین دروازه قزوین وجود داشت که بخشی از مرکز تجاری تهران نیز در این محدوده قرار گرفته است لذا در کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران حذف طرح تعریض این خیابان مصوب شد.

 

ارسال نظر