افزایش سهمیه ناوگان بین‌شهری متناسب با میزان پیمایش

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۴۶

گروه راه و شهرسازی|

از 24 آبان ماه (جمعه هفته گذشته)، طرح سهمیه‌بندی بنزین برای خودروها آغاز شد و همگام با اجرای این طرح، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به سهمیه تعیین‌شده برای تاکسی‌ها، هیچ‌گونه افزایش نرخی در کرایه تاکسی‌ها نخواهیم داشت و هم‌اکنون با گذشت 3 روز از اجرای طرح سهمیه بندی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از قابلت افزایش سهمیه ناوگان بین شهری متناسب با میزان پیمایش خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهران قربانی می‌گوید: با توجه به پیمایشی که سواری‌های عمومی بین شهری خواهند داشت متناسب با این پیمایش، سهمیه نهایی سوخت این ناوگان در کارت سوخت آنها شارژ می‌شود.

او ادامه می‌دهد: سهمیه سواری‌های کرایه عمومی بین شهری با پلاک «ع» ماهانه ۷۵۰ لیتر برای ناوگان تک‌سوز و ۴۵۰ لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز اختصاص یافت و سهمیه روزهای باقی مانده آبان‌ماه و همچنین آذرماه این ناوگان تا ابتدای آذرماه امسال در کارت سوخت آنها شارژ می‌شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور می‌شود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در روزهای اخیر موضوع سهمیه سوخت ناوگان سواری عمومی بین‌شهری را در کمیته بررسی موارد خاص وزارت کشور پیگیری کرد و این مصوبه اخذ شد.

قربانی تأکید می‌کند: سیاست بر این است که سواری کرایه عمومی بین شهری و وانت‌ها براساس پیمایش واقعی سهمیه نهایی سوخت دریافت کنند.

او اضافه می‌کند: اگر خودرویی از ناوگان سواری کرایه واقعا پیمایش داشته باشد و مسافر جابه‌جا کند و نیاز به سوخت بیشتری داشته باشد قطعا متناسب با این پیمایش سوخت بیشتری هم به آن اختصاص می‌یابد.

    کرایه سواری‌‌ بین‌شهری افزایش نمی‌یابد

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه کرایه سواری عمومی بین‌شهری افزایش نمی‌یابد، می‌گوید: اگر قانون‌گریزی در این حوزه رخ دهد به تخلف راننده یا شرکت حمل‌ونقلی در کمیسیون‌های ماده 11 و 12 رسیدگی می‌شود. قربانی می‌افزاید: البته تا ماه آینده موضوع نصب سامانه پیمایش‌سنج روی ناوگان سواری کرایه اجرا می‌شود و راننده‌هایی که پیمایش بیشتری داشته باشند و مسافر بیشتری جابه‌جا کنند سوخت بیشتری دریافت می‌کنند.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه می‌دهد: از سوی دیگر دفتر نمایندگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری مستقر است و مسافران در صورت بروز مشکل یا شکایت می‌توانند به نمایندگان سازمان در این دفاتر مراجعه کنند. قربانی با بیان اینکه سواری‌های شخصی بین‌شهری در این حوزه هیچ سهمیه‌ای ندارند، گفت: در حمل‌ونقل برون‌شهری اولین اصل ایمنی است، تاکسی‌های بین‌شهری دوره‌های آموزشی دیده‌اند و وسایل نقلیه این ناوگان مدام معاینه فنی می‌شوند، آنچه سازمان راهداری به رسمیت می‌شناسد همین سواری‌های کرایه هستند و دیگر وسایل نقلیه هم در صورت نیاز می‌توانند تحت فعالیت اتحادیه سراسری این ناوگان قرار گیرند و راننده و خودرو، کارت هوشمند دریافت کنند.

قربانی درباره سهمیه سوخت وانت‌های بین‌شهری، اظهار می‌کند: این گروه وانت‌ها عمدتا جزو خودروهای پرمصرف هستند و سهمیه سوخت آنها در ناوگان تک‌سوز 300 لیتر‌ و در ناوگان دوگانه‌سوز 120 لیتر تعیین شده است.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه می‌دهد: پیش از این پروژه خوبی را در این باره شروع کردیم، راننده وانت‌بارها در کنار اینکه امکان اخذ بارنامه از شرکت‌های حمل کالا را دارند، می‌توانند از طریق تلفن همراه خود یا کامیپوتر در خانه، برای خود بارنامه صادر کنند.

او اضافه می‌کند: از دو ماه آینده سامانه پیمایش‌سنج‌روی ناوگان وانت بین‌شهری نصب می‌شود تا در صورت پیمایش بیشتر و حمل بار بیشتر سوخت بیشتری دریافت کنند.  قربانی تأکید می‌کند: در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تجربه خوبی در حوزه پیمایش و پیمایش‌سنج داریم، این سیستم در حمل کالای بین‌شهری خوب عمل کرده است و می‌تواند به عنوان الگو در دیگر بخش‌ها هم کمک کند.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان می‌کند: در مورد حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری مدل تن - کیلومتر را پیاده کردیم که مولفه‌های مشخص دارد بنابراین راننده این دغدغه را ندارد که موضوع کرایه به چه صورت خواهد بود.

او با اشاره به اینکه قیمت گازوئیل در مصوبه ستاد سوخت تغییری نداشته است، می‌گوید: سوخت به صورت منظم و روتین به ناوگان کامیونی اختصاص می‌یابد بنابراین با اجرای سیستم تن بر کیلومتر هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد و افزایش کرایه هم نداریم.

 

ارسال نظر