ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۰۰

2 شرط پرداخت وام‌های  ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو شرط افزایش سقف وام نوسازی مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان گفت: متقاضیان افزایش وام تا ۱۰۰ میلیون تومان باید توان بازپرداخت اقساط آن را به تایید بانک برسانند. همچنین سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام، مشمول تخفیف نیست و با همان ۱۸ درصد محاسبه می‌شود. محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با ایلنا درباره افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اظهار کرد: براساس اعتباری که در اختیار وزارت شهرسازی برای اجرای این برنامه قرار گرفته به 20 هزار واحد از سوی بانک مسکن تسهیلات نوسازی تخصیص پیدا می‌کند. وی افزود: از این 20 هزار مورد که به بانک مسکن معرفی شده‌اند، 6 هزار متقاضی تسهیلات نوسازی را دریافت کرده‌اند. معاون وزیر راه و شهرسازی درباره امکان افزایش سقف تسهیلات نوسازی مسکن تا 100 میلیون تومان گفت: امکان افزایش وام نوسازی بافت فرسوده تا 100 میلیون تومان با در نظر گرفتن دو شرط مهم وجود دارد. اول اینکه متقاضیان افزایش وام تا 100 میلیون تومان باید توان بازپرداخت اقساط آن را به تایید بانک برسانند. وی افزود: شرط دوم این است که سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام مشمول تخفیف نیست و با همان 18 درصد محاسبه می‌شود.  پژمان همچنین درباره توقف نوسازی منطقه سیروس که دو سال گذشته توسط عباس آخوندی کلنگ‌زنی شد، اظهار کرد: این پروژه را به توسعه‌گر واگذار کرده‌ایم اما باید در آن تجدیدنظر شود تا حداقل هزینه و درآمد این پروژه سربه‌سر شود. در حال حاضر میان تراکم، سطح و سطوح نقشه‌های منطقه سیروس پاسخگوی میزان سرمایه‌گذاری نیست و توسعه‌گر باید پیشنهاد اصلاح را ارایه دهد.

 ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه

سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز جمعه از بارش باران و برف در ۱۴ استان از جمله تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور در روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر پنج‌شنبه تا دوشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دمای 5 تا 7 درجه‌ای پیش‌بینی شده است. جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها آغاز می‌شود. سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده شنبه آینده بارش‌ها به کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد. بارش‌ها در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قزوین شدت بیشتری خواهد داشت. روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با تشدید این سامانه بارشی در شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت و به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان گسترش می‌یابد. سازمان هواشناسی از بارش برف در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی طی روز جمعه و طی روزهای شنبه تا دوشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های واقع در غرب و شمال‌غرب کشور و در جنوب و جنوب‌غرب رگبار، رعد و برق و وزش باد خبر داده است.

اتصال برج میلاد به بازار تهران با راه‌اندازی ایستگاه مولوی

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه ساخت ایستگاه مولوی به لحاظ عبور از بافت تاریخی و قدیمی حایز اهمیت است، ‌گفت: اتصال برج میلاد به بازار تهران با راه‌اندازی این ایستگاه در آذر محقق می‌شود. به گزارش فارس علی امام در بازدید از ایستگاه مترو مولوی اظهارکرد: این ایستگاه مراحل نهایی خود را می‌گذراند و در آذر به بهره‌برداری می‌رسد.ایستگاه مترو مولوی در خط ۷ به عنوان عمیق‌ترین خط مترو پایتخت از این جهت که از بخش‌هایی از بافت تاریخی و قدیمی شهر عبور می‌کند، حایز اهمیت است. امام با اشاره به اینکه خط ۷ یکی از شریان‌های اصلی حمل و نقل ریلی در پایتخت است، تصریح کرد: در سیستم تهویه ایستگاه مولوی همانند سایر ایستگاه‌های خط 6 و 7 از تکنولوژی روز استفاده شده به گونه‌ای که دستگاه‌ها می‌تواند وظیفه هواکش و هواساز را به صورت همزمان انجام دهد. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تأکید بر اینکه تمام موارد ایمنی برای بهره‌برداری از ایستگاه متروی مولوی مهیا است، تأکید کرد: این ایستگاه دارای 2 ورودی است که پس از افتتاح با یک ورودی در بخش جنوبی به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند. ورودی شمالی آن نیز به‌زودی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

امام با اشاره به اینکه تلاش ما در ساخت تجهیزات و بخش عمرانی مترو تمرکز بر توان داخلی است، عنوان کرد: خوشبختانه در بخش عمرانی مترو 100درصد بومی‌سازی انجام‌شده است. همچنین در بخش تجهیزات نیز ۶۰ درصد بومی‌سازی شده که امیدواریم با تلاش متولیان امر در این موضوع نیز به خودکفایی کامل دست پیدا کنیم.

 

ارسال نظر