در شهر

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۶۴

شاخص آلودگی صوتی در ۶ نقطه تهران خطرناک است

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت تهران، ۶ نقطه از لحاظ آلودگی صوتی در مرحله خطرناک هستند. به گزارش مهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده از ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، ۶ نقطه در مرحله خطرناک است. ایستگاه همت، تهرانسر (گل‌ها)، شهید گمنام، آذری، میدان بهاران و میدان خراسان ایستگاه‌هایی هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک است. همچنین ۱۱ نقطه دارای شاخص آزاردهنده و ۶ نقطه نامناسب برای کودکان و بیماران است و از میان ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران تنها دو نقطه وضعیت سالم و مناسب دارند که ایستگاه‌های گلبرگ و شهید محلاتی هستند. ایستگاه محدوده‌های مرکزی شهر بیشتر از لحاظ آلودگی صوتی در وضعیت خطرناک، آزاردهنده و نامناسب برای کودکان و بیماران هستند.

پیشنهاد ادغام نمایشگاه بین‌المللی و شهر آفتاب

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفت: با ادغام نمایشگاه بین‌المللی و شهرآفتاب و واگذاری زیر ۳۰ درصد سهام آن به دولت می‌توان به تدریج برگزاری نمایشگاه در این مکان را متوقف کرد.

به گزارش مهر، هاشمی در پاسخ به این پرسش که در شورای ترافیک تهران مطرح شده است که فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تعطیل نمی‌شود و برای کاهش بار ترافیکی در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: نظر ما چنین نیست، به اعتقاد ما به هیچ‌وجه نمایشگاه‌های پر مخاطب و حتی متوسط المخاطب هم نباید در این مکان برگزار شود. اما برگزاری نمایشگاه‌های کوچک مشکلی ندارد.

او ادامه داد: بر اساس قانون، شرکت نمایشگاه‌ها باید خصوصی‌سازی شود و دولت نمی‌تواند اینگونه شرکت‌ها را حفظ کند و بهترین پیشنهاد این است که شرکت نمایشگاه‌ها با شرکت شهر آفتاب ادغام شوند و بخشی از سهام که زیر ۳۰ درصد است به دولت واگذار شود و عملا به صورت تدریجی دیگر نمایشگاهی در این مکان برگزار نشود. رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی در طرح تفصیلی درپهنه G۱۱۱ قرار دارد که فضای سبز عمومی است و باید در اختیار مردم قرار گیرد. به گزارش مهر، این هفته شهردار تهران در جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک گفته بود: هم‌اکنون فضای نمایشگاهی در جنوب شهر داریم که قطعا باید از ظرفیت آن استفاده کنیم. البته در بسیاری از شهرهای مطرح دنیا، فضاهایی برای برگزاری نمایشگاه در مرکز شهر وجود دارد که امکانات حمل و نقلی مناسب برای دسترسی به آنها فراهم شده است. در تهران نیز می‌توانیم برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر برنامه‌ریزی کنیم و اقداماتی را انجام دهیم تا خیابان‌های اطراف شاهد ترافیک سنگین نباشند. او گفت: هم‌اکنون با توجه به امکاناتی که در حوزه رصد ترافیک در اختیار داریم، می‌توانیم آمارهای دقیقی از میزان ترافیک معابر پیرامونی محل برگزاری نمایشگاه‌ها داشته باشیم و از این اطلاعات برای نمایشگاه‌های بعدی استفاده کنیم.

شهردار تهران، گزینه تعطیلی نمایشگاه بین‌المللی تهران را رد کرد و گفت: بنا نداریم فعالیت نمایشگاه مذکور را تعطیل کنیم چراکه این نمایشگاه بخشی از اقتصاد شهر است و می‌توان مشکلات پیش آمده را با برنامه‌ریزی و اقدامات درست حل کرد.

رد شائبه توافق شهرداری  با مالک پالادیوم

حمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت تخلفات پالادیوم، با رد برخی شائبه‌ها مبنی بر تمایل شهرداری منطقه برای توافق با مالک برای حل و فصل این موضوع، گفت: هر رایی که در مورد تخلفات پالادیوم صادر شود، ما اجرا خواهیم کرد. به گزارش ایسنا، موسوی در مورد سرانجام تخریب پل مرکز خرید پالادیوم و شائبه توافق شهرداری منطقه با مالک پالادیوم گفت: در مورد پالادیوم نه تصمیم به توافق داریم و نه اقدام به توافق کرده و نه حتی مالک تقاضای توافق داشته است؛ هرچند باید بگویم شهرداری منطقه یک، در مقامی نیست که مایل بودن یا نبودنش برای توافق، تاثیری در حکم قضایی داشته باشد. او با بیان اینکه کاش مقداری از حساسیت این روزها در مورد پالادیوم، در زمان ساخت و تخلف وجود داشت، گفت: کاش حساسیت در زمان ساخت پالادیوم، ساخت پارکینگ طبقانی، ساخت فضاهای فرهنگی، ساخت زیرگذر و پل پالادیوم بیشتر بود تا به این نقطه نمی‌رسیدیم؛ چراکه هیچ کدام از این تخلفات در دوره جدید رخ نداده است.

موسوی با بیان اینکه بارها اعلام کردیم که تابع قانون هستیم، گفت: هر رایی که در مورد تخلفات پالادیوم صادر شود، ما اجرا خواهیم کرد، اما دقت داشته باشید که رای بدوی تخلفات پالادیوم، مبنی بر جمع‌آوری پل و تونل صادر شد؛ اما مالک اعتراض کرده و رای در مرحله تجدید نظر قرار دارد و هنوز رای قطعی صادر نشده، اما هر رایی صادر شود ما مکلف به اجرا هستیم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه منتظر صدور حکم هستیم و آن را اجرا می‌کنیم، گفت: تا این لحظه رای قطعی صادر نشده، اما با توجه به حساسیت موضوع چندی پیش ما تصمیم گرفتیم که راسا اقدام به تخریب پل کنیم و حتی نیروها نیز اعزام شدند، اما مالکین با توجه به فقدان رای ماده ۱۰۰ اجازه ورود ندادند.

موسوی با بیان اینکه معتقدیم در صدور رای و تصمیمات باید ملاحظات و موضوعات فنی در نظر گرفته شود و باید کاری شود که به نفع مردم باشد، گفت: پس از صدور رای نهایی، مطابق قانون مالک تا دو ماه موظف به اجرای حکم است و اگر این کار را نکند، شهرداری باید همراه مقام قضایی نسبت به اجرای حکم اقدام کند.

 

 

ارسال نظر