ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۶۳

   ماراتن یک ماهه ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از روز شنبه در بیش از ١٠ استان کشور خبرداد و گفت: تهرانی‌ها تا یک ماه آینده می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

محمود محمودزاده روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از روز شنبه ۱۸ آبان ماه ثبت نام از متقاضیان خرید خانه در طرح اقدام ملی آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین هموطنان در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و جنوبی در همین هفته می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام اقدام به بارگذاری مدارک خود کنند.

به گفته معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویر احمد و کردستان نیز در هفته دوم و بدین‌ترتیب استان‌های همدان، یزد و چهارمحال و بختیاری نیز وارد پروسه ثبت نام خواهند شد.

وی در خصوص زمان ثبت نام مردم تهران در طرح اقدام ملی مسکن گفت: تهرانی‌ها هم تا یک ماه دیگر می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند. محمودزاده تصریح کرد: سه شهر جدید اطراف تهران شامل پردیس، پرند و اندیشه برای ساخت خانه‌های طرح اقدام ملی انتخاب شده است و پایتخت نشینان در این سه شهر صاحب خانه در طرح اقدام ملی می‌شوند. ضمن اینکه در شهرستان‌های استان تهران نیز خانه برای ساکنان شهرهای مذکور ساخته خواهد شد. وی گفت: به دلیل سیاست کنترل جمعیت، خانه‌های طرح اقدام ملی در کلان‌شهر تهران ساخته نخواهد شد بلکه این خانه‌ها در شهرهای جدید اطراف تهران ساخته می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: اکنون١٨٠ هزار واحد از این طرح در مراحل ساخت قرار دارد و قرار است ٤٠٠ هزار واحد خانه در طرح اقدام ملی مسکن در مدت دو سال ساخته و به مردم تحویل شود.  معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان آورده مردم، قیمت زمین و قیمت نهایی هر واحد آپارتمان در این طرح گفت: جزییات بیشتر روز شنبه و در مراسم رونمایی از این طرح اعلام خواهد شد.

   شناسایی 1585 نقطه پرحادثه جاده‌ای

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه 3392 نقطه‌ دارای تصادف در جاده‌ها شناسایی شده است، از آشکارسازی 1585 نقطه پرحادثه خبر داد و گفت: پس از آشکارسازی، رفع این نقاط جاده‌ای دنبال می‌شود.

افشین پیرنون، مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بحث شناسایی نقاط پرتصادف و دارای تصادف، حدود 2‌ سال است که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به صورت کاملاً علمی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 3392 نقطه دارای تصادف در کشور ‌با مختصات دقیق شناسایی شده است‌، گفت: از این 3392 نقطه، 1585 نقطه بر اساس شاخص و معیارها پرتصادف هستند.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در اولین قدم، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به اولویت‌ها، نسبت به ‌آشکارسازی این 1585 نقطه برنامه‌ریزی کرد.

پیرنون بیان کرد: ‌‌در پایان سال 95 و در طول سال‌ 96 این 1585 نقطه پرتصادف آشکارسازی و به راننده‌ها و کاربران جاده اعلام عمومی شد، سپس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسط 10 مشاور این نقاط پرحادثه را به تفکیک استان‌ها در مناطق مختلف کشور بررسی کرد و مطالعه چگونگی رفع این 1585 نقطه را انجام داد. بررسی نقاط، حضور میدانی و تهیه نقشه اصلاحی اولیه انجام شد و از این 1585 نقطه در حال حاضر بیش از 1300 نقطه با طرح اصلاحی و چگونگی اصلاح، برای رفع به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ادارات کل استانی ‌در حال برطرف کردن نقاط پرحادثه برحسب اولویت هستند‌، برای هر استان رفع 10 نقطه پرحادثه در اولویت است و همکاران در برخی استان‌ها در حال برطرف کردن نقاط پرحادثه و در برخی استان‌ها در حال انجام ‌تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار هستند‌. مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: ‌‌امسال‌ مبلغ 214 میلیارد تومان برای رفع نقاط پرحادثه از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص یافت.

 

ارسال نظر