ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۰۲۳

۷۰ میلیمتر بارندگی در تهران

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: ۷۰ میلیمتر بارندگی طی 9 روز گذشته در این استان ثبت شد.

به گزارش ایسنا مجتبی جلالی اظهارکرد: بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به روزهای هفتم و چهارم آبان به میزان ۱۷.۶ و ۱۶.۶ میلیمتر بود. همچنین کمترین میزان بارش‌ها متعلق به ششم و هشتم آبان با ۲.۵ و ۰.۴ میلی متر است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه ۱۲ ایستگاه میزان بارش‌ها را در استان به ثبت می‌رساند گفت: سه ایستگاه شمیرانات، آبعلی و دماوند به ترتیب با ثبت ۱۱۵، ۱۰۱.۷ و ۸۳.۲ میلیمتر بیشترین مقدار بارش‌ها را ثبت کرده‌اند.

جلالی ادامه داد: همچنین فیروزکوه با ۲۶.۴ میلیمتر و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۳۴.۸ میلیمتر کمترین میزان بارش‌ها را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: تهران، آبعلی، چیتگر، دماوند، ژئوفیزیک، شمیرانات، فرودگاه امام خمینی، فیروزکوه، لواسان، ورامین، امین آباد و شهریار ۱۲ ایستگاه هواشناسی استان تهران است.با این حال، تعداد روزهای سالم در پایتخت بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.به گزارش فارس، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 91 قرار گرفته و هوای تهران سالم است. این شاخص طی 48ساعت گذشته بر روی عدد 54 قرار داشت و هوا سالم بود.تهران از ابتدای سال، 25 روز هوای پاک، 170 روز هوای سالم، 27 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش پایتخت 12 روز هوای پاک، 184 روز هوای سالم و 27 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشت.بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها بر اساس حجم خودروها طی روز، احتمال ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس نیز وجود خواهد داشت.

چارتری‌ها با وجود وعده توقف، هنوز فعالند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با حمل و نقل هوایی قهر کرده‌اند، گفت: دلیل افزایش چشمگیر قیمت بلیت هواپیما، فعالیت شرکت‌های چارتری است.

به گزارش تسنیم، مجید کیانپور با انتقاد از افزایش نرخ بلیت پروازهای هوایی در ایام خاص، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت بلیت و تلاطم در بازار پروازهای هوایی هستیم، متأسفانه ایرلاین‌ها در ایام خاص مانند ایام شهادت امام رضا(ع) یا ایام تعطیل، نرخ بلیت هواپیما را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهند و این مساله موجب نارضایتی مسافران شده است.او ادامه داد: متاسفانه با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص مدیریت بازار بلیت هواپیما و مقابله با افزایش غیرقانونی نرخ‌ها باز شاهد افزایش قیمت‌ها در هفته جاری برای مقاصد خاص از جمله مشهد مقدس بودیم.کیانپور، افزود: این شرکت‌ها با انحصارسازی پروازهای هوایی، قیمت بلیت را در ایام خاص افزایش می‌دهند، اگرچه وزارت راه و شهرسازی وعده توقف فعالیت این شرکت‌ها را داده، اما هنوز چارتری‌ها در حوزه پروازهای هوایی فعال هستند، قطعا فعالیت چارتری‌ها به حمل و نقل هوایی کشور آسیب وارد می‌کند و این مساله موجب بی‌اعتمادی مردم به ایرلاین‌ها خواهد شد.این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش نرخ بلیت هواپیما در چند سال اخیر موجب شده که مردم برای تردد بین شهری از حمل و نقل ریلی و جاده‌ای استفاده کنند و این مساله مشکلات مالی بسیاری را برای ایرلاین‌ها ایجاد کرده است.

آسمان صاف در اغلب شهرها از جمعه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه آسمان در اغلب مناطق کشور صاف است، گفت: روز یکشنبه هفته آینده در استان خراسان شمالی و سواحل شمالی کشور بارش باران، وزش باد و کاهش دما بین 5 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس اظهارکرد: امروز (پنج‌شنبه) در شرق کشور بارش‌های پراکنده داریم، ضمن آنکه در استان‌های گیلان و غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. او اضافه کرد: روز جمعه در غرب سواحل خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده داریم و در اغلب مناطق، آسمان صاف است. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در ساعات بعدازظهر روز جمعه و اوایل شب، وزش باد شدید در جنوب شرق کشور و رگبار باران و رعد و برق به همراه وزش باد در برخی مناطق کرمان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان گفت: روز جمعه آسمان در اغلب مناطق کشور صاف است و اواخر وقت جمعه بارش پراکنده در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و گیلان داریم. او افزود: روز شنبه بارش‌‌ در استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز داریم و در دامنه‌های زاگرس واقع در کردستان، همدان و استان مرکزی، شمال‌ غرب کشور و دامنه‌های جنوب البرز در استان‌های قزوین، البرز و زنجان رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد، شدید پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه آینده در استان خراسان شمالی و سواحل شمالی کشور بارش باران، وزش باد و کاهش دما بین 5 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج است، گفت: امروز ارتفاعات موج در سواحل دریای عمان بین 2 تا 3 متر و در شرق تنگه هرمز بین 1 تا 2 متر پیش‌بینی‌ می‌شود. همچنین روز جمعه دریای خزر و مرکز خلیج فارس مواج است.

 

ارسال نظر