در شهر

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۶۸۸

     آنالیز شیمیایی پسماندهای ساختمانی و عمرانی

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آنالیز شیمیایی پسماندهای ساختمانی و عمرانی خبر داد. به گزارش فارس، علیپور با اشاره به برگزاری جلسه بررسی و نظرسنجی طرح جامع مدیریت پسماند با محوریت هوشمند‌سازی سامانه زباله‌های ساختمانی و عمرانی، گفت: در راستای اجرای این طرح و در ادامه آنالیز فیزیکی پسماند شهر تهران، آنالیز فیزیکی و شیمیایی زباله‌های ساختمانی و عمرانی به زودی انجام می‌شود. علیپور به بازنگری، تحول و به‌روزرسانی شیوه مدیریت پسماند اشاره کرد و ادامه داد: آنالیز شیمیایی این حوزه از پسماند در نقاط مشخص شده توسط سازمان، تحت نظر آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست انجام خواهد شد. به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران قرار است نتایج این آنالیز‌ها برای انجام مطالعات آتی به عنوان سند مرجع و مورد قبول قرار  گیرد.  او با تاکید بر اینکه سطح فرهنگی و اقتصادی هر منطقه از شهر با منطقه‌ای دیگر متفاوت است، اظهار کرد: بر همین اساس مدیریت پسماند جامد شهری هر شهر نیاز به برنامه‌ریزی و استراتژی خاص خود را دارد.

     بررسی لایحه اصلاح ساختار شهرداری در آبان

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران با اعلام اینکه لایحه اصلاح ساختار شهرداری در آبان توسط شورای شهر تهران بررسی می‌شود، گفت: پس از تصویب این لایحه نیروهای شهرداری کاهش می‌یابند. به گزارش فارس، مظاهریان درباره اصلاح ساختار در شهرداری اظهار کرد: ‌لایحه اصلاح ساختار در آبان ماه به صورت لایحه در صحن شورای شهر مطرح می‌شود و اعضای شورا درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنند. او با اشاره به اینکه جزییات اصلاح ساختار در شهرداری منوط به تصمیم اعضای شورای شهر است گفت: اینکه معاونت نیروی انسانی شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی یک یا دو مدیر داشته باشند بستگی به تصمیم شورای شهری‌ها دارد.البته آنچه مشخص است این بوده که به دلیل ادغام دو معاونت قطعا نیروها کاهش و پست‌ها نیز کم می‌شود. البته بنا بر تعدیل نیرو نیست ولی قراردادهای جدید ممکن است با برخی افراد منعقد نشود. بر اساس این گزارش، محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران مدتی پیش اعلام کرد: شورای شهر تصمیم و اراده‌ زیادی برای اصلاح ساختار دارد، ولی متأسفانه فضا و شرایط به صورتی است که هر اقدام ما را مانع می‌شوند و می‌گویند به دلیل شرایط اقتصادی ملاحظه کنید، البته ما تصمیم داریم برای عدالت و کارآمدی سازمان اقداماتی انجام دهیم.

     تحویل ۱۰ هزار تاکسی به ناوگان تاکسیرانی

‌ محسن پورسیدآقایی روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه تاکسی از سوی ایران خودرو به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور تحویل خواهد شد که انقلابی بزرگ در نوسازی و توسعه حمل ونقل عمومی کشور خواهد بود. به گزارش ایسنا، معاون شهردار تهران با بیان اینکه سال گذشته تنها ٦٠٠ دستگاه تاکسی به تهران تحویل شده است اظهارکرد: امروز ۶۰ دستگاه تاکسی جدید به شهرداری تهران تحویل داده شد و قرار است این تعداد به ۵۰۰ دستگاه برسد. پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه مینی‌بوس یک مد حمل ونقلی مهم و البته کارآمد در شهر تهران است گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل مشکلاتی که در بخش نوسازی ناوگان مینی‌بوس به وجود آمد، این مد حمل و نقلی حذف شد، در دوره‌ جدید مدیریت شهری معتقدیم خطوط مینی‌بوس باید به شهر بازگردد که مقدمات اجرای آن اکنون فراهم شده است. همچنین در این مراسم علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: طبق موافقت نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسیده بابت نوسازی هر دستگاه تاکسی فرسوده ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد پرداخت خواهد شد. او تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ هزار دستگاه تاکسی در شهر تهران وجود دارد که ۲۵ هزار دستگاه دارای سن بالای ۱۰ سال هستند و طبق قانون، فرسوده محسوب می‌شوند.به گفته قنادان این تعداد تا پایان سال به ۳۵ هزار دستگاه می‌رسد. قنادان با اشاره به وجود ۷ هزار دستگاه ون در شهر تهران، گفت: همه این خودروها سن بالای ۱۰ سال دارند و فرسوده هستند و بر این اساس یکی از نیازهای جدی تهران نوسازی خودروهای ون است. قیمت بالای خودرو در توان تاکسیران‌ها نیست و برای نخستین‌بار برای تاکسی‌ها از تسهیلات ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر استفاده می‌شود و هر دستگاه تاکسی ۴۰ میلیون تومان وام با بهره 4 درصد دریافت خواهد کرد. مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور نیز در این مراسم گفت: تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه می‌رسد که معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که این رقم تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه می‌رسد. ضامنی تصریح کرد: از سال ۹۴ طرح نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با همکاری بانک‌های عامل و مجموعه‌های ذیربط کلید خورد که بر اساس آن از رده خارج شدن ۷۵هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی ۶۴ هزار دستگاه خودرو انجام شد.

 

ارسال نظر