ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۳۶

ضرورت تحقیق و تفحص از پرونده املاک نجومی

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: شورای شهر باید از ماجرای واگذاری املاک نجومی تحقیق و تفحص کند تا موارد و مصادیق مبهم در این پرونده روشن شود.

به گزارش ایلنا، میرزایی‌نیکو در خصوص سرنوشت پرونده املاک نجومی اظهارکرد: به اندازه کافی درباره این موضوع صحبت شده است و باید آن بخش‌هایی که مسوول نظارت و رسیدگی به این پرونده هستند، پاسخگو باشند، اما به نظر می‌رسد؛ اصل مساله بلاتکلیفی پرونده به کوتاهی شورای شهر تهران و شهردار تهران برمی‌گردد.

او ادامه داد: اموال مردم که بیت‌المال حساب می‌شود در گذشته به ناحق به برخی افراد خاص داده شد و شهردار فعلی تهران باید محکم این موارد را احصا می‌کرد. البته شهردار اسبق این کار را انجام داد، اما آن اقدامات دیگر پیگیری نشد. اگر مدیریت شهری پیگیر باشد، حتما نتیجه حاصل می‌شود.

میرزایی‌نیکو با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران باید به شهردار فشار وارد کند تا جدی‌تر پیگیر سرنوشت پرونده املاک نجومی باشد، تصریح کرد: خود نهاد شورای شهر باید از ماجرای واگذاری املاک نجومی تحقیق و تفحص کند تا موارد و مصادیق مبهم در این پرونده روشن شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به اینکه آیا مقاومت‌هایی وجود دارد که به مدیریت شهری اجازه نمی‌دهد به سرنوشت پرونده املاک نجومی ورود کند، تصریح کرد: شورا و شهرداری آزاد هستند و برای تحقیق و تفحص از اختیار برخوردارند و اگر این کار را نمی‌کنند، حداقل می‌توانند به مردم گزارش دهند و شفافیت ایجاد کنند.

 البته فکر می‌کنم بخش عمده‌ای از این پرونده رسیدگی شده است، وگرنه اگر مساله قابل توجهی بود، دادستانی حتما ورود می‌کرد.

میرزایی‌نیکو در خصوص املاک واگذار شده‌ای که در دو سال گذشته شناسایی شده‌اند، اما تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند، اظهار کرد: اگر گزارش‌های روشنی به دست ما برسد، حتما به آن ورود می‌کنیم، اما تاکنون گزارشی به ما نرسیده و خوب است که در شورای شهر و شهرداری نامه‌ای به کمیسیون شوراها و امور داخلی شهرداری ارسال شود تا تحقیق و تفحص روی املاک در اختیار غیر شهرداری انجام شود.

او تاکید کرد: مجلس این آمادگی را دارد که اگر اطلاعات مشخصی وجود داشته باشد به ماجرای پرونده املاک نجومی ورود کند و باید گزارش مستندی از جایی به دست ما برسد تا بتوانیم تحقیق و پیگیری کنیم، چرا که بی‌محابا نمی‌توان ورود کرد. شهرداری و شورای شهر اگر خودشان نمی‌توانند رسیدگی کنند به مجلس گزارش دهند، حتی لازم نیست، گزارش کتبی ارایه دهند، تنها اگر اطلاعات منتشر شود، همه می‌دانند وظیفه‌شان چیست و به آن ورود می‌کنیم.

میرزایی نیکو در پاسخ به اینکه با توجه به اهتمام ریاست جدید قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی، می‌دانید رسیدگی به پرونده املاک نجومی نیز در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: به نظر می‌رسد پرونده املاک نجومی دست آقای قاسم‌زاده بود که دستگیر شده است و چون پرونده نزد ایشان بود، گویا مختومه شده، اما اطلاع دقیقی هم از آن ندارم.

او در پاسخ به اینکه آیا مطالبه پیگیری پرونده را باید از قوه قضاییه داشت یا مدیریت شهری خود باید پیگیر باشد، تصریح کرد: شهردار به عنوان مدعی این حیف و میل انجام شده در پرونده املاک نجومی باید محکم این قضیه را پیگیری کند.

اختصاص بودجه برای بازنشستگی‌های خودخواسته

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران از اختصاص بودجه برای بازنشستگی‌های خودخواسته در شهرداری خبر داد و گفت: برخی تذکرهای اعضای شورای شهر باعث می‌شود اتفاقاتی جهت بهبود وضعیت صورت گیرد.

به گزارش فارس، مظاهریان درباره موضوع بازنشستگی و تذکراتی که برخی از اعضای شورای شهر در این زمینه داشته‌اند، اظهار کرد: در شهرداری تهران ۶۵ هزار نفر مشغول فعالیت هستند و مبنا و رویه کار به صورتی است که برنامه‌ها باید مدام مورد بازنگری قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه برخی از تذکرهای اعضای شورای شهر باعث می‌شود اتفاقاتی برای بهبود وضعیت انجام گیرد و آمارها به روز شود، گفت: سیاست شهرداری این است که افراد دارای سن بازنشستگی با دوره خدمت ۳۰ تا ۳۵ سال با اولویت بازنشستگی برای آنها انجام گیرد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: برای سال آینده نیز موضوع بازنشستگی خود انگیخته نیز در اولویت قرار دارد و سعی می‌شود بودجه قابل توجهی اختصاص داده شود تا بازنشستگی‌های خود خواسته انجام و کسانی که تمایل به بازنشستگی دارند بتوان اقدامات لازم را برای آنها انجام داد.

چندی پیش محمود میرلوحی در تذکری در شورای شهر تهران به پیروز حناچی گفت: گزارش‌هایی از عدم رعایت عدالت در صدور حکم بازنشستگی افراد با طول خدمت بیشتر از 30 سال واصل شده است که باید فهرست کارکنان شاغل در شهرداری که طول خدمت بیشتر از 30 سال دارند به تفکیک سال تولد و مدرک تحصیلی ارایه شود. همچنین دلایل عدم صدور حکم بازنشستگی جهت بهره‌برداری باید اعلام شود.

 

 

ارسال نظر