رییس سازمان هواپیمایی 2 سال تعلیق شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۵۳۳۵

آنگونه که خبرگزاری‌های داخلی به نقل از برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند، علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی به دلیل بروز سانحه سقوط هواپیمای ATR هواپیمایی آسمان در ارتفاعات مشرف به یاسوج دو سال تعلیق شده است.

به گزارش ایلنا، ‌برخی از منابع خبری اعلام کردند، چند روز گذشته حکم‌ بدوی از سوی دیوان عالی کشور بابت تعلیق ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در مورد سانحه هواپیمای ATR تهران- یاسوج که سال گذشته رخ داد، صادر شده است.

البته گویا قرار وثیقه برای رییس سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است که وی وثیقه گذاشته‌ و قرار تامین شده است. روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نیز دیروز در واکنش به انتشار خبر تعلیق رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرد که رییس این سازمان همچون گذشته مشغول انجام وظیفه است و اهداف صنعت را دنبال می‌کند. در همین حال، محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران تاکید کرد: اگر ثابت شود گزارش سازمان هواپیمایی از سانحه غیر‌واقعی بوده و مواردی از آن نادیده گرفته شده، رییس سازمان هواپیمایی مجرم شناخته می‌شود.

رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعلیق رییس سازمان هواپیمایی به دلیل گزارش‌های ارایه شده از سانحه ATR گفت: در همان زمان مجلس گزارش خود را درباره سانحه ATR ارایه داد و براساس اطلاعاتی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار دادند و جلساتی با کارشناسان این حوزه برگزار کردیم، به این نتیجه رسیدیم که اساسا پرواز در آن شرایط جوی نباید انجام می‌شد. وی با بیان اینکه شرایط جوی به گونه‌ای بود که سازمان هواپیمایی نباید مجوز پرواز را صادر می‌کرد، گفت: درست است که خلبان هم اشتباهاتی داشت اما زمینه بروز این اشتباهات با مجوز سازمان هواپیمایی فراهم آمد.

رییس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی نباید اجازه پرواز به این مقصد را با توجه شرایط جوی می‌داد، افزود: همان زمان هم کمیسیون مجلس با قید و تاکید بر این موضوع گزارش خود را به مراجع مختلف ارایه کرد.

رضایی با بیان اینکه مجلس گزارش تهیه شده از سوی سازمان هواپیمایی را قبول نداشت، تاکید کرد: ایرادات موجود را تذکر دادیم و اعلام کردیم که تمام اشتباهات را بر دوش خلبان نیندازید و مقصر صددرصدی این سانحه خلبان هواپیما نبوده است. در گزارش آمده بود که خلبان عمل قلب باز داشته به هر حال سازمان هواپیمایی به این خلبان اجازه کار داده است بنابراین نمی‌توانند مقصر را خلبان بدانند.

وی با بیان اینکه 6 ماه پیش، گزارش خود را درباره این سانحه ارسال کرده‌ایم و از مراجع مرتبط خواسته‌ایم که گزارش مجلس را رسیدگی و ابهامات را روشن کنند، گفت: متاسفانه هنوز جوابی نسبت به نقدهای نمایندگان از گزارش سازمان هواپیمایی نداده‌اند.

رییس کمیسیون عمران تاکید کرد: اگر ثابت شود گزارش سازمان هواپیمایی از سانحه غیر واقعی بوده و مواردی از آن نادیده گرفته شده، رییس سازمان هواپیمایی مجرم شناخته می‌شود. بیش از 60 نفر جان خود را در این سانحه از دست دادند و باید گزارش‌ها را بر اساس واقعیت به مردم اطلاع دهیم.

 

 

ارسال نظر