برنامه پروازهای اربعین از 3 فرودگاه کشور

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۵۲

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام‌خمینی(ره) اعلام کرد: بر اساس درخواست شرکت‌های هواپیمایی تاکنون بیش از ۵۰۰ مجوز پرواز فوق‌العاده به دو مقصد نجف و بغداد از فرودگاه امام‌خمینی صادر شده و انتظار می‌رود در ایام اربعین بیش از ۹۰ هزار نفر مسافر از فرودگاه امام به فرودگاه‌های عراق منتقل شوند.

علی رستمی به ایرنا گفت: پروازهای فوق‌العاده اربعین در فرودگاه امام(ره) از ١٧ مهرماه توسط شرکت‌های هواپیمایی آغاز می‌شود. او با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی هیچ محدودیت یا شرطی برای پذیرش درخواست ایرلاین‌ها ندارد، گفت: هر ایرلاینی که توانسته مجوز سازمان هواپیمایی کشوری برای سفرهای اربعین امسال را دریافت کند، پذیرفته شده و امکان برقراری پرواز در فرودگاه امام(ره) را دارد. رستمی گفت: این مجوزها بدون اعمال محدودیت برای ایرلاین‌های داخلی و خارجی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) پیش‌بینی کرد: بیش از ۹۰ هزار نفر مسافر از فرودگاه امام به فرودگاه‌های عراق منتقل می‌شوند و با محاسبه مسیر رفت و برگشت این رقم از یکهزار مسافر در ایام اربعین هم بیشتر خواهد شد. او اضافه کرد: فرودگاه امام برای پروازهای فوق‌العاده شرکت هواپیمایی العراقیه هم مجوز صادر کرده و پذیرش درخواست‌های شرکت‌های هواپیمایی از سوی این فرودگاه ادامه دارد. به گفته رستمی، قرار است از پایانه سلام و پایانه شماره یک این فرودگاه پروازهای فوق‌العاده اربعین انجام شود و شرکت العراقیه از پایانه سلام و بقیه ایرلاین‌ها از پایانه یک پرواز خواهند داشت.

   راه‌اندازی با750 هزار تومان

در همین حال، معاون بازرگانی و عملیات شعب هما با بیان اینکه به دستور وزیر راه و شهرسازی پرواز ایلام - نجف و کرمانشاه - نجف برای ایام اربعین راه‌اندزای کردیم، گفت: فروش بلیت این پروازها کمتر از نرخ مصوب و ۷۵۰ هزار تومان است.

به گزارش فارس، عباس جمشیدی با بیان اینکه ایران ایر بدهی خود را به فرودگاه نجف پرداخت کرده و مجوز پرواز گرفته است، بیان کرد: 3 ایرباس 600-300، یک ایرباس 310 و ایرباس 321 به تناوب در این پروازهای استفاده می‌شود، همچنین هواپیماهای ATR هم در مسیرهای کرمانشاه و ایلام به نجف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: 99 درصد پروازهای اربعین ایران ایر، تهران- نجف است و برنامه وسیع‌تر ایلام و کرمانشاه به نجف است.

معاون بازرگانی و عملیات شعب هما افزود: طبق برنامه‌ریزی کل پروازهای روز جمعه تا 6 روز بعد از اربعین مربوط به هما جمعا 274 لگ پروازی است در مسیر تهران- نجف- تهران است که ا ز جمعه گذشته 12 مهرماه تا دوم آبان 98 عمده پروازها خواهد بود و پروازهای ایلام - نجف- ایلام و کرمانشاه - نجف- کرمانشاه جزو این پروازها است.  او با اشاره به اینکه تردد یک سر خالی در دوره 10 روزه پیک ایام سفر داریم گفت: طبق مصوبه همه پروازها از شهرستان‌ها و تهران به نجف یکسره یک میلیون و 100 هزار تومان و دو سره 2 میلیون و 200 هزار تومان است. جمشیدی بیان کرد: نرخ‌های بلیت در ایام پیک تابع نرخ‌های تعیین شده و در ایام غیر از 20 تا 30 مهرماه تابع جدول نرخ‌ها است.

   جابه‌جایی روزانه ۲۴۰ هزار نفر با اتوبوس

در تحولی دیگر، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ایجاد ظرفیت برای تردد ۲۴۰ هزار زائر اربعین در هر شبانه روز با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: این ظرفیت هم در رفت و هم در برگشت قابل استفاده بوده و تا ۳۰۰ هزار صندلی در شبانه روز هم قابل افزایش است.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با مهر درباره اتوبوس‌های اربعین اظهارکرد: در حال حاضر ۸ هزار دستگاه اتوبوس را به کار گرفته‌ایم و اگر نیاز باشد، مابقی ناوگان را هم بسیج خواهیم کرد. او با بیان اینکه امکان پشتیبانی توسط اتوبوس‌های سایر نهادها و دستگاه‌ها را هم پیش بینی کرده‌ایم، ادامه داد: اگر این ۸ هزار دستگاه اتوبوس به صورت مناسب به کارگیری شوند و در چرخه پایانه‌های مرزی و پایانه‌های اتوبوسرانی شهرها گردش صحیحی داشته باشند، مشکل خاصی نخواهیم داشت.

 

ارسال نظر