ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۰:۳۲:۰۴
کد خبر: ۱۵۴۳۷۵

 خرید عرصه مسکن مهر اجباری نیست

مدیرعامل عمران پردیس از افتتاح ۱۰ هزار مسکن مهر خبر داد و گفت: به مالکان مسکن مهر که عرصه را خریداری کنند، سند اعیان و عرصه منتقل می‌شود. مهدی هدایت در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: با توجه به تقاضای مالکان مسکن مهر که نگران مالکیت 99 ساله بودند، ظرفیتی را در قانون بودجه ایجاد کردیم تا بر این اساس مردم با قیمت‌های کارشناسی صاحب عرصه مسکن مهر شوند. او ادامه داد: یکی دیگر از مباحث این بوده که بتوانیم سازوکار فروش عرصه را فراهم کنیم؛ این اتفاق در شهر پردیس روی داد و ساز‌و‌کار مربوطه عملیاتی شد. مدیرعامل عمران پردیس با تاکید بر اینکه خرید عرصه واحدهای مسکن مهر اجباری نبوده و اختیاری است، افزود: عرصه‌ واحدهای مسکونی مهر با یک پنجم قیمت روز به مالکان واگذار می‌شود، این کار نیز با دلایل قانونی انجام شده و در محاسبه قیمت عرصه ضرایب کاهنده اعمال می‌شود. هدایت اظهار کرد: فروش عرصه مسکن مهر به مالکان با حدود 20 درصد قیمت روز مستند و محکمه‌پسند است. او با یادآوری اینکه تمام منابع مالی حاصل از فروش عرصه واحدهای مسکن مهر 100 درصد صرف این طرح می‌شود، گفت: این منابع مالی مکملی شده که موجب ایجاد ارزش افزوده برای واحدهای مسکن مهر شده است، چراکه شرکت عمران زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی این واحدها را ایجاد می‌کند.

پیش‌بینی باران شدید تا سه‌شنبه در ۸ استان‌

سازمان هواشناسی از بارش باران شدید و تگرگ تا سه‌شنبه آینده در برخی استان‌ها خبر داد. به‌گزارش تسنیم، امروز 13 مهر با تقویت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان، رگبار شدید باران همراه با وزش شدید باد موقتی و رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود. همچنین در جنوب شرق فارس و جنوب بوشهر نیز رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد. روز یکشنبه از شدت سامانه بارشی در مناطق جنوبی کشور کاسته شده اما فعالیت آن به شکل رگبار باران گاهی با وزش باد و رعد و برق در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب بوشهر ادامه خواهد یافت. طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 15 و 16 مهر با توجه به جریانات فصلی مرطوب جنوبی در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق روی خواهد داد.

انجام پروازها به بغداد و نجف طبق برنامه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، گفت: پروازها از ایران به فرودگاه‌های بغداد و نجف طبق برنامه در حال انجام است و شرکت‌های هواپیمایی هم برای سفرهای اربعین مجوزها را از فرودگاه‌های نجف و بغداد اخذ کرده‌اند. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با وجود پیش‌آ‌مد برخی اتفاقات در عراق در حال حاضر همه پروازهای کشورمان به فرودگاه‌های بغداد و نجف طبق برنامه در حال انجام است.  دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: تدابیر لازم امنیتی در کشور عراق ایجاد شده است همچنین لایه حفاظتی در اطراف فرودگاه‌های نجف و بغداد وجود دارد و پروازها در حال انجام است؛ ضمن آنکه مسافران با اسکورت وارد فرودگاه بغداد می‌شوند و مسافرانی که از فرودگاه بغداد قصد خارج شدند دارند با اسکورت خارج می‌شوند تا بدین‌ترتیب مشکلی برای پروازها نداشته باشیم. او درباره آخرین وضعیت اخذ مجوزهای پروازی اظهارکرد: در حال حاضر همه شرکت‌های هواپیمایی مجوزها و تاییدیه‌های لازم را از فرودگاه‌های نجف و بغداد برای پروازهای اربعین گرفته‌اند و مشکل خاصی در این باره نداریم.

تکمیل مترو تهران ۲۰۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: برای تکمیل تمام کمبودهای مترو به ۲۰۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است که اگر همین روند در مترو دنبال شود ۲۰ سال دیگر هم مترو کامل نمی‌شود. به گزارش مهر، علیخانی با اشاره به جلسه‌ای که به تازگی با مدیران مترو داشته‌اند، افزود: در این جلسه در خصوص ساختار مترو صحبت و مطرح شد که در مدیریت مترو تشتت وجود دارد و استقلال و تمرکز مدیریتی که پیش از این در مترو وجود داشت دیگر وجود ندارد. او ادامه داد: تشتت مدیریتی و ناهماهنگی ساختاری باعث شده پیشنهاداتی در خصوص چارت آنجا پیشنهاد شود که مورد تایید کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز بود، باید به شرکت مترو اختیارات بیشتری داد و چارت آن اصلاح شود و همان قدرتی که در زمان آقای هاشمی وجود داشت دوباره به مترو داده شود تا کمتر ناهماهنگی ایجاد شود. وی ادامه داد: بخشی از تجهیزات مترو در گمرک خاک می‌خورد و تاکنون تنها ۷۰ واگن که حدود ۱۰ قطار می‌شود ترخیص شده که ۴ قطار تحویل مترو شده و ۶ قطار دیگر نیز در دست تهیه است. اگر روند کنونی ادامه یابد، قطعا در حوزه واگن مترو و اتوبوس با بحران رو به رو خواهیم شد و دولت باید در این حوزه به تعهدات خود عمل کند.

او در خصوص سرانجام ۶۳۰ واگنی که قرار است دولت به شهرداری تحویل دهد، گفت: این ۶۳۰ واگن در پیچ و خم اداری قرار دارد.علیخانی با اشاره به افزایش قیمت واگن مترو گفت: قیمت واگن مترو از ۵ میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است و یک قطار مترو ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد که با این اعتبارات کنونی ۲۰ سال دیگر نیز مترو تجهیزاتش تکمیل نمی‌شود.

 

 

ارسال نظر