لغو منع فروش اینترنتی پروازهای اربعین

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۰۰

در حالی که شورای عالی ترابری در نشست اخیر خود به ریاست وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین در سال جاری خبر داده بود،

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در نشست این انجمن با سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد لیست سایت‌های مجاز فروش اینترنتی پروازهای اربعین اعلام شود.

به گزارش مهر، مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با مهر درباره بلیت پروازهای اربعین اظهار کرد: فروش بلیت این پروازها در تاریخ ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه به قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و اگر خارج از این قیمت پرداخت شود، تخلف است.

او ادامه داد: برخی شرکت‌های هواپیمایی نتوانسته‌اند هنوز پروازهای اربعین را راه‌اندازی کنند که علت آن، یا عدم صدور مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بوده یا با فرودگاه نجف نتوانسته‌اند به توافق برسند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: ماهان و کیش ایر از روز گذشته فروش بلیت پروازهای اربعین را آغاز کرده‌اند ایران ایر هم قرار است تا یکی، دو روز آینده با فرودگاه نجف قرارداد امضا کند که پروازهای اربعین این شرکت هم به زودی آغاز می‌شود.

   افزایش میزان تقاضای سفرهای هوایی اربعین

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه هنوز مجور پروازهای فوق‌العاده صادر نشده، گفت: تعداد پروازها محدود است؛ سال گذشته هم فقط ۱۰۸هزار نفر با مسافرت هوایی به عتبات عالیات مشرف شدند که حدود ۴ درصد از ۲ میلیون و ۶۰۰هزار نفری است که سال گذشته در ایام اربعین به عراق سفر کردند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود به دلیل حذف روادید عراق در ایام اربعین، تعداد زائران اربعین به بیش از ۳ میلیون نفر برسد و درنتیجه میزان تقاضای سفرهای هوایی عتبات نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: باید بتوانیم این حجم تقاضا را مدیریت کنیم از همین رو شرکت‌های هواپیمایی دفاتر فروش بلیت‌های اربعین را اعلام کرده‌اند که در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در دسترس زائران قرار گرفته است.

او با بیان اینکه بیشترین استقبال از بلیت‌های اربعین، پروازهای نجف است گفت: ۹۵ درصد پروازهای عتبات عالیات در ایام اربعین به فرودگاه نجف انجام می‌شود و کمتر پروازی به فرودگاه بغداد داریم.

   حل مشکلات ایرلاین‌ها با فرودگاه  نجف

اسعدی سامانی درباره برخی اقدامات فرودگاه نجف در سال گذشته که مشکلاتی برای مسافران ایرانی ایجاد شده بود و احتمال تکرار آن در پروازهای اربعین سال جاری، یادآورشد: امسال خود شرکت‌های هواپیمایی راسا با فرودگاه نجف مذاکره کرده‌اند ضمن اینکه مدیریت فرودگاه‌های عراق از زیرمجموعه وزارت حمل و نقل این کشور خارج و به زیرمجموعه نخست وزیری منتقل شده و مدیریت فرودگاه نجف نیز تغییر کرده است.

او بیان کرد: در روزهای اخیر همه شرکت‌هایی که برنامه پروازی در ایام اربعین داشته‌اند، مذاکراتی با فرودگاه نجف داشته‌اند ضمن اینکه در این ایام، بازرسانی از انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه نجف مستقر می‌شوند.

اسعدی سامانی رقم بدهی ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه نجف را ۱۵ میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: برخی از این بدهی پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

 

ارسال نظر