ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۴۲

۲۰  مهر آخرین مهلت تقسیط بدهی عوارض آزادراهی

مالکان خودروهای پلاک‌ عمومی تا ۲۰ مهر مهلت دارند با مراجعه به کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در آزادراه‌های تحت پوشش طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی یا ترمینال‌های مسافربری و پایانه‌های باربری نسبت به قسط‌بندی بدهی عوارض آزادراهی اقدام کنند. به گزارش تسنیم، از زمان آغاز به کار طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، نرخ عوارض خودروهای پلاک عمومی ترددکننده در آزادراه‌های تحت پوشش این طرح، اعلام نشده بود و مالکان این خودروها عوارض تردد خود را پرداخت نکرده بودند. اما این به معنای معافیت این خودروها از پرداخت عوارض آزادراهی نیست و با اعلام مبلغ عوارض خودروهای پلاک‌ عمومی در روزهای اخیر، مالکان آنها هم باید مانند سایر خودروها بر اساس ضوابط تعیین‌شده عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند.  با این حال، با مشخص شدن میزان بدهی عوارض 6 ‌ماهه خودروهای پلاک ‌عمومی، لازم نیست مالکان این خودروها عوارض انباشته شده خود را به‌صورت یکجا پرداخت کنند، چون امکانی فراهم شده تا مالکان این خودروها بدهی خود را در چند قسط پرداخت کنند. بر اساس اعلام مجری طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، کاربران خودروهای پلاک ‌عمومی می‌توانند با مراجعه به کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت آنی‌رو مستقر در آزادراه‌های تحت پوشش این طرح و همچنین پایانه‌های مسافربری آزادی و بیهقی در شهر تهران، نسبت به تقسیط بدهی عوارض آزادراهی خود اقدام کنند. به زودی امکان تقسیط بدهی در سایر ترمینال‌های مسافربری و پایانه‌های باربری و همچنین برخی اپلیکیشن‌های پرداخت عوارض آزادراهی هم فراهم خواهد شد. کاربران خودروهای عمومی می‌توانند با در دست داشتن کارت خودروی خود و مراجعه به کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت مستقر در آزادراه‌های تحت پوشش این طرح یا ترمینال‌های مسافربری و پایانه‌های باربری، ضمن استعلام میزان عوارض آزادراهی انباشته شده خود، با پرداخت 20 درصد از آن و 5 درصد شارژ جاری، مابقی بدهی خود را به‌صورت بازپرداخت 4 ماهه، قسط‌بندی کنند. از این پس مالکان خودروهای پلاک عمومی هم همانند سایر خودروها می‌توانند با کمک یکی از شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از جمله: برنامه‌های موبایلی (اپلیکیشن)، کسر مستقیم از حساب بانکی، تگ، آنی‌روکارت، کد دستوری USSD، خودپرداز، کارت‌خوان، عضویت در فهرست مشتریان دایمی سازمان‌ها و پرداخت سازمانی، عوارض آزادراهی خودروی خود را پرداخت کنند.

پیش‌بینی باران در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی از باران، رعد و برق و وزش باد شدید ۴روزه در ۱۲ استان خبر داد و اعلام کرد: در نوار ساحلی دریای خزر دما ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد. به گزارش تسنیم، براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز (دوشنبه) در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده و در شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد روی خواهد داد. سه‌شنبه 9 مهرماه برای گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی شده و از بعدازظهر به تدریج پدید ه کاهش ابر روی می‌دهد.  سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر برای برخی مناطق سیستان و بلوچستان، برخی مناطق کرمان، شمال هرمزگان و جنوب خراسان جنوبی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

انجام برخی پروازهای اربعین از مبدا شهرستان‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از نرخ ثابت پروازها در ایام اربعین، خبر داد و گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین از مبداء استان‌های دیگر مانند کرمانشاه و ایلام اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، مقصود اسعدی سامانی به ایسنا گفت: پیش از این قیمت پروازهای تهران - نجف و سایر فرودگاه‌های ایران به نجف و بغداد مشخص و همه ایرلاین‌ها موظف‌ شدند در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه امسال که پروازهای اربعین انجام می‌شود، بلیت‌های خود را بر اساس این نرخ‌ها بفروشند. بر اساس این اطلاعیه قیمت‌ بلیت هواپیما نیز مشخص و اعلام شد. او افزود: بر اساس آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته با ایرلاین‌های داوطلب برای انجام پروازهای اربعین، تنها فرودگاه‌های تهران، مشهد و اصفهان پیش‌بینی شده که البته بیش از ۹۵ درصد این پروازها از فرودگاه‌های تهران و مشهد و بقیه از فرودگاه اصفهان برنامه‌ریزی شده است اما با درخواست‌های جدید از سوی ایرلاین‌ها برای فروش و انجام پرواز از فرودگاه‌ها و استان‌های دیگر احتمال اضافه شدن آنها نیز وجود دارد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: تعدادی از ایرلاین‌های داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توانند از فرودگاه‌های کرمانشاه و ایلام پروازهای اربعین را با نرخ ثابت در ایام مذکور انجام دهند، بنابراین پس از تایید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، آنها هم به فرودگاه‌های کنونی اضافه می‌شوند. اسعدی سامانی در پاسخ به اینکه با توجه به نزدیک بودن فرودگاه‌های ایلام و کرمانشاه به شهر نجف، امکان اعلام نرخ سومی کمتر از نرخ اعلام شده برای پروازهای اربعین با مبداء تهران وجود دارد؟ اظهار کرد: این اتفاق نخواهد افتاد و نرخ‌های ثابت اعلام شده است، در این فرودگاه‌ها از هواپیماهای ATR استفاده می‌شود و این نوع هواپیماها هزینه‌های بالایی دارند، بنابراین نرخ‌شان با قیمت بلیت پرواز تهران-نجف و تهران-بغداد فرقی نخواهد داشت.

 

 

ارسال نظر