ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۵:۲۲
کد خبر: ۱۵۳۳۴۱

تشکیل کمیته مشترک  دریایی و بندری ایران و چین

رییس سازمان بنادر و دریانوردی از تشکیل کمیته مشترک دریایی و بندری ایران و چین و امضاء تفاهم خواهرخواندگی بندر شهید رجایی و بندر نینگبو چین در راستای افزایش تعاملات و مبادلات تجاری بین دو کشور و دو بندر خبر داد. محمد راستاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین توافق صورت گرفته با چینی‌ها در سفر اخیر، شکل‌گیری کمیته همکاری‌های دریایی و بندری بود که به صورت مصداقی و عملیاتی بتواند به تمام موضوعات دریایی و بندری ورود کرده و به تصمیمات عملیاتی منجر شود.او افزود: مساله مهم دیگر انعقاد تفاهم خواهرخواندگی بین بندر شهید رجایی و نینگبو چین به عنوان یکی از بنادر بزرگ دنیا بود، که از طرف مقامات چینی و مسوولان این بندر نیز مورد استقبال قرار گرفت.رییس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این قراردادها بین بنادر زیادی از ایران با بنادر مختلف دنیا امضا شده است و این تفاهم نامه از نظر تبادل تجربیات، توسعه همکاری‌ها و روابط بندری بین دو کشور بسیار تسهیل‌کننده است.راستاد درباره مزایای عقد تفاهم خواهرخواندگی گفت: در عقد تفاهم خواهر خواندگی بین بندر شهید رجایی با بندر نینگبو چین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در واقع مشوق‌هایی تعریف کنیم تا بتوانیم با چین و بندر نینگبو ارتباط بهتر و بیشتری برقرار کنیم و با توجه به اینکه بنادر چینی نیز جزو بزرگ‌ترین و پرترافیک‌ترین بنادر هستند، اگر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بندرمان را به آن متصل کنیم، مزایای بسیاری برای ما خواهد داشت.

راه‌آهن امسال حدود ۱۵ میلیون مسافر جابه‌جا کرد

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شدند.به گزارش ایرنا، میرحسن موسوی افزود: آمار جابه‌جایی مسافر از شبکه ریلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد بیشتر شد.او همچنین از افزایش 5 درصدی آمار جابه‌جایی بار در این مدت خبر داد.موسوی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۲۸ میلیون ۸۰۰ هزار مسافر از طریق راه‌آهن جابه‌جا شدند.او ابراز امیدواری کرد تا روند رو به رشد جابه‌جایی مسافر از شبکه ریلی ادامه یابد.معاون راه‌آهن کشور

با اشاره به راه‌اندازی قطار گردشگری تهران - سوادکوه در مازندران گفت: این قطار هر هفته در این مسیر گردشگران را جابه‌جا می‌کند.

افزایش منابع غیرنقد شهر سیاست شهرداری تهران

عبدالحمید امامی، معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: تامین منابع مالی از وظایف مهم معاونت مالی و اقتصاد شهری است. سیاست شهرداری و شورای‌شهر تهران این است که منابع غیرنقد شهر را بیشتر کنند. امامی که در نشست دورنگاه ارتباطات شهر تهران (شورای مدیران روابط‌عمومی شهرداری تهران) صحبت می‌کرد، اولین محور عملیاتی شهرداری تهران را توسعه حمل‌ونقل عمومی و دومین محور را نیز کاهش آلودگی هوا خواند و گفت: تامین و تثبیت منابع مالی از وظایف مهم معاونت مالی و اقتصاد شهری است. در حال حاضر سیاست شهرداری و شورای‌شهر تهران این است که منابع غیرنقد شهر را بیشتر کنند. متاسفانه بخش قابل‌توجهی از منابع غیرنقد شهرداری در دوره‌های گذشته فروخته شده و دیگر آن قدر منابع باقی نمانده است که بتوانیم از آنها درآمدزایی کنیم. معاون شهردار تهران ادامه داد: به عنوان مثال در دوره گذشته ٣٣ ملک به بانک شهر داده شده است که سندهای درست ندارند. با وجود پیگیری‌هایی که تابه‌حال داشتیم حتی مشکل سند یکی از این موارد نیز حل نشده است. از طرف دیگر شهرداری تهران تابه‌حال ٢١ هزار میلیارد تومان از بانک شهر وام گرفته است؛ این عدد به اضافه وام واگن‌سازی ٢٢ هزار میلیارد تومان است؛ این یعنی دیگر نمی‌توانیم از بانک شهر به راحتی وام بگیریم.امامی تاکید کرد: مدیران سالم و متخصص باید تربیت شوند و بر بدنه نیز باید نظارت وجود داشته باشد. باید بدنه شهرداری تهران را بطور سیستماتیک کنترل کنیم.

معاینه فنی خارج  از نوبت سرویس مدارس در 3 مرکز

نواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از اختصاص خط سرویسی ویژه برای معاینه فنی سرویس مدارس خبر داد. به گزارش ایسنا، نواب حسینی منش با اشاره به اتخاذ تدابیری پیرامون تمهیدات ویژه برای معاینه فنی سرویس مدارس، گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس، تمهیدات ویژه‌ای را برای سرویس‌های مدارسی که تاکنون موفق به کسب معاینه فنی نشده‌اند، در نظر گرفتیم. او گفت: تا ۱۵ مهر ماه سه مرکز الغدیر، چمران و شقایق یک خط سرویسی خود را صرفا به سرویس مدارس اختصاص داده‌اند.مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه سرویس مدارس می‌توانند خارج از نوبت با حضور در این سه مرکز تست‌های معاینه فنی خود را انجام دهند، گفت: البته سایر مراکز معاینه فنی، پذیرای سرویس مدارس هستند، اما این سه مرکز خارج از نوبت و در یک خط اختصاصی نسبت به چک تست‌های معاینه فنی سرویس مدارس اقدام می‌کنند.

 

ارسال نظر