ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۶۵

حفظ باغ‌ها در حریم شهرها ‌سیاست دولت است

وزیر راه و شهرسازی، گفت: حفظ باغ‌ها در محدوده و حریم شهرها از سیاست‌های کلان دولت است. بر همین اساس در تهیه طرح‌های جامع شهرها، باید تلاش شود تا سرانه‌های مسکونی کاهش نیابد زیرا با این روش از افزایش بی‌رویه قیمت زمین در شهرها جلوگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در بررسی طرح جامع شهر شاهرود افزود: باغ-شهر بودن این شهر باید صیانت و حفاظت شود و در توسعه آتی شهر مدنظر قرار بگیرد و در تهیه طرح‌های جامع برای شهرهایی که در مسیر تردد شهرهای زیارتی هستند حتما باید امکانات توقف و خدماتی که برای مسافر و زائر مدنظر است یکی از ضروریات تهیه طرح‌ها شود و ملاک‌عمل قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در تدوین طرح جامع شهرهایی که در مسیر اماکن زیارتی هستند باید به موضوع ارایه خدمات به زائران توجه ویژه شود.

اسلامی همچنین یادآور شد: بیش از ۸۴ درصد تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور عامل انسانی دارد و ناشی از خطای رانندگان است.

او تاکید کرد: ایجاد مکان‌های توقف و استراحتگاه‌ها و مدنظر قرار دادن آن در تهیه طرح‌ جامع شهرها هم برای استان مزیت اقتصادی ایجاد می‌کند و هم موجب رفاه حال مسافران و زائران خواهد شد.

رشد تعداد اجاره‌نشینی در 8 سال اخیر

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه افزایش تعداد مستأجران و اجاره‌نشینی در کشور یک هشدار و تهدید است‌، گفت: سهم اجاره‌نشینی در کشور از 29 درصد سال 89 به 40 درصد رسیده است و این آمار نشان می‌دهد باید فکری برای اجاره‌نشینی در کشور شود.

مهدی روانشادنیا در گفت‌وگو با فارس، گفت: اصولا مداخله دولت در بازارها آن هم کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد چرا که نمونه عینی آن دخالت دولت در بازار ارز بود که دیدیم به چه مشکلاتی دچار شدیم.

او افزود: مسکن یک کالای ناهمگن است که دارای قیمت‌های متفاوتی است که توسط متقاضیان خریداری می‌شود پس نمی‌توان برای آن سقف قیمتی تعیین کرد و قطعاً‌ این اقدام بی‌نتیجه خواهد بود. روانشادنیا با اشاره به اینکه در کالای همگن مثل دلار هم دخالت دولت آثار خوبی به همراه نداشت، اظهار داشت: اقدام اصولی برای بازار اجاره مسکن تولید به قصد اجاره و احیای نظام اجاره دارای حرفه‌ای است. کارشناس اقتصاد مسکن اضافه کرد: اقدامات کوتاه‌مدت نمی‌تواند برای بازار اجاره مناسب و مفید باشد بلکه می‌توان در یک افق 5 یا 6 ساله برنامه‌ریزی لازم برای حل این معضل را انجام داد.

او تأکید کرد: برخی شتابزدگی‌ها در ارایه برنامه باعث شده تا سیاست‌گذاران از برنامه‌ریزی بلندمدت برای ساماندهی اجاره‌بهای مسکن عقب بمانند پس روش‌های کوتاه‌مدت اثر عکس دارد و باید به سمت برنامه‌ریزی‌های بلندمدت حرکت کنیم.

تاثیر ورود پهپاد‌ها بر افزایش کیفیت امداد و نجات

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: ورود پهپادها در امداد و نجات می‌تواند بسیار موثر باشد و گام‌های جدی در این زمینه برداشته‌ایم. به گزارش فارس، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در گردهمایی فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه محصولات و خدمات پهپادی، تمرکز فعالیت سازمان آتش نشانی را امداد و نجات و ایمنی شهرها دانست و گفت: در زمینه ایمنی شهر کمتر توجه شده است که معروفترین حادثه ایجاد شده در شهر تهران آتش سوزی ساختمان پلاسکو بوده است.

داوری ادامه داد: در حال حاضر بلندمرتبه‌ترین نردبان موجود در شهر تهران 64 متر و بلندترین ساختمان موجود در تهران 150 متر است که ما برای دسترسی به طبقات بالا در زمان بحران با موانعی مواجه هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران وسعت آتش سوزی را از چالش‌های سازمان آتش نشانی در بحران آتش سوزی نام برد و گفت: از آن جا که  امسال، سال پربارشی داشتیم کوه‌های کشور پوشیده از درختان شدند و این امر باعث شد در تابستان با وسعت آتش سوزی‌ها این جنگل‌ها بر اثر آتش سوزی از بین برود.به گفته وی امکان ارزیابی و پایش این آتش سوزی‌ها غیر ممکن بود چرا که امکان پایش آتش از طریق خودرو میسر نیست.

داوری اضافه کرد: بر این اساس ما از سال‌های پیش به فکر توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه فعالیت سازمان آتش نشانی بودیم که در میان این فعالیت‌ها پهپادها می‌تواند یکی از موثر‌ترین فناوری‌ها برای مدیریت بحران‌ها باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اینکه ما تلاش داریم تا با استفاده از فناوری‌های نوین، آتش نشانی قدرتمند در کشور ایجاد کنیم اظهار کرد: ورود پهپادها در امداد و نجات می‌تواند بسیار موثر باشد و گام‌های جدی در این زمینه برداشته‌ایم.

 

 

ارسال نظر