ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۰:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۵۲۸۲۴

بارش باران در بیش از ۵ استان

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، بارش باران خواهیم داشت. کبری رفیعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز (شنبه) بارش‌ها در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی به شکل خفیف خواهد بود. رفیعی ادامه داد: در ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان هم احتمال رگبار پراکنده در ساعات بعداز ظهر وجود دارد. کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و استان اردبیل بارش خواهند داشت و روز دوشنبه بارش‌ها در سواحل غربی دریای خزر و شمال آذربایجان خواهد بود.

مقاومت ایستگاه‌های مترو در برابر حملات پرتویی و زلزله

علی امام، مدیرعامل متروی تهران از فعالیت کمیته پدافند غیرعامل در ایستگاه‌های جدید مترو تهران خبرداد. به گزارش ایسنا، علی امام در مورد مقاومت ایستگاه‌های مترو در برابر حملات پرتویی با بیان اینکه ایستگاه مترو قیطریه، مقاوم در برابر حملات پرتویی طراحی شده است، گفت: ایستگاه مترو قیطریه به عنوان ایستگاه پایلوت به‌گونه‌ای طراحی شد که در برابر حملات پرتویی از جمله حملات میکروبی، شیمیایی، هسته‌ای و ... مقاوم باشد. او با بیان اینکه در زمان مدیریت هاشمی در مترو، ساخت این ایستگاه نمونه در دستور کار قرار داشت اما با تغییر مدیریت این مهم فراموش شد، افزود: برنامه‌ریزی بر این بود که ایستگاه مترو قیطریه به صورت پایلوت مقاوم در برابر حملات مختلف ساخته شود اما متاسفانه نیمه کاره رها شد و این الگو (مقاوم در برابر حملات) در طراحی سایر ایستگاه‌ها دیگر در مدیریت قبلی شهر مدنظر قرار نگرفت. مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اینکه تمامی ایستگاه‌های مترو در برابر زلزله مقاوم هستند، اظهار کرد: البته در مورد ساخت ایستگاه‌های جدید جلسات متعددی با سازمان پدافند غیرعامل داشتیم و کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مترو نیز راه‌اندازی شده است، اما دقت داشته باشید که ایستگاه‌های خط 6 و 7 مترو ساخته شده و استانداردهای پدافندی برای خطوط جدید است.

افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌های سرویس مدارس

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران گفت: امسال نرخ کرایه سرویس مدارس بر اساس نرخ تورم، حدود 20 درصد افزایش یافته است. به گزارش فارس، امانی درباره سرویس مدارس اظهار کرد: شورای پنجم از ابتدای آغاز فعالیت خود در زمینه ایمن‌سازی حمل و نقل دانش‌آموزان دغدغه داشت و بر همین اساس طرح فوریت‌دار ارایه کرد و شرکت‌های تحت نظر تاکسیرانی ضابطه‌مند‌تر شدند.امسال نیز آموزش و پرورش سامانه‌ای به نام سپند معرفی کرده است و مدارس باید از تاکسی‌های مورد تأیید سازمان تاکسیرانی استفاده کنند. این عضو شورای شهر تهران درباره نرخ کرایه سرویس مدارس گفت: این نرخ در چارچوب قانون تعیین شده و طبق مصوبه شورای شهر است. همچنین طبق قانون افزایش نرخ سرویس مدارس بر اساس تورم رسمی انجام می‌گیرد که امسال رقمی حدود 20 درصد است. امانی تصریح کرد: همچنین امسال برای نخستین‌بار سرویس‌های مدارس مورد تأیید تاکسیرانی دارای بارکد شده و خانواده‌ها می‌توانند سرویس فرزند خود را ردیابی کنند که البته این موضوع در بسیاری از کشورها سال‌هاست اجرایی شده و نتایج موثری را داشته است.دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و تأمین ایمنی آنها هنگام حمل و نقل بسیار حایز اهمیت است و باید این مساله در تهران الگویی جامع داشته باشد تا سایر استان‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند. عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه 30 درصد از رانندگان سرویس مدارس خانم هستند، تصریح کرد: خانواده‌ها در صورتی که مدارس فرزندانشان راننده غیرمجاز داشته باشد می‌توانند آن را به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.

پرونده تخریب باغ ۳ هزار متری روی میز سازمان بازرسی

زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران از ارسال پرونده تخریب باغ ۳ هزار متری در منطقه یک به سازمان بازرسی شهرداری خبر داد. به گزارش ایلنا، صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره وضعیت رسیدگی به پرونده تخریب باغ ۳هزار متری در منطقه یک و همچنین نقش احتمالی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در این پرونده اظهار کرد: صحت سنجی اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بسیار مهم است و شاهد انتشار اخباری در این فضا هستیم که صحت ندارند و به راحتی بازنشر می‌شوند. او درباره تخلفات احتمالی صورت گرفته در این پرونده و اسناد منتشر شده مبنی‌بر امضای معاون شهردار تهران به جای شهردار منطقه یک در پرونده انتقال درختان یک ملک گفت: پرونده این موضوع از مدت‌ها قبل مطرح بود و هفته گذشته جلسه‌ای با حضور سازمان بازرسی برگزار شد و این پرونده و چند پرونده مشابه دیگر را به سازمان تقدیم کردم تا بررسی‌های دقیق انجام و امضاهای انجام شده در این پرونده صحت سنجی شود و در نهایت جمع‌بندی صورت گیرد.پس از اعلام نظر سازمان بازرسی شهرداری تهران کمیسیون محیط سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری نظرات خود را اعلام خواهد کرد.

 

ارسال نظر