پذیرش ۱۵۳ هزار مددجو در گرمخانه‌ها در نیمه98

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۳۳

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش ۱۵۳ هزار و ۶۸۹ نفر شب مددجو در گرمخانه‌های پایتخت طی 6 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید‌نجم‌الدین محمدی با اعلام این خبر با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که در 6 ماه نخست امسال، گرمخانه خاوران بیشترین تعداد مددجویان را پذیرش کرده است، گفت: از ۱۵۳ هزار و ۶۸۹ نفر شب مددجو، ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مددسرای خاوران پذیرش شده‌اند. نکته مهم این است که ۵۶۲۰ نفر از مددجویان برای نخستین‌بار در گرمخانه‌ها پذیرش شدند و پس از آن به‌طور مرتب در این مراکز حضور پیدا کرده‌اند.  مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به پذیرش ۲۰ هزار و ۳۶۶ نفر شب مددجوی زن در گرمخانه منطقه ۱۲ و ۲۲ اظهارکرد: قاعده پذیرش در گرمخانه‌ها این است که افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال به دلیل سن پایین یا کهولت به مراکز بهزیستی ارجاع داده شوند. در نتیجه از میان گروه‌های سنی موجود، زنان و مردان ۳۵ تا ۵۰ سال بیشترین فراوانی مددجویان در گرمخانه‌ها را تشکیل می‌دهند.

محمدی گفت: به‌طور معمول ۱۴ گرمخانه دایمی ذیل نظارت شهرداری تهران فعالیت می‌کنند که در شب‌های سرد پاییز و زمستان در کنار این مراکز، چهار گرمخانه اضطراری در مناطق ۱، ۶، ۱۳ و ۱۴ نیز مددجویان را پذیرش می‌کنند. تلاش مدیریت شهری این است تا هیچ یک از افراد بی‌خانمان شب را در خیابان سپری نکنند.

 

ارسال نظر