۳ روش ثبت نام در طرح ملی مسکن

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۵۲

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت‌نام در طرح ملی مسکن با استفاده از ۳ روش برای متقاضیان واجدان شرایط خبر داد. به گزارش تسنیم، اسلامی درباره جدیدترین وضعیت طرح ملی مسکن و ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط اظهار کرد: وقتی که پروژه‌های طرح ملی مسکن از یک مرحله‌ای عبور کند در هر استان ثبت‌نام از متقاضیان آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه ثبت‌نام یک شرط دارد، افزود: متقاضیان طرح ملی مسکن باید تاکنون از تسهیلات دولتی برای خرید زمین یا مسکن استفاده نکرده باشند و به اصطلاح فرم (ج) آنها سبز باشد.اسلامی تصریح کرد: شیوه‌نامه ثبت‌نام در این طرح آماده شده و به محض اینکه ابلاغ شود،

ثبت‌نام به صورت شهرستانی و استانی آغاز می‌شود.وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بر این اساس طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن (ادارات راه و شهرسازی استان‌ها) ثبت‌نام از متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی را آغاز خواهند کرد.ناگفته نماند ثبت نام‌کنندگان در طرح اقدام ملی می‌توانند از وام استفاده کنند، تسهیلات مربوط به طرح اقدام ملی مسکن ۷۵ میلیون تومان بوده و نرخ سود بازپرداخت این وام ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است، براساس اعلام سامانه آباد، دوره ساخت خانه‌ها حداکثر دو سال است و بعد از آن پرداخت اقساط شروع می‌شود. دوره بازپرداخت اقساط وام طرح اقدام ملی مسکن، حدود ۱۰ سال است و اقساط ماهانه آن حداقل یک و نیم میلیون تومان خواهد بود.

بررسی طرح اقدام ملی نشان می‌دهد که طی دو سال باید 400 هزار واحد مسکونی ساخته شود که بنیاد مسکن متولی ساخت 100 هزار واحد، شرکت عمران مسوول ساخت 200 هزار واحد و سازمان ملی زمین و مسکن هم متولی ساخت 100 هزار واحد مسکونی هستند.اما جدیدترین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید حاکی از آن است که از ۲۰۰هزار واحد تعریفی، عملیات اجرایی ۷۰ هزار و ۸۹ واحد با پیشرفت حدود ۱۵ درصد آغاز شده است.به گزارش ایسنا، شرکت عمران شهرهای جدید مسوولیت ساخت ۲۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد هدف‌گذاری شده در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را بر عهده دارد که آخرین آمار ارایه شده از این طرح گویای آن است که تاکنون ۱۵۹هزار و ۹۲۱ واحد مسکونی دارای برنامه اجرایی و ۴۰ هزار و ۷۹ واحد در حال جانمایی است.

کل واحدهای آغاز شده از زمان کلنگ زنی پروژه در ۲۵دی ماه ۱۳۹۷ در شهرهای جدید ۷۰ هزار و ۸۹مورد و واحدهای در شرف اجرا ۸۹ هزار و ۸۳۲مورد است. در ۱۵ روز اخیر نسبت به ۱۵ روز پیشین ۴۲۰۰واحد آغاز شده و ۴۱۰۰ واحد به مرحله جانمایی رسیده است.

درهمین رابطه، حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: با توجه به شروع پروژه‌ها از سال ۱۳۹۷ در شهرهای جدید متوسط پیشرفت در بخش ساخت و آماده‌سازی به ۱۵ درصد رسیده است.او با بیان اینکه استقبال مناسبی از سوی سازندگان برای اجرای طرح اقدام ملی صورت گرفته است، اظهار کرد: با توجه به تجربه مسکن مهر، تلاش بر این است طرح در مکان‌هایی اجرا شود که هم از اقبال متقاضیان برخوردار باشد و هم زیرساخت‌ها مهیا شود.به گفته طاهرخانی، زمین و پروانه ساخت را شرکت عمران در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌دهد و در پایان پروژه‌ها دولت و انبوه‌سازان سهم خود را برمی‌دارند.

 

ارسال نظر