ورود شهرداری به برج‌سازی در زمین دارای کاربری حسینیه

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۱۲
ورود شهرداری به برج‌سازی در زمین دارای کاربری حسینیه

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با اشاره به ماجرای زمین سعادت‌آباد که به جای حسینیه به برج تبدیل شد، از ورود شورای شهر و شهرداری به بررسی این پرونده خبر داد.

به گزارش تسنیم، هاشمی درباره ماجرای زمینی که مجوز حسینیه گرفت، ولی به برج تبدیل شد، اظهار کرد: این موضوع از زمانی که رسانه‌ای شده به صورت ویژه در دست بررسی قرار گرفته است و نیروهای حراست و بازرسی نیز موضوع را در دست پیگیری دارند. بنده نیز موضوع را پیگیری کرده‌ام و با توجه به اینکه این ماجرا زوایای پنهانی دارد اجازه بدهید بعداً در این مورد بیشتر توضیح خواهم داد اما به‌طوری کلی این موضوع در دست بررسی است.

رییس شورای شهر ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، قرار شده است که بخش‌های اشاره شده گزارش خود را آماده کنند تا بتوانیم به‌طور دقیق به ماجرای این زمین رسیدگی کنیم و اظهارنظر در این مورد هم‌اکنون بی‌مورد است و باید ابعاد این ماجرا به‌طور دقیق بررسی شود اما شهرداری قطعاً بر اساس قانون عمل خواهد کرد. در روزهای گذشته اطلاعاتی از شهردار منطقه در مورد زمین سعادت‌آباد اخذ شده البته این پروژه هم‌اکنون متوقف شده است.

  اقدام شهرداری قبلی نامتعارف بود

در همین حال، رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ۲ نیز از توقف کامل ساخت‌وساز در برج‌های خیابان سوم سعادت آباد خبر داد و گفت: بر اساس رای دیوان عدالت، شهرداری تهران در سال ۱۳۹۶ و در دوره مدیریت قبلی شهر مجوز ساخت در این سه قطعه زمین را صادر کرده است.او ادامه داد: به نظرم اقدام شهرداری در ارایه‌ مجوز به این سه قطعه زمین نامتعارف بوده، چرا که در شهرداری معمولا به آرای دیوان عدالت حداکثر دو طبقه با سطح اشغال ۶۰ درصد می‌دهند اما متاسفانه مدیران قبلی شهر تراکم بیشتری را برای این ساختمان در نظر گرفتند.

او با بیان اینکه از زمان ابلاغ رای دستگاه قضا مبنی بر توقف ساخت‌وساز در این سه قطعه زمین، عملیات عمرانی متوقف شده است، اظهار کرد: حتی همین امروز نماینده شهرداری منطقه ۲ به محل مذکور رفته و اعلام کرد که هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در این محدوده صورت نگرفته است. گفتنی است روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ نیز روز پنج‌شنبه (۷ شهریورماه) اعلام کرد که ساخت‌وساز در سه قطعه زمین یادشده از تیرماه امسال بنا به دستور بازپرس شعبه ۲ ناحیه ۳۷ متوقف است.شهردار منطقه ۲ نیز با بیان اینکه از زمان ابلاغ ممنوعیت ساخت‌وساز در این ساختمان هیچ‌ کس حتی یک آجر بر آجر دیگر نگذاشته است، تاکید کرد: ممکن است کارگرها در حال رفت و آمد باشند اما هیچ عملیات عمرانی صورت نگرفته است.

هر چند شهرداری می‌گوید، از تیرماه که بازپرس دستور توقف ساخت‌وساز در برج سعادت‌آباد را صادر کرده، هیچ فعالیتی صورت نگرفته اما همسایه‌ها چیز دیگری می‌گویند؛ پرده‌ها تا چهار روز قبل کشیده بوده و فعالیت ساختمانی در واحدها در حال انجام بوده است.

روز پنج‌شنبه اما به یک‌باره پارچه‌ها کنار رفت، شهرداری هم جوابیه‌ای فرستاد و اعلام کرد که به دستور بازپرس از تیرماه پروژه خوابیده است. اما منابع آگاه می‌گویند در طول 8 ماه گذشته کار ساخت و ساز در این پروژه در حال انجام بوده و تا همین 4 روز قبل کارگران مشغول کار بودند.

 

 

ارسال نظر