ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۰۲۹

تقبیح برخورد قهری با دستفروشان

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه برخورد قهری با دستفروشان باید اصلاح شود، گفت: شهرداری باید هرچه سریع‌تر لایحه ساماندهی دستفروشان را به شورای شهر ارایه کند. به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی درباره موضوع ساماندهی دستفروشان اظهار داشت: قرار بود شهرداری لایحه‌ای در زمینه دستفروشان به شورای شهر ارایه دهد ولی تاکنون محقق نشده است این موضوع ضرورت دارد چراکه دستفروشی پدیده اقتصادی است که نمی‌توان آن را بطور کامل حذف کرد.بر اساس قانون دستفروشان سدمعبر می‌کنند و باید جمع‌آوری شوند که این قانون بسیار خشک، بی‌روح است و بسیاری از جوانب را در نظر نگرفته است. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در دیدگاه شهری ما نظرمان متفاوت است و معتقدیم مساله اقتصادی و نبود اشتغال پایدار سبب بروز و ورود برخی از افراد به دستفروشی شده است و از این طریق امرار معاش کرده و امور زندگی خود را می‌گذرانند. شهرداری موظف است لایحه‌ای به شورای شهر در زمینه ساماندهی دستفروشان ارایه دهد البته فرصت اختصاص داده شده به شهرداری هنوز پایان نیافته ولی باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.در برخی از نقاط تهران اقدامات موثری صورت گرفته است بطور مثال بازارچه و مراکز ویژه‌ای راه‌اندازی شده ولی در برخی مناطق تنها قهری بنا شده و باید اصلاح صورت گیرد.

افزایش 20 درصدی بلیت اتوبوس از سال گذشته تاکنون

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با انتقاد ازپایین بودن کرایه‌های ناوگان عمومی جاده‌ای گفت: تنها بخشی که در سال 97 با وجود افزایش چند برابری قیمت همه اقلام، افزایش قیمت نداشت، ‌قیمت کرایه ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای شامل اتوبوس، سواری کرایه و مینی بوس بود. احمدرضا عامری درگفت‌وگو با فارس افزود: عدم افزایش قیمت ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای در حالی است که قیمت یک دستگاه ناوگان اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه تا 300 درصد افزایش یافت. او ادامه داد: از سال گذشته تاکنون فقط 20 درصد افزایش نرخ کرایه داشتیم در شرایطی که همه کالاها و خدمات رشد بالایی داشتند.  به گفته مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور، امروز قیمت یک دستگاه اتوبوس به 2.7 میلیارد تومان رسیده است، رقمی نجومی که راننده توان تهیه آن را ندارد اما کرایه‌ها بسیار نازل و کمتر از 100 هزار تومان است. عامری اظهار کرد: با این ارقام کوچک کرایه، از ناوگان جاده‌ای استقبال نمی‌شود و دلیل هم همان موضوع سوخت ارزان و خودرو شخصی است.  او بیان کرد: ‌در ایام پس از نوروز 98، تاکنون ضریب اشغال بالای 50 درصد نداشته‌ایم و این در شرایطی که قیمت یک دستگاه اتوبوس 2.7 میلیارد تومان است، شرایط خیلی سخت است.

این مقام مسوول اضافه کرد: در ماه سوم تابستان قرار داریم و باید طبق روال سال‌های قبل ضریب اشغال بالا باشد، اما متاسفانه رقم ضریب اشغال بالا نیست و ضریب اشغال صندلی 100 درصد نمی‌شود.

همکاری وین و تهران در حوزه مدیریت بحران

سفیر اتریش در ایران در جریان بازدید از مرکز و ستاد فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران از آمادگی وین برای همکاری با تهران در حوزه انتقال تجارب مشترک مدیریت حوادث، سوانح و ارتقای ظرفیت تاب آوری تهران در حوزه حوادث و سوانح خبر داد. به‌گزارش ایلنا، اشتفان شولتس، سفیر اتریش با اشاره به سابقه همکاری اتریش از زمان زلزله بم در ایران، به تجربیات قابل توجه اتریش در مدیریت سوانح طبیعی و نیز حوادث انسان ساخت اشاره کرد و گفت: تبادل تجربیات تهران و وین در این حوزه گامی است در مسیر توسعه روابط دو کشور که رییس‌جمهوری ایران بر آن تاکید دارند و در حال حاضر زمینه‌های توسعه روابط دو جانبه آماده است. او با بیان اینکه ایران می‌تواند نقش محوری را در حوزه امداد و نجات در منطقه ایفا کند، افزود: تجربه و دانش بالایی که در حوزه امداد و نجات در ایران وجود دارد می‌تواند برای اتریش و نظام بین‌الملل مفید باشد و اتریش از همکاری‌های دوجانبه با ایران در زمینه انتقال تجربیات دو کشور در این حوزه استقبال می‌کند. اشتفان شولتس افزود: برگزاری تمرین‌های عملیاتی امداد و نجات و همکاری با دانشگاه‌ها به منظور ایجاد یک دید عمیق و مشترک در حوزه مدیریت بحران، آموزش کارشناسان و مدیران و بهره‌گیری از پتانسیل‌های اینساراگ (گروه بین‌المللی جست‌وجو و نجات شهری) از جمله محورهای همکاری دو کشور خواهد بود. او به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در اتریش در این حوزه فعال است و انتقال این تجربیات زمینه ساز مشارکت بخش‌های خصوصی میان دو کشور است. در ادامه رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار به تجربه‌های ارزنده ایران در جریان وقوع سوانح طبیعی به ویژه زلزله‌های چند دهه اخیر اشاره کرد و با استقبال از تبادل تجربیات و گسترش همکاری‌های میان دو کشور گفت: در تهران با بحران‌های مختلفی روبرو هستیم که مهم‌ترین آنها سیل و زلزله است. شهر تهران با توجه به بافت فرسوده و تراکم جمعیت مستعد آسیب‌پذیری زیادی است و از طرف دیگر گسل‌های بزرگی در شهر تهران وجود دارد که فعال هستند و رود دره‌های بزرگ در تهران می‌توانند سیلاب‌های بزرگ به وجود آورند.

 

ارسال نظر