ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۹۳۸

تشکیل یک کمیته فنی برای بررسی پرونده‌های باغات تهران

معاون شهرسازی شهرداری تهران از تشکیل کمیته فنی باغات در پی اجرای مصوبه خانه-باغ خبرداد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی با بیان اینکه در پی لغو مصوبه برج-باغ و تصویب مصوبه خانه- باغ قرار شد کمیته فنی باغات تشکیل شود، اظهار کرد: براین اساس از این پس تمامی پرونده‌های بررسی باغات و تمامی مسائل مرتبط به باغات در این کمیته بررسی خواهد شد. او در مورد ترکیب اعضای این کمیته با اشاره به اینکه یک کارشناس از سازمان میراث فرهنگی، یک کارشناس اکولوژی گیاهی، یک نفر متخصص طراحی فضای سبز، یک مهندس معمار یا شهرساز، نماینده‌ای از دو کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای شهر و مدیرکل معماری شهردار در این کمیته حضور دارند، گفت: این افراد تنها مسائل مربوط به باغ، ساخت و ساز در آن، حفظ و نگهداری و.. را بررسی می‌کنند. گلپایگانی افزود: در این کمیته نقشه و درخواست‌های مرتبط با باغات را که به شهرداری ارسال می‌شود را بررسی نهایی می‌کنند. کارشناسان پرونده‌های باغات را طبق مصوبه شورای شهر بررسی می‌کنند و اگر پرونده مورد بررسی، باغ تشخیص داده شود براساس مصوبه خانه - باغ، مالک را راهنمایی می‌کنند.

واکنش به تجمع مخالفان زیست شبانه در مقابل شورا

عضو شورای شهر تهران در اکانت توئیتر خود به تجمع مخالفان زیست شبانه در مقابل شورای شهر تهران واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران و از طراحان و پیشنهادکنندگان طرح زیست‌شبانه در واکنش به تجمع پنجشنبه شماری از مخالفان این طرح در مقابل ساختمان شورای شهر تهران در توئیتر نوشت: «با تشکر از نیروی انتظامی که با تجمع مخالفان ‎زیست شبانه مقابل ‎شورای شهر تهران با سعه‌صدر برخورد کرد، از عزیزانی که در این تجمع حضور داشتند، دعوت می‌کنم در دیداری مشترک، دلایل‌شان برای مخالفت با خواست اکثریت شهروندان تهرانی را شرح دهند و دراین مورد با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.» لازم به یادآوری است روز پنجشنبه تعدادی از مخالفان زیست شبانه جلوی در شورای شهر تجمع کردند.

احتمال تجدیدنظر در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا

محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: پس از بازگشایی مدارس طرح جدید کاهش آلودگی هوای شهر تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر دستاوردی نداشته باشد در اجرای آن تجدید نظر می‌کنیم. به گزارش فارس، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درباره طرح کاهش آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: این طرح در شهرداری تهران در حال بررسی است و با توجه به اینکه این طرح با سفرهای تابستانی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها همراه بوده است بنابراین نمی‌توان در حال حاضر درخصوص این طرح نتیجه‌گیری کرد.  او ادامه داد: ما سه ماه را برای بررسی طرح جدید آلودگی شهر تهران در نظر گرفته‌ا‌یم و می‌توان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها این طرح را ارزیابی کرد و پس از گذشت یک‌ماه از آغاز سال تحصیلی درباره این طرح اظهارنظر کرد.

افت ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ مسکن در آگهی‌ها

در شرایطی که خردادماه سال جاری قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در آگهی‌ها به بالاترین حد خود رسیده بود، هم‌اکنون نرخ‌ها در تمام نقاط تهران ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش ایسنا، به دنبال ایجاد آرامش نسبی در بازار ارز، کاهش قیمت پیشنهادی واحدهای مسکونی از اوایل تیرماه امسال آغاز شد. هم‌اکنون دیگر از نرخ‌های نجومی در دفاتر املاک خبری نیست. در سایت‌های فروش ملک نیز قیمت‌ها بطور محسوسی کاهش یافته است. مشاهدات نشان می‌دهد، قیمت‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین آمده و این موضوع در برخی واحدهای بزرگ متراژ و لوکس به بیش از این ارقام می‌رسد. چرخش انتظارات تورمی در بازار مسکن از اوایل تیرماه خود را نشان داد و بعد از ۲۷ ماه پرتلاطم، سرانجام خریداران دست بالا را پیدا کردند. هم‌اکنون نبض خرید و فروش متوقف شده و آمار ارایه شده از سوی بانک مرکزی در مردادماه افت ۷۳ درصدی معاملات مسکن در پایتخت را نشان می‌دهد. در ماه مورد اشاره تنها ۳۳۰۰ واحد مسکونی در تهران معامله شد که در 6 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. این در حالی است که نرخ رشد ماهیانه قیمت برای اولین‌بار در طول یک سال و نیم اخیر منفی شد و نسبت به تیرماه امسال ۲.۴ درصد کاهش یافت. در مردادماه ۱۳۹۸ میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان در هر متر مربع رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۴ درصد کاهش و ۷۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. با این وجود افت فشار ماهیانه بازار مسکن حکایت از ورود این بخش به رکود ۳ تا ۴ ساله می‌دهد. طبق بررسی‌های فضای مجازی، قیمت پیشنهادی اغلب آپارتمان نوساز در بلوار پروین تهرانپارس که تا خردادماه متری ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بود به ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است. در غرب تهران نیز قیمت‌ها از بالای ۲۰ میلیون تومان به حدود ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. در جنوب تهران البته افت قیمت، کمتر بوده اما پیش بینی می‌شود در این مناطق نیز با کاهش مواجه شویم.

 

ارسال نظر