ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۱۰

توقف 2 پروژه مشترک ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان توقف دو پروژه مشترک ریلی (یکی با روسیه و دیگری با چین) گفت: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای برای تولید 6 هزار دستگاه واگن با روسیه داشتیم که به دلیل مشکلات ارزی و مسائل تحریم، این پروژه متوقف شد. به گزارش فارس، سعید رسولی افزود: این تفاهم‌نامه آن زمان با مقاومت‌هایی مواجه شد، در آن زمان راه‌آهن ایران و روسیه مذاکراتی داشتند و مقرر شد 1100 دستگاه از این واگن‌ها به صورت کامل در روسیه و 4 هزار و 900 دستگاه با مشارکت تولیدکننده داخل تولید شود.  مدیرعامل شرکت راه‌آهن اضافه کرد: پس از تحریم‌ها و مشکلات ارزی، از آن منظر که بازپرداخت اقساط ارزی بود و تبدیل درآمد ریالی به ارزی، این پروژه متوقف شد. رسولی اظهار کرد: پروژه برقی کردن خط آهن تهران- مشهد هم به دلیل نبود ضمانتنامه فاینانسر چینی کاملا متوقف شده است. او ادامه داد: احداث خط دوم یزدگرد - نظرآباد به طول 37 کیلومتر، احداث خط دوم نظرآباد- شمسی به طول 54 کیلومتر و احداث خط دوم شمسی - میبد- ارژن از پروژه‌های قابل افتتاح است.

آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، ‌گفت: کلنگ عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی از طرح اقدام ملی در هفته دولت با حضور رییس‌جمهوری ‌زده می‌شود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی افزود: حدود ۶۰ هزار واحد از این طرح همزمان با رونمایی آن در سال گذشته توسط رییس‌جمهوری آغاز شد و در هفته جاری عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد از این طرح کلنگ‌زنی می‌شود. اسلامی درباره جامعه هدف گفت: سال گذشته مطابق اطلاعات مرکز آمار ایران، ۵۴۵ هزار ازدواج اتفاق افتاد و اگر فرض ‌کنیم که این رقم ثابت باشد پیش‌بینی می‌شود که در پنج سال آینده حداکثر به رقم ۵۰۰ هزار ازدواج برسیم و بنابراین این تعداد زوج خانه اولی نیاز به مسکن دارند. او ادامه داد: درصدی از این زوج‌ها می‌توانند مساله مسکن را حل کنند، اما درصدی باقی می‌مانند که جامعه هدف وزارت راه و شهرسازی می‌شوند و باید زمینه خانه‌دار شدن آنان را فراهم کنیم؛ این جامعه هدف را ۸۰درصد در نظر گرفتیم و آن را در برنامه اقدام ملی قرار دادیم. این عضو کابینه دولت با اشاره به وجود نزدیک به ۲۴ میلیون واحد مسکونی و بیش از ۲۲ میلیون خانوار در کشور، اظهار کرد: حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن نیمه‌تمام مسکن مهر وجود داشت که به تکمیل آنها سرعت دادیم تا در اختیار مردم قرار بگیرد.

جابه‌جایی ۱۳۰ میلیون مسافر هوایی در 2 سال گذشته

سازمان هواپیمایی کشوری از جابه‌جایی بیش از ۱۳۰ میلیون مسافر با استفاده از حمل و نقل هوایی در دو سال و دو ماه اخیر خبر داد. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان در تشریح عملکرد بخش حمل و نقل هوایی ظرف ۲۸ ماه گذشته اعلام کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان تیرماه ۹۸ بیش از یک میلیون و ۶۳ هزار نشست و برخاست هواپیما ثبت شده و با این تعداد پرواز بیش از ۱۳۰ میلیون و ۳۴۸ هزار مسافر جابه‌جا شده است. در این گزارش آمده است: در مجموع از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان تیرماه سال جاری یک میلیون و ۶۳ هزار و ۲۲۱ پرواز نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور انجام و با این تعداد پرواز ۱۳۰ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۵۹ مسافر داخلی و بین‌المللی از طریق حمل و نقل هوایی سفر کرده‌اند و همچنین یک میلیارد و ۲۸۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۱۹ کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است. بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در بخش هوایی در سال ۹۶ با انجام ۴۹۵ هزار و ۷۵۶ پرواز، ۶۱ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۴۶ مسافر جابه‌جا شده و در سال ۹۷ نیز ۴۲۷ هزار و ۸۰۳ پرواز، ۵۱ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۱۳ مسافر را جابه‌جا کرده است. سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: از ابتدای سال ۹۸ تا تیرماه کل نشست و برخاست هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی به ۱۳۹ هزار و ۶۶۲ رسید که با این تعداد ۱۷ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ مسافر و ۱۷۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۳۶۳ کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است.

راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بوشهر- دوحه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی خط مسافری بوشهر-دوحه در هفته جاری خبر داد. به گزارش مهر، سیاوش ارجمندزاده اظهار کرد: نخستین خط کشتیرانی مداوم ایران با قطر در هفته جاری راه‌اندازی شده و به صورت مستمر قرار است هفته‌ای یک بار بوشهر را به مقصد دوحه قطر ترک کند.  او ادامه داد: این کشتی می‌تواند بار و مسافر را به صورت همزمان جابه‌جا کند و به دلیل آنکه قرار بود در ابتدا برای نخستین سفر آن، تنها بار را به قطر بفرستیم و تصمیم عوض شد، وقفه‌ای به وجود آمد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه هنوز هیچ بلیتی از کشتی قطر-بوشهر فروخته نشده است، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد تا سفر کشتی بوشهر-قطر به صورت رفت و برگشت و تور چهار تا پنج روزه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار باشد که بسته به نوع هتل و کلاس سفر متفاوت است و فاصله بوشهر تا قطر ۲۰۰ مایل بوده و این سفر بسته به سرعت کشتی و شرایط جوی بین ۱۲ تا ۲۰ ساعت طول می‌کشد.

 

ارسال نظر