ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۰:۲۷:۲۴
کد خبر: ۱۵۱۵۱۳

الزام رعایت سقف و کف نرخ بلیت هواپیما‌

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه شرکت‌ها ملزم به رعایت سقف و کف نرخ بلیت در همه ایام سال هستند، گفت: تاکنون اعلام نشده است که نرخ بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا سقف ندارد. رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه در برخی رسانه‌ها اظهارنظرهایی ‌درباره عدم رعایت سقف نرخی بلیت هواپیما منتشر شده است، توضیح داد: این اظهارنظرها هیچ صحت و اعتباری ندارد. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: بارها از قول اینجانب تاکید شده است که سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی سقف و کف نرخ را بر اساس معیارهای مشخصی از جمله هزینه تمام‌شده یک ساعت صندلی پرواز تعیین کرده‌اند و از طریق انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری ‌به شرکت‌ها ابلاغ و مقرر شده است. او ادامه داد: هر گونه فروش بلیت هواپیما در هر برهه زمانی خارج از دامنه نرخ و کلاس تعیین‌شده، غیرقانونی است و با متخلف برخورد می‌شود.رعایت کف و سقف نرخ‌های ابلاغ‌شده برای شرکت‌های هواپیمایی امری قطعی است و سازمان هواپیمایی کشوری طبق همین اصول، نظارت می‌کند، ضمن آنکه بارها از طریق رسانه‌ها بر موضوع الزام رعایت سقف و کف نرخی تاکید شده است.

افزایش عوارض 2 آزادراه

درحالی که 5 ماه از سال می‌گذرد، تعرفه عوارض آزادراهی دو آزادراه تهران-پردیس و خرم آباد- زال افزایش یافت. درهمین رابطه، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - پردیس گفت: نرخ تردد در این آزادراه در راستای اجرای ماده ۳۴ آیین نامه اجرایی قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری ۵۰۰ تومان افزایش یافت. سعید غفوری در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: این افزایش قیمت طی دستورالعمل افزایش نرخ برای عوارضی‌های کل کشور ابلاغ شده است و افزایش نرخ اعلام شده در این آزاد راه از اول شهریور ماه اعمال می‌شود. مدیرعامل آزاد راه تهران و پردیس با اشاره به مخالفت خود با افزایش نرخ عوارض این آزاد راه ادامه داد: افزایش نرخ عوارض آزادراه بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی و به منظور تسریع در پرداخت بدهی‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تمامی آزادراه‌های کشور سالانه اعمال می‌شود که سال گذشته در این آزاد راه افزایش قیمت نداشتیم. غفوری گفت: افزایش نرخ آزاد راه از اردیبهشت ماه سال ۹۸ به ما ابلاغ شده بود و ما پس از گذشت چند ماه این افزایش را اعمال می‌کنیم. در این میان، تعرفه عوارض آزاد راه اندیمشک - خرم‌آباد (خرم‌زال) هم افزایش یافته است که به گفته معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی، این تعرفه ناچیز و کمتر از نرخ تورم است. خیراله خادمی درباره نرخ بالای عوارض آزاد راه اندیمشک - خرم‌آباد که گلایه رانندگان به ویژه مردم خوزستان را به دنبال داشته، بیان کرد: نرخ عوارض این آزادراه نسبت به پارسال تنها ۱۰ درصد گرانتر شده که این افزایش در مقایسه با افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت سایر هزینه‌ها در کشور رقم زیادی نیست. او افزود: آزادراه اندیمشک - خرم‌آباد (خرم‌زال) از زمان بهره‌برداری تاکنون به سود دهی نرسیده، بنابراین برای نخستین‌بار امسال ۱۰ درصد نرخ عوارض این آزادراه افزایش یافت.

پیش بینی باران یک هفته‌ای در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در هفته جاری برای ۱۰ استان خبر داد و اعلام کرد در برخی استان‌ها هوا تا ۶ درجه خنک‌ می‌شود. به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز (یکشنبه) در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین دامنه‌های شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده روی می‌دهد.

دوشنبه در شرق هرمزگان و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.  طی هفته جاری در برخی مناطق شمال غرب رشد ابر به‌خصوص در ساعات بعدازظهر وجود دارد. از اواخر وقت دوشنبه 4 شهریور با نفوذ جریانات شمالی، بارش پراکنده و خفیف تا آخر هفته در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل پیش‌بینی شده است.  سازمان هواشناسی اعلام کرده برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان تا آخر هفته روند خنک شدن هوا بین 4 تا 6 درجه صورت می‌گیرد. همچنین تا آخر هفته پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک است.

راه‌اندازی یک خط اتوبوس برقی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تا پایان سال یک خط از خطوط اتوبوس‌های برقی راه‌اندازی خواهد شد. به گزارش ایلنا، پیمان سنندجی عنوان کرد: اتوبوس برقی به عنوان یک مد حمل و نقل خوب که کارآیی بالایی دارد برای شهرداری مهم است، به همین منظور برای توسعه آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. در حال حاضر یک خط اتوبوس برقی در تهران داریم و برنامه‌ریزی برای توسعه دو خط دیگر است. یک خط از میدان خراسان تا میدان راه آهن و خط دیگر از میدان خراسان تا پایانه جنوب خواهد بود. تا پایان سال یک خط از این خطوط راه‌اندازی خواهد شد.  سنندجی تاکید کرد: بطور کلی در این ۳ خط به ۶۴ دستگاه اتوبوس برقی نیاز خواهیم داشت، اما درحال حاضر برای یک خط ۱۶ اتوبوس برقی داریم.

 

ارسال نظر