ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۷۰

افزایش 174.6 درصدی نرخ زمین در بهار 98 در مقایسه با 97

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در شهر تهران در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷۴.۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مرکز آمار ایران، بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران موجب کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که درآن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 16 میلیون و 956 هزار تومان با میانگین مساحت ۲۴۶ متر مربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۶.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷۴.۶ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 13 میلیون و 92 هزار تومان با میانگین مساحت ۸۸ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۱ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۲.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۹.۶ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 40 هزار و 267 تومان با میانگین مساحت ۸۰ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۷.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

واگذاری بندر چابهار به روس‌ها تکذیب شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان واگذاری بندر چابهار به روس‌ها را تکذیب کرد. به گزارش تسنیم، بهروز آقایی با بیان اینکه شایعه واگذاری بندر چابهار به روسیه از اساس کذب محض است، اظهار کرد: هفته گذشته «میلوشکین سرگی»، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استراخان روسیه صرفا برای بازدید از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر شهید بهشتی به چابهار سفر کرده بود.

وی ادامه داد: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه در این بازدید به اهمیت و نقش بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند اشاره کرده و گفته بود دولت روسیه و شخص رییس‌جمهوری پوتین برای استفاده از این بندر در انتقال کالا به سایر کشورها بویژه شبه‌قاره هند تمایل دارند و در این بازدید درخواستی مبنی بر واگذاری یا اجاره این بندر به روس‌ها مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: میلوشکین سرگی روز پنجشنبه مورخ 24 مردادماه سال جاری از امکانات و زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید و این بندر را در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند دارای اهمیت دانست و تاکید کرد روسیه از قابلیت‌های ترانزیتی در انتقال کالا از این بندر بهره‌گیری خواهد کرد. وی افزود: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا و وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات در زمینه ترانزیت کالا، می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای مشترک المنافع (CIS)، روسیه، افغانستان با کشور‌های حوزه دریای عمان و اقیانوس هند داشته باشد.

معرفی 3 هزار خودروی پلاک مخدوش به پلیس در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از معرفی 3 هزار خودرویی که نسبت به مخدوش کردن پلاک اقدام کرده بودند به پلیس راهور خبر داد. به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در مراسم دو میلیونی شدن سامانه تهران من و بررسی عملکرد مرکز پاسخگویی این سامانه با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با تماس به سامانه 137 و اتصال به داخلی 5 در مورد طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای، کارت بلیت و ... سوالات خود را مطرح کنند، گفت: صف انتظار برای اتصال به اپراتورهای پاسخگویی میانگین 7 دقیقه است، ضمن آنکه اگر افراد از پاسخ‌ها قانع نشدند می‌توانند به ساختمان حافظ مراجعه کنند.

او افزود: در تیر ماه 31 هزار و 712 سوال در سامانه تهران من ثبت شد که 20 درصد این سوالات که حدود 6هزار سوال می‌شود مربوط به پلاک اشتباه بوده و افراد معتقدند که پلاک‌هایشان اشتباها مخدوش اعلام شده است. در مجموع موضوع مخدوش کردن پلاک‌ها رو به کاهش است، شهروندان متوجه شده‌اند که پلاک در داخل محدوده طرح ترافیک نیز خوانده می‌شود و دیگر نمی‌توانند آن را به صورت سنتی بپوشانند. به گفته معاون شهرداری تهران، در سال گذشته 3 هزار خودروی پلاک مخدوشی به پلیس اعلام شد که جریمه شدند.

 

 

ارسال نظر